Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera voor op vakantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera voor op vakantie

    Ik trek in de zomer weer maar eens naar het zuidwesten van amerika, en ga daar een paar nationale parken bezichtigen (Seq-yosemity-death valley-Zion-Bryce-Archer-Monument Valley ea.) en ben nu op zoek naar een compact toestel, maar dan met een grotere sensor dan de de gewone compacts.

    Ik heb een Sony dsc-hx300 bridge, en hoewel ik daar zeer tevreden van ben, ben ik op zoek naar een extra kleiner toestel die veel draagbaarder is, en eventueel in mijn rugzak van de bridge kan. Ik ga daar veel fotos maken met sunset/sunrise, en dan laat mijn HX300 toch veelal in de steek.

    Mijn budget is max. €4-500

    Wie kan mij wat advies geven? Ik ken de Sony DSC-RX100 III als zijnde de beste compact voor velen , maar met zijn huidige prijs is hij toch iets buiten mijn budget.

  • #2
    Re: Nieuwe camera voor op vakantie

    Nikon P7800, Canon D16 of Panasonic LF1, goede toestellen, maar minder dan de RX100 III.
    Je kan ook eens kijken naar de RX100 II, ook heel goed.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera voor op vakantie

      Zou dan zelfde advies durven geven, kijk eens naar de RX100 II, deze zit rond de 489€ (amazon.de)

      Maar, de Canon G7X zit nu ook al rond die prijs ~489€, ook grote sensor, goede lens 24-100 F1.8-2.8

      Niet zo goed als de RX100 III, maar wel beter (qua lens dan) als de RX100 II
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera voor op vakantie

        Beeldkwaliteit van de Sony RX100MIII zijn nagenoeg hetzelfde als de Canon GX7
        Enkel heeft de Sony een zeer goede EVF en een beter kantelbaar lcd-scherm plus kun
        je de flits omhoog richten om via het plafond te laten bounchen...ikzelf vind de RX100MIII
        De meest veelzijdige enkel dat de GX7 een betere zoom aanbied.

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera voor op vakantie

          RX100m3 stond aan € 590,9 bij MM.
          De voordelen die Templar hierboven heeft opgesomd is de reden dat ik voor de RX100m3 ben gegaan ipv GX7 of RX100m2. Die EVF is echt een voordeel als je detail wil schieten, maar je hoeft geen extra's mee te sleuren, zoals bij de RX100m2. Ik zou de GX7 vervloekt hebben mocht ik geen EVF gehad hebben.
          Een extra reden is ook het bijladen onderweg via de microUSB aansluiting. Als je gans de dag weg bent van één of ander stroompunt dan kan je makkelijk via een powerbank de batterij bijladen. Ik heb een extra batterij, maar na 300 clicks is deze ook leeg, en die powerbank heb ik toch bij voor de smartphone(s).
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera voor op vakantie

            als je betere beeldkwaliteit wil én draagbaarheid
            zijn de systeemcamera's met aps-c sensor of MFT misschien de beste keuze?
            die zijn normaal gezien even compact dan de compact die je hebt

            http://camerasize.com/compare/#444,508
            bij mediamarkt dit weekend zelfs grote korting hierop
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera voor op vakantie

              Als je in de prijsklasse wil blijven van 400-500€ dan kan u buiten de genoemde RX100 (die heel goed is) opteren voor een Aps systeemcamera of M43 zoals Bulke al aangaf.
              Alleen als de camera in je broekzak moet passen dan is de RX100 de beste keuze.
              Indien het iets groter mag is een APS systeemcamera zoals de a5000 een betere keuze.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera voor op vakantie

                ik heb voor 300,- een Panasonic GM1 incl 12-32 lensje gescoord, betere compact kan ik me niet wensen !!
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera voor op vakantie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                  ik heb voor 300,- een Panasonic GM1 incl 12-32 lensje gescoord, betere compact kan ik me niet wensen !!
                  Dat is idd zo.
                  De 12-32 is een zeer goed lensje en de GM1 is nog kleiner dan mijn GM5.
                  Door het Native schermformaat van het LCD achteraan is deze nog beter toegankelijker voor touch-bediening dan de GM5.
                  Het LCD van de GM5 is 16/9 .. wat goed is om te filmen maar minder goed voor foto waardoor het kleiner wordt door het 4/3 formaat.

                  Beeldkwaliteit GM1/GM5 is superieur tegenover RX100(I/II/III) terwijl het geheel toch compact blijft...ook met 12-32 objectief.

                  Beide toestellen zijn een droom om te bedienen,
                  De manier hoe het touchscreen geïmplementeerd is, is geweldig.
                  AF is verbluffend snel.
                  Video is goed.
                  Foto kwaliteit excellent
                  Zeer aantrekkelijke Jpegs

                  Onbekend = onbemind
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera voor op vakantie

                    Is de beeldkwaliteit dan zoveel beter dan mijn RX100III
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe camera voor op vakantie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Is de beeldkwaliteit dan zoveel beter dan mijn RX100III
                      Beter is relatief Templar, dus niet zoveel beter.
                      Alles hangt af van de gebruikte lens en die mogelijkheid heb je nu eenmaal niet met de RX100.
                      De GM body's zijn klein.. Ook met lens. Kleur recht uit de camera is zeker beter.
                      Ook de portretlens is zeer klein en je hebt 1.7 waar je in combinatie met de gevoelig grotere sensor een mooie Bokeh haalt.
                      Je kan ook een 35-100 monteren die ultra-compact is. En natuurlijk keuze uit allerhande objectieven.
                      En die objectieven.. Daar zitten er een heleboel bij de een heel stuk scherper zijn en beter renderen dan de 24-70 op de RX100 III.

                      De OMD zou ik misschien vervangen door de G7 die er binnenkort aankomt... 4k video is de reden .. En ook 4k foto die in deze camera beter toegankelijk is dan bv de GH4.


                      High iso scheelt ook een halve Stop met de RX100III

                      De RX100 is een goede keuze, als je genoeg hebt aan de 24-70 lens of in de andere gevallen de tragere 28-100 (RX 1/2)
                      En als je persé zo compact mogelijk wil.

                      Voor mij ligt het anders.. Ik heb twee M43 body's. De OMD en de Gm5.
                      De GM5 is als ik supercompact op stap wil of als ik met 2 body's wil vertrekken en zo weinig mogelijk lenswissel wil doen.
                      De éne zet ik dan een Groothoek en de andere een tele(zoom).
                      Last edited by Funcky; 2 juni 2015, 00:38.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe camera voor op vakantie

                        Ik vroeg het eigenlijk omdat mijn intresse ook uitgaat naar de GM 5 mijn partner pikt steeds meer mijn RX100III ze heeft er eindelijk de smaak van te pakken.
                        Maar nu ga ik steeds op stap met de fz1000 en wil zelf ook het compacte.
                        Nu weet ik niet of sony nog op de proppen gaat komen met een rx100 MIV natuurlijk.
                        Grtz
                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe camera voor op vakantie

                          De rx100 4 zou in juli uitkomen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe camera voor op vakantie

                            Ja en deze zou nu ook een 4/3 sensor krijgen zoals de LX100 van Panasonic. En ook een 24-100 range hij zou wel nog een vaste lens hebben maar niet meer zo compact zijn!
                            En heb ook gelezen dat ze de EVF terug gaan weglaten met als optie er 1 bij te kopen en op te zetten...weet niet of ze daar gaan goed mee doen!!

                            grtz

                            Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe camera voor op vakantie

                              Welke camera weet ik niet, maar kies in ieder geval die met de grootste groothoek. Speciaal voor die gebieden.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X