Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser vraag voor Fuji S7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser vraag voor Fuji S7000

    Beste belgische fotokenners,

    Gisteren heb ik na een lange tijd verschillende cameras gehad te hebben (beginnend met een Sony P72 en eindigend met een F717) eindelijk overgestapt op een Fuji S7000.

    Ik moet zeggen een top aankoop het zal zeker niet zijn wat jullie top noemen maar dat maakt niets. Ik gebruik hem wekelijks in allerlij pretparken in europa om fotos van achtbanen en attracties te maken.

    Maar helaas bleek er toch een minpuntje tezijn. De flitser. Dat ding is best wel een rampje te noemen. Een rijkweite van rond de 2 meter en dat is in de avond echt te weinig om mooie fotos te maken. Daar kwam ik gisteren in Bobbejaanland (ja je moet hem toch ergens uitproberen) achter.

    Nu is mijn vraag hoe werkt zo`n flitser die je los koopt. Ik heb er een "hotshoe"(mij zegt het niets) opzitten waar je zo`n externe flitser in moet kunnen zetten. maar na een zoektocht op internet beginnend bij google snap ik er eigenlijk helemaal niets van. Ik kom bij computer, analoog, digitaal, en allerlij andere vreemde termen uit waar ik geen verstand van heb.

    Wat adviseren jullie mij. Een betaalbare flitser die een bereik tussen de 6 en 8 meter heeft en het liefst met merk, type en ervaringen erbij en mischien ook wel een koop adres in Nederland, Blegie of (het liefst) duitsland erbij.

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

    Groeten,

    Een nederlandse achtbaan en pretpark liefhebber.

  • #2
    Je vraagt welke flitser je nodig heb voor een bereik van 6 tot 8 meter. Als je een beetje voor onderzoek heb gedaan naar je FUjifilm finepix S7000 dan had je geweten dat de flitser die er standaard op zit al een bereik heb van 8 meter. je heb dus helemaal geen extrene flits nodig ...... ga maar eens naar fujifilm.nl en zoek je digitale camera maar eens op en bekijk de specificaties maar eens.

    Succes verder met je S7000, hopelijk ben je er net zo blij mee als mij
    http://www.pcrrules.nl

    Comment


    • #3
      THX ik ben nog blijer met jou dan met mijn S7000. Ik had een instel fout gemaakt en nu flitst hij perfect. Dus dat hadden we ook weer niet nodig. hahaha. heb al veel geld bespaard. maar nu nog even als extra vraagje nu wil ik straks mischien nog verder welke flitser moet ik dan kiezen.

      En staan er zoveel en die van Fuji (en ja uiterlijk is niet belangrijk) vind ik zo LELIJK. In tegenstelling to andere flitsers. Dus vandaar mijn vraag.

      Comment


      • #4
        Een hotshoe wil zeggen dat je elke willekeurige flitser kan gebruiken. Ik heb op mijn Fuji 4900 zoom ( ook met hotshoe)een Metz 45 staafflitser gekocht, compleet met beugel kan je alles lekker in de hand houden, veel mensen vinden het denk ik te groot maar hij heeft richtgetal 45 en is op F 2.8 tot 17 meter haarscherp. Geen TTL maar gewoon flitsen zoals vroeger, ASA instellen, flitssynchronisatie op 125 en flitsen. Te koop bij elke fotohandellaar.

        Groet Leo
        Pentax K10D

        Comment

        Working...
        X