Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloze flash trigger voor Nikon SB700 en SB600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadloze flash trigger voor Nikon SB700 en SB600

    Hallo!

    ik ben op zoek naar een draadloos systeem om met mijn Nikon D750 twee flitsen aan te sturen (Nikon SB600 en Nikon SB700). Op internet lees ik dat YongNuo een relatief goedkoop merk is voor triggers en toch goed werk aflevert. Maar welk model raden jullie aan en vooral... via welke website koop je op een veilige manier zo'n 'exotisch' merk?
    Alvast bedank voor de tips!
    Nikon D750 | Nikon D300 en glas tekort :)

  • #2
    Re: draadloze flash trigger voor Nikon SB700 en SB600

    Met je pop-up flits en een SG 3IR ervoor, werkt prima. Dat ding heeft een onNikonprijs.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: draadloze flash trigger voor Nikon SB700 en SB600

      Dat is natuurlijk ook een oplossing en waarschijnlijk de goedkoopste. Ik wist niet dat zo'n stukje plastic bestond ik plak nu mijn interne flits af met een stukje plakband. Maar dat vind ik niet ideaal. Daarom wil ik voor een sender/reciever gaan.
      Nikon D750 | Nikon D300 en glas tekort :)

      Comment


      • #4
        Re: draadloze flash trigger voor Nikon SB700 en SB600

        Ik gebruik op mijn D7100 volgende tot grote tevredenheid. Kunnen tevens gebruikt worden als draadloze afstandsbediening. KLIK Als je 2 flitsen tegelijk wilt aansturen zal je er eentje extra moeten bijbestellen.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: draadloze flash trigger voor Nikon SB700 en SB600

          Dank je Heylo!
          Nikon D750 | Nikon D300 en glas tekort :)

          Comment


          • #6
            Re: draadloze flash trigger voor Nikon SB700 en SB600

            Moet je TTL sturing hebben of ga je manueel werken?
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: draadloze flash trigger voor Nikon SB700 en SB600

              Als je manueel de flitsers wil aanspreken, dan is YongNuo de goedkoopste optie.
              Ik heb 4 triggers liggen en gebruik ze nagenoeg voor alles, ook voor mijn studioflisters. Kost +- 25 euro voor 2 triggers via AliExpress. Ongeveer een week of 3 wachten.
              Wil je via TTL blijven werken en met Nikon-flitsers, dan gebruik je gewoon het CLS systeem van Nikon. Werkt perfect, maar dan wel je popup flitser afdekken, alhoewel ik dit niet doe en op mijn D7100 stel ik de interne fliser in op 0. Merk daar niets speciaals aan.
              Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
              Mijn fotoalbums

              Comment

              Working...
              X