Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Acties, kortingen en solden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Acties, kortingen en solden

    van 27 mei tot 31 mei wordt bij de Mediamarkt de btw terug betaald op verschillende producten. Dit zijn kortingen van 21%. Dus ik denk dat fotografen hier wel een slagje kunnen thuishalen.
    De kortingen gelden ook op hun webshop.
    (er zijn wel een hoop uitzonderingen, maar niet op lenzen en body's voor zover ik kan zien)

    Indien jullie nog acties weten mogen jullie deze altijd plaatsen. Het lijkt me wel een interessant topic.

  • #2
    Re: Acties, kortingen en solden

    't Ja een voorbeeld:
    Canon 17-40mm:
    1) Bij Mediamarkt = € 699,00 BTW 0% inbegrepen + gratis verzending.
    2) Bij Art & Cracft = € 688,00 BTW 21% inbegrepen.
    3) Bij Konijn = € 689,00 BTW 21% inbegrepen.

    Dus toch maar uitkijken met hun BTW stunts!
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Acties, kortingen en solden

      Als je iets zoekt, kijk dan gewoon even op kieskeurig.nl , of vergelijk.be.

      Ik zie er echt het nut niet van in om hier alle mogelijke promos te zetten die toch maar tijdelijk zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Acties, kortingen en solden

        Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
        van 27 mei tot 31 mei wordt bij de Mediamarkt de btw terug betaald op verschillende producten. Dit zijn kortingen van 21%. Dus ik denk dat fotografen hier wel een slagje kunnen thuishalen.
        De kortingen gelden ook op hun webshop.
        (er zijn wel een hoop uitzonderingen, maar niet op lenzen en body's voor zover ik kan zien)

        Indien jullie nog acties weten mogen jullie deze altijd plaatsen. Het lijkt me wel een interessant topic.
        Verkopen zonder btw. kan niet, verkopen met een korting kan wel.

        De korting is niet 21 % maar zo'n 17,34 %.

        En een produkt met 17,34 % korting dat nog altijd duurder is dan bij de andere gekende fotowinkels, tja, dat blijft duurder.

        Of zoals Mediamarkt het omschrijft :

        Maar soit, doel weeral geslaagd : PUBLICITEIT op het forum zetten voor commerciële aktiviteiten ... eigenlijk zouden zo'n postings zo snel mogelijk moeten verwijderd worden.
        Last edited by Empe; 24 mei 2015, 17:33.

        Comment


        • #5
          Re: Acties, kortingen en solden

          Binnenkort komen er hoogstwaarschijnlijk weer cash-back acties van de grote merken (Canon, Nikon...) dat was de vorige jaren toch zo in de periode dat heel wat mensen het vakantiegeld op hun bankrekening krijgen (op het einde van het jaar was er de laatste jaren ook een cash-back actie).
          In combinatie met bepaalde camera's kan je op dit ogenblik ook voor sommige lenzen cash-back krijgen bij Canon.
          Maar ook dan moet je de prijzen in het oog houden, sommige winkels verhogen hun prijzen zodra die actie aangekondigd wordt, anderen blijven wel dezelfde "basisprijs" behouden.
          Dat heb ik zelf gemerkt toen ik de Canon 8-15 fisheye kocht, uiteraard heb ik die toen niet gekocht bij de winkel die de prijzen verhoogde...(ik ga hier de naam van die winkel niet noemen, ik hoop wel dat ze dit lezen en eerst eens nadenken voor ze de prijzen verhogen als er een cash-back actie aangekondigd wordt, want hun klanten zijn niet zo lomp als ze denken...).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Acties, kortingen en solden

            Excuseer mij voor het posten van deze reclame. Ik dacht dat het een interessant topic kon zijn.
            Voor sommigen geldt een paar euro korting wel iets.
            Persoonlijk heb ik door deze actie toch al een mooie korting gehad op een aankoop (en ja, zelfs na vergelijken met andere winkels). 17% is toch een mooie korting.
            En ik besef dat je moet opletten bij MM (want je bent toch niet gek?), maar uiteindelijk moet je zoals Black Bandit zegt, dit ook bij andere winkels.
            Persoonlijk heb ik zo bij Bol.com ook al 'zogezegde' kortingen gezien, waarbij hun 'gewone' prijs in de week ervoor net hetzelfde was, maar die basisprijs tijdens de korting ineens was verhoogd.

            Comment


            • #7
              Re: Acties, kortingen en solden

              Persoonlijk ben ik niet zo'n Mediamarkt liefhebber.
              Roepen dat ze de grootste, de beste, de goedkoopste zijn... Bovenstaand topic geeft aan dat je hun slogans best doorprikt.
              Voor topkwaliteit en het laatste nieuwe moet je bij hen doorgaans niet zijn.
              Maar blijkbaar slaat hun zakenconcept wel aan.

              Comment


              • #8
                Re: Acties, kortingen en solden

                Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
                Persoonlijk ben ik niet zo'n Mediamarkt liefhebber.
                Roepen dat ze de grootste, de beste, de goedkoopste zijn... Bovenstaand topic geeft aan dat je hun slogans best doorprikt.
                Voor topkwaliteit en het laatste nieuwe moet je bij hen doorgaans niet zijn.
                Maar blijkbaar slaat hun zakenconcept wel aan.
                Ik ben ook geen grote MM fan, teveel blabla en onnozele reclame.

                Toch heb ik er (na grondig vergelijken) al een paar zaken gekocht (o.a. bij zo'n BTW actie mijn Galaxy S4, die toen dezelfde basisprijs had dan de andere ketens).

                Maar het eerste gebod bij MM blijft: vergelijk eerst elders voor je er koopt want anders ben je dikwijls gezien.

                Maar je, als je bij een pak mensen hard genoeg op dezelfde nagel blijft kloppen (op weg naar de goedkoopste prijs, of, ik ben toch niet gek) dan geloven ze dat op de duur blindelings.
                Last edited by nete; 25 mei 2015, 22:33.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Acties, kortingen en solden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Verkopen zonder btw. kan niet, verkopen met een korting kan wel.

                  De korting is niet 21 % maar zo'n 17,34 %.

                  En een produkt met 17,34 % korting dat nog altijd duurder is dan bij de andere gekende fotowinkels, tja, dat blijft duurder.
                  Wat is er verkeerd om lezers te melden dat er ergens een actie is ? Het is wat anders als de nickname MM of zoiets zou zijn. Ik denk niet dat fhuppel bij MM werkt, ik zie dan geen enkel probleem.
                  En hun wiskunde klopt we degelijk: als je bv. een artikel dat 121 euro kost verkoopt met 17.36 % korting (dus 121 x 0,8264) dan kost dat exact 100 euro. Die 21 euro is ook excact het bedrag dat je anders aan BTW betaalt op dat artikel. Ik zie hier ook het probleem niet.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Acties, kortingen en solden

                    Promoties mogen zeker, maar geeft weinig meerwaarde.
                    Er zijn tal van sites die je makkelijk prijzen laten vergelijken als je op zoek bent naar de goedkoopste webwinkel om iets te kopen.

                    En vermits elke promotie iets tijdelijk is, is een forum niet de beste manier om die informatie te delen.

                    Voor de volledigheid zal ik hieronder een paar van die sites zetten:

                    kieskeurig.nl
                    Vergelijk.be
                    tweakers.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: Acties, kortingen en solden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      En vermits elke promotie iets tijdelijk is, is een forum niet de beste manier om die informatie te delen.
                      Vreemd dat er dit soort reacties volgt op een actie van MM terwijl dat nooit het geval is als er weer een HD, laptop, computer bij de Aldi aangekondigd wordt.
                      Mij stoort het niet en MM is, at mij betreft, alleen goed voor een occasioneel gadget of om eens te kijken voor we elders online kopen. Iets groots kopen in MM? Ik ben toch niet gek!

                      VDB is ook straf wat betreft "aanbiedingen". Toen we onze DVD/HD recorder kochten had VDB "solden" en zelfs afgeprijsd waren ze 50 Euro duurder dan Redcoon, transport inbegrepen. En dat voor op goeie 200 Euro.

                      "Buyer beware" is een goede slogan om in het achterhoofd te houden.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Acties, kortingen en solden

                        Vond het ook een interessant topic en de reacties die het op gang brengt waren/zijn zeer bruikbaar.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Acties, kortingen en solden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                          Vond het ook een interessant topic en de reacties die het op gang brengt waren/zijn zeer bruikbaar.
                          Zo is het.

                          Een site die ik regelmatig ook gebruik is idealo.de en via de resultaten daar gevonden al meerdere malen artikelen besteld
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Acties, kortingen en solden

                            Waar ik ook een centje mee verdien (maar rijk word ik er niet van hoor) zijn de Beobank kredietkaarten: 1 % op alles wat je koopt, 2% op Q8 producten met de MC kaart en 3% op online aankopen met de VISA. Dat laatste wordt 1% vanaf september, zogezegd verplicht door Europa... Zo had ik toch 23,37 euro korting op mijn FZ1000. Die kaarten kosten ook maar 5 euro per jaar en geen 20.
                            Last edited by nete; 27 mei 2015, 08:58.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Acties, kortingen en solden

                              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                              Zo is het.

                              Een site die ik regelmatig ook gebruik is idealo.de en via de resultaten daar gevonden al meerdere malen artikelen besteld
                              Ok, maar dan zit je enkel op Duitse sites zeker?
                              Ik gebruik veelvuldig de sites die Tommie1 aanhaalt.

                              Wel een beetje opletten met Nederlandse websites.
                              Prijzen zijn soms zonder BTW en ze rekenen in 99 van de 100 gevallen 21% BTW aan en als je per Visa of iets dergelijks betaald komen daar nog eens 2% kosten bij.

                              EDIT: PayPal rekenen ze 5% kosten aan.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X