Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een andere opaalkust + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een andere opaalkust + up





    Origineel





    Update

    Last edited by Red Falcon; 28 mei 2015, 08:21.
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

  • #2
    Re: Een andere opaalkust

    Een foto die bij mij sombere gevoelen oproept. Dat is niet verkeerd bedoelt hoor !
    Indien mogelijk zou ik iets meer naar links gezwenkt hebben. Dan staat de linker pol er volledig op en de "hoofdpol" meer op een sterk punt.
    psst , de horizon
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Een andere opaalkust

      Slecht weer op komst denk ik bij deze kleurennuance, of heb ik het verkeerd. Ik ga akkoord dat de linkse bloemenpoll er gans had mogen opstaan.

      Comment


      • #4
        Re: Een andere opaalkust

        haha ,ik heb ze ook gefotografeerd ,eerstdaags zal ik ze ook eens onderhanden nemen ,prachtig hè daar in dit seizoen ,vind de foto mooi ,maar ga ook mee met de vorige commentaren

        Comment


        • #5
          Re: Een andere opaalkust

          Dank voor de reacties en comments, heb er nog een upje bijgeplaatst met iets meer ruimte links.
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Een andere opaalkust

            Moderator Note: 3.1.5 Fotohoek: Update’s
            Als je (door tips van anderen leden) een geplaatste foto verbeterd hebt, is het toegestaan 1 update foto per topic zichtbaar in het openingstopic bij te plaatsen.
            Laat de originele foto wel steeds staan.
            Plaats een reactie dat je een update hebt toegevoegd zodat men weet tot waar de reacties slaan op de originele foto.
            Je kan tevens de titel van je topic aanpassen zodat het in het overzicht zichtbaar is dat je een update hebt bijgeplaatst.

            Het zou bovendien helpen als je onder de originele foto "Origineel" schrijft en onder de verbeterde foto "Update" schrijft, dit om het geheel wat overzichtelijker te houden.
            Dit geldt niet alleen voor TS maar voor iedereen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Een andere opaalkust

              Als ik beide versies zo vergelijk dan is de up net dat stukje meer landschap voor mij , die doorgesneden pol met gras stoort ook minder dan zo afgesneden vlak tegen die linkse pol zoals in de eerste versie.
              Voor mij mag het in totaal ook 2/3e stop helderder dan oogt het frisser, mijn gedacht hé
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Een andere opaalkust

                Bedankt voor de update , Kurt. De update is
                Gelukkig had je nog een stukje landschap over.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Een andere opaalkust

                  update een stuk beter ,mooi zo ,volg wel frakske om ietsje helderder te maken ,nu oogt het nog wat somber ,maar het licht zat duidelijk ook niet mee zoals ik zie .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een andere opaalkust

                    De up is inderdaad beter maar de vignetering is toch net iets teveel.
                    Met "Doordrukken" en "Tegenhouden" kan er ook meer reliëf in de foto gebracht worden.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een andere opaalkust

                      Nogmaals bedankt voor de suggesties
                      Ik heb deze bewerkt op de laptop (zit nog aan de kust) en niet op mijn scherm thuis dus misschien niet helemaal correcte belichting. Wat bedoelen jullie met helderder want die staat in LR al op 100, dat lijkt me meer dan genoeg. Misschien bedoelen jullie lichter. Ga dat nog eens proberen maar soms vind ik donker meer bij de sfeer van de dag passen, somber dus.
                      @Falcon, benieuwd wat/waar je zou doordrukken en tegenhouden.

                      Grtz
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een andere opaalkust

                        Mooi zeg, van die bloemen zo dicht bij zee! Stel mij voor dat het wel genieten was om daar rond te lopen! Mooie kleurcontrasten, de paarse bloemen steken heel mooi af tegen de grijze lucht en voorgrond.a

                        Ik ben normaal niet vies van een laag standpunt, maar hier vind ik het niet zo sterk. Het sluit nl. heel erg het beeld af, mijn blik stop al direct bij de bossen bloemen in de voorgrond. Ik denk dat als je iets met de camera omhoog gegaan was je meer van de omgeving had kunnen laten zien, zoals de vele andere bossen met bloemen en de kust. Je kan dan ook meer gebruik maken van de lijnen en patronen, zoals de kustlijn en het herhalingspatroon van bossen bloemen in de diepte. Uiteindelijk krijg je denk ik dan een sterkere foto.
                        WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                        Comment

                        Working...
                        X