Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stonden veel cabientjes netjes op een rij + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stonden veel cabientjes netjes op een rij + up

    en het was al behoorlijk donker



    Hieronder de update met poging tot opheffing van soort "schijnvignettering"'

    Last edited by Frakske; 28 mei 2015, 14:11. Reden: ophelderen donkere hoeken
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

    Mooi dat je gewacht hebt, Frans. Schitterende kleuren in de lucht.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

      schitterend beeld frans ,vooral met die lange sluiter ,ook de kleurtoon is heel mooi ,miss wat donker rechts

      Comment


      • #4
        Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

        Mystiek plaatje!


        Sent from my iPad using Tapatalk.
        Toon Nikonian
        D700/D7000/glaswerk Nikkor

        Comment


        • #5
          Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

          Mooie sfeervolle foto!
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

            Heel mooie, prachtige lucht! Ik volg wel bopatje, rechts wat te donker naar mijn smaak... vignettering is daar ook prominenter aanwezig en verstoort de balans wat voor mij.

            IZ.
            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

            Comment


            • #7
              Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

              Bedankt voor de leuke reacties.
              Dat het rechts donkerder wordt heeft alles nogal te maken met het feit dat er daar minder licht op valt omdat het daar naar mij toe wat bergaf gaat en omdat de lucht erboven aan die kant ook zwaarder is.
              Van vignettering kan er bij f13 moeilijk sprake zijn maar het is wel zo dat een grijsfilter op een groothoek ervoor zorgt dat het licht meer gefilterd wordt aan de kanten dan in het midden doordat de stralen er een langere weg doorheen moeten aan de kanten dan in het midden.
              Misschien pas ik dat straks nog een klein beetje aan als ik de tijd vind, al gaat het dan links zeker klaarder blijven dan rechts
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

                Up geplaatst
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

                  Ondanks dat ik de "vignettering" niet storend vond, kijkt de update net wat lekkerder. Bedankt Frans.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

                    Voor mij ook de up, mooie lichtspeling in de lucht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

                      up is de betere Frans

                      Comment


                      • #12
                        Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

                        ik persoonlijk vind het beeld net iets te donker.
                        maar wel een leuk idee.
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

                          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                          ik persoonlijk vind het beeld net iets te donker.
                          maar wel een leuk idee.
                          Tja, het was donker en ik maak van nachtfoto's geen dagfoto's

                          Allemaal bedankt voor de reacties
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

                            Ik vond het moeilijk om te bepalen wat ik eigenlijk van deze foto vind, ben ook een aantal keer hier wezen kijken voordat ik deze reactie schrijf. Allereerst heeft de foto prachtig licht en kleuren, heel fraai! Het herhalings patroon van cabines vind ik ook sterk.

                            Je probeert hier (vrij vertaald) de sfeer van het duister weer te geven. Toch vind ik de foto te donker. Simpelweg omdat ik moeite heb om goed te kunnen zien wat er in de foto te zien is. De lucht gaat natuurlijk prima, maar de voorgrond is erg moeizaam. Op het zand helemaal vooraan valt heel mooi licht en er zitten mooie structuren in, maar ik heb de grootste moeite om ze te onderscheiden, zelfs nu ik in een donkere ruimte zit en de foto op een donkere achtergrond bekijk. Ook de cabines vind ik moeilijk zichtbaar. De middelste gaan nog wel, deze steken goed af tegen de lucht. Maar links en rechts naar de rand vallen ze in elkaar weg en zijn ze eigenlijk nauwelijks te zien. Ik denk daarom dat je toch de foto beter selectief wat helderder kunt maken. Als je de "hooglichten" in de cabines en de voorgrond met een curve (gebruik je photoshop?) wat in helderheid optrekt en de schaduwen wel mooi donker houd, de foto een stuk beter kijkt en het gevoel van invallend duister niet verloren gaat.
                            WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                            Comment


                            • #15
                              Re: stonden veel cabientjes netjes op een rij

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
                              Ik vond het moeilijk om te bepalen wat ik eigenlijk van deze foto vind, ben ook een aantal keer hier wezen kijken voordat ik deze reactie schrijf. Allereerst heeft de foto prachtig licht en kleuren, heel fraai! Het herhalings patroon van cabines vind ik ook sterk.

                              Je probeert hier (vrij vertaald) de sfeer van het duister weer te geven. Toch vind ik de foto te donker. Simpelweg omdat ik moeite heb om goed te kunnen zien wat er in de foto te zien is. De lucht gaat natuurlijk prima, maar de voorgrond is erg moeizaam. Op het zand helemaal vooraan valt heel mooi licht en er zitten mooie structuren in, maar ik heb de grootste moeite om ze te onderscheiden, zelfs nu ik in een donkere ruimte zit en de foto op een donkere achtergrond bekijk. Ook de cabines vind ik moeilijk zichtbaar. De middelste gaan nog wel, deze steken goed af tegen de lucht. Maar links en rechts naar de rand vallen ze in elkaar weg en zijn ze eigenlijk nauwelijks te zien. Ik denk daarom dat je toch de foto beter selectief wat helderder kunt maken. Als je de "hooglichten" in de cabines en de voorgrond met een curve (gebruik je photoshop?) wat in helderheid optrekt en de schaduwen wel mooi donker houd, de foto een stuk beter kijkt en het gevoel van invallend duister niet verloren gaat.
                              Bedankt ook voor jouw reactie, na dit pleidooi moet ik het 1 dezer wel eens herbekijken zeker . (ik gebruik alleen LR4)
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X