Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android Lollipop op S4...etc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Android Lollipop op S4...etc

    Om het wat gescheiden te houden start ik naast mir liever een nieuwe topic op.

    In mir zijn topic had ik even de update van de S4 5.0.1 vermeld.

    Ja:

    Het is waar dat het (smaak) beter uitziet.
    Het veel sneller draait.
    Batterij-lading gaat langer mee.

    Tot hier toe, allemaal waar achter 'n paar dagen gebruik.

    Gisteren kreeg ik iets voor waar ik niet erg happy mee ben.
    Mijn vrouw belde me...was gaan touren met de motor.
    Ik kreeg geen melding op het icoontje gemiste oproepen?
    Er stond ook niets in mijn telefoon log?
    terug thuis, bel ik met de GSM van de vrouw naar mijn toestel. Ik zag haar naam en de foto.
    Maar nog steeds geen melding. Ik ga in mijn contacten kijken en zie dat dit helemaal niet compleet was.
    Mijn vrouw haar naam stond er niet in.
    Mijn contacten zijn met outlook gesynced en icloud.
    Maar op de telefoon lag dat allemaal overhoop.

    Daar zat ik nu echt niet op te wachten, dus ga ik kijken voor terug te downgraden naar KitKat 4.4.2
    Kom ik op diverse fora, waar er staat dat die lollipop 'n Chinese versie is en de meeste er echt nog meer problemen mee hebben...lap, zal me maar weer gebeuren
    Die update stond gewoon op mijn telefoon reeds via wifi gedownload. Dus ik dacht eindelijk 'n update...not dus.

    Moraal van het verhaal ... NIET DOEN. Kijk welke versie die het is, zeker niet de 5.0.1.

    Ik heb met wat strubbelingen mijn S4 terug origineel kunnen downgraden naar de juiste Android versie.
    (Vindt je op sammobile en Odin progamma downloaden)
    Voor mij was dat de GT-I9515 VE Black Edition. Toen speciaal gekocht omdat ik Kitkat wou hebben.
    Blijkbaar is de 4.4.2 ook een van de meest stabiele versie van Kitkat. (zoals ik bij het zoeken meermaals kon lezen)
    Na een wipe-cache met data moet ik wel mijn app's opnieuw installeren, maar dat waren er niet zo veel.
    Mijn contacten stonden er, na wifi contact al meteen in en ook terug gelijk het moest.

  • #2
    Re: Android Lollipop op S4...etc

    Hier ook de 5.0.1 op de Note 4 en geen probleem met de contacten.

    Wel opletten dar er standaard op het vergrendelscherm geen notificaties meer staan, dit moet je instellen ... die vraag krijg je na de upgrade of je snellere notificaties wil.

    De blauwe led knippert wel, maar met de flip cover gaat die uit als je scherm automatisch aan gaat bij openen.
    Last edited by VerSeg; 24 mei 2015, 02:09.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Android Lollipop op S4...etc

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hier ook de 5.0.1 op de Note 4 en geen probleem met de contacten.

      Wel opletten dar er standaard op het vergrendelscherm geen notificaties meer staan, dit moet je instellen ... die vraag krijg je na de upgrade of je snellere notificaties wil.

      De blauwe led knippert wel, maar met de flip cover gaat die uit als je scherm automatisch aan gaat bij openen.
      Dan heb je meer geluk dan mij.

      Al mijn contacten lagen door mekaar.
      In outlook stonden al mijn contacten, met alle data op de juiste plaatst.
      In de instellingen kan men kiezen welke je wilt weergeven: sim, toestel, exchange, gmail.
      Normaal kies ik alleen outlook en ik zie al mijn (69) contacten. die worden ook gesynced met icloud. (naast agenda, etc)
      Na de update moest ik een combinatie maken door contacten te linken om ze zichtbaar te maken. Nog nooit meegemaakt. Maar soit, het was op te lossen.

      Wat ik nog het ergste vond, was dat er geen rode meldingen meer in het icoontje [telefoon] kwam bij gemiste oproepen.
      SMS, en mail wel maar telefoon niet. Dit in samen met de contactlijst staat imo in verband met mekaar.

      Gelijk ik reeds al schreef: ik was niet de enige met problemen toen ik ging googlen.
      Sommige hadden ook 'n extra verbruik op de batterij. Bij mij was dat zichtbaar verbeterd.

      Ook S5 gebruikers hebben er last van.

      Comment


      • #4
        Re: Android Lollipop op S4...etc

        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        .Wat ik nog het ergste vond, was dat er geen rode meldingen meer in het icoontje [telefoon] kwam bij gemiste oproepen.
        SMS, en mail wel maar telefoon niet. Dit in samen met de contactlijst staat imo in verband met mekaar.

        Gelijk ik reeds al schreef: ik was niet de enige met problemen toen ik ging googlen.
        Sommige hadden ook 'n extra verbruik op de batterij. Bij mij was dat zichtbaar verbeterd.

        Ook S5 gebruikers hebben er last van.
        Ik heb even gewacht met reageren tot ik nog een paar gemiste oproepen had.
        Hier werkt die melding correct, ook staat er iets in het meldingenvenster, dus helemaal geen last van.

        Batterij gaat hier ook nog steeds minstens even lang mee.

        Mogelijks komt je probleem niet van Android maar van Skype als je dat hebt.
        Na de update van Android komt ook een update van Skype binnen en dan staat de telefoonapplicatie niet altijd meer als standaard app om te bellen.
        Als je een keer een oproep doet vanuit je contactlijst, dan krijg je de mogelijkheid om dit in te stellen.
        Nadien werken terug alle notificaties, was ook hier zo.
        Maar dit had ik op vorige Android versies ook na installatie van Skype, is niets nieuw.

        Ik begrijp de frustratie wel als je met zoiets opgezadeld zit.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Android Lollipop op S4...etc

          Nu heb ik ook even gewacht met de volgende ervaring.
          Zoals de S4 VE black edition alleen de KitKat 4.4.2 had heb ik voor de iets duurdere versie gekozen.
          Tot nu heb ik daar nog geen spijt van.

          Maar nu wat anders, ivm de afmetingen.
          Als ik op de motor zat kreeg ik dat ding moeilijk ergens comfortabel kwijt.
          Dus nam ik mijn iPhone met andere SIM mee. Die krijg ik in een kevlar jeans

          Maar 'sinds die *** update van IOS 8 heb ik 'n hekel aan dat ding. (en de manier dat apple dat ver***** heeft)
          Oplossing: Android en de S4 mini black edition...never change a winning team
          Tot mijn grote verbazing is dat toestel enorm snel (1.5GB ram). Lagere res. maar toch briljant amoled scherm.
          En nu de klap op de vuurpijl...het is een 1.2 Ghz quad core ipv 'n 1.7Ghz dual core gelijk overal vermeld staat.
          Voor aleer ik die besteld heb las ik in verschillende reviews dat er een quad core inzat. Bij CB konden ze me dat niet bevestigen.
          Ik mocht de gok wagen en indien niet goed, gewoon terugsturen. Je moet er toch geen zegel voor verbreken, het staat op de doos.

          En ja met veel spanning kwam hij op zaterdag aan. Een Black Edition met 1.2Ghz quad core. De zwarte doos was 'n copy van mijn S4, maar groter.
          Daarbij nog de extra verassing. Overal staat dat de S4 mini op 4.2.2 draait.
          Mijn versie had de laatste versie van KitKat 4.4.4. , waarvan ik nog direct een update van kreeg.

          Als ik nu ga kijken op de site van CB staat dit model er niet meer op.
          Anyway, dit is 'n vreselijk handig formaat, snel en 'n mooi scherm met vlot 2 dagen accuduur.( wat ik ook met de S4 doe)
          Een beter toestel had ik me niet kunnen wensen.

          Comment

          Working...
          X