Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

    Ben Canon gebruiker (natuurfotografie) en zie de nieuwe Nikkor 300 f4E VR wel zitten,vooral wegens zijn lage gewicht(755gram).Ik heb momenteel de Canon 7D mk II en zoek een gelijkwaardige Nikon body. Ben echter totaal onbekend met de toch wel talrijke Nikon bodies dus zoek ik hier wat advies.
    Met dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

    Welke eigeschappen van de 7D II vind je belangrijk en die Nikon ook moet hebben, want in alles gelijk of meer zal je niet vinden in een gelijke prijsklasse.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

      Hallo,

      vanwaar deze complete ommezwaai van merk?
      Alleen voor deze specifieke lens? Voor z'n gewicht?
      Is het niet verstandiger om een paar ons meer te tillen en de Canon EF 300 mm F4 IS USM aan te schaffen.
      Kost ook maar amper de helft van de nieuwe Nikon variant...

      Adrie

      Comment


      • #4
        Re: Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

        Als het specifiek over dit 300/4VR PF objectief gaat zou ik er momenteel geen al te dure body bijkopen (D5500-D7200) en verder gewoon met Canon verder werken. De AF van D5500 en D7200 zijn top, enkel de bufferdiepte (D5500) en FPS (beiden) zijn wat aan de lage kant. Anders wachten op een D400 die misschien nooit komt.

        Comment


        • #5
          Re: Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

          Ik zou die Nikon lens naast m'n Canon lenzen gebruiken (heb de Canon 300mmf4,400mmf5.6 en de 100-400mm versie I).Als de Nikon 300mm f4 VR PF me echt bevalt qua autofocussnelheid en -precisie en zo zou ik die 3 Canon lenzen wegdoen. Dan zou ik de 7D mk II hoofdzakelijk gebruiken voor m'n 500mm f4 lens.
          Verder zit ik regelmatig geplaagd met nek-,schouder- en rugpijn, vandaar mijn voorkeur voor die nieuwe Nikon lens.De nieuwe Canon 100-400mm is heel goed maar weegt wel 1500g,terwijl die Nikon met een 1.4 converter toch een halve kilo minder weegt, denk wel dat je dat gaat voelen als je er enkel uren mee rondloopt. Las ergens op Canon rumours dat er een nieuwe Canon 300mm f4 en 400 mm f5.6 in de maak is, maar zonder verdere details. En het zijn maar rumours natuurlijk.
          Last edited by rmpl; 21 mei 2015, 21:07.

          Comment


          • #6
            Re: Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

            Hallo,

            Komende van een Canon 5DMk2 is mijn Nikon D7200 nu een verademing op alle vlakken ...
            Ik heb uiteraard ook mijn "bende" Fuji's ...

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

              Ik geloof niet echt dat het een verstandige keuze is.
              Ofwel alles eruit en vervang je alles wat je nu hebt door Nikon.
              Reden ? Heel eenvoudig, ofwel zal je nu (wegens je problemen) op stap gaan met Canon of met Nikon. Met beide tesamen nooit, nimmer gezien het gewicht en je nekproblemen de parameters zijn die juist de switch bepalen ...
              Je moet het dan maar hebben dat je de natuur bent ingestapt met enkel je Nikon en de 300mm-lens en dat je een opname moet missen omdat je daartoe bestemde lens thuis ligt ...
              Buiten Nikon zijn er zeker ook nog andere merken die evenwaardig materiaal aanleveren.
              Zelf heb ik ook geworsteld met dit probleem en ik zit nog steeds met een hard gekookt ei ...
              Fuji is een droom van lichtgewicht maar toch veelbelovend ...
              Alleen, bij Fuji hebben ze niet het lensaanbod wat ik met mijn Nikon-set heb (macro, ...). Het gebruik van een koppelring dewelke je dan toelaat om je Nikon-lenzen dan wel te gebruiken mits enkele beperkingen levert uiteindelijk een beperkte gewichtswinst op. Het verschil van de body's min het gewicht van de koppeladaptor.
              Ben ik nu ontevreden ? Neen, maar soms vloek ik wel omdat ik plots op een site kom waar ik wegens gewicht juist die lens heb thuis gelaten waarvan ik dacht dat ik ze niet zou gebruiken.
              Ik begrijp je best hoor, maar naast je Nikon-lens die dan enkel op Nikon bij jou bruikbaar zal zijn, heb je inderdaad nog een tweede body nodig (je hebt al je Canon).
              Daarnaast komen dan onverwijld nog een paar andere bijkomende niet bedachte kosten ... 2de accu, eventueel ander type geheugenkaartjes, filters, ...

              Ik zou er toch even serieus over nadenken... Een switch of een tweede ander type-toestel kan een aanslag zijn op de bruine waarbij je op einde van de rit eventueel je nek niet echt hebt gespaard.
              En om alle discussies te vermijden. Het vervangen van een jaar-oud (of meer) toestel door het laatste nieuwe zal hoe dan ook wel ergens zijn verbeteringen hebben. Maar daar zal het merk niet echt de bijdrage zijn. Ieder merk voorziet in upgrades en bij iedere upgrade probeert men het iets beter te doen.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

                Mooi gezegd Wim.
                Ik sluit me ook volledig aan bij je mening en idem over vergelijkingen van toestellen (recent versus oudere)

                Dus aan TS... Niet verstandig om zoiets te doen... Maar uiteindelijk doet u wat u wil natuurlijk.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

                  Of je koopt je die Nikon lens + deze adapter (KLIK)
                  Deze adapter is zonder glas erin
                  Er was juist een artikel gewijd aan die Nikon lens in Chip Foto Magazine en die lens viel reuze mee.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Of je koopt je die Nikon lens + deze adapter (KLIK)
                    Deze adapter is zonder glas erin
                    Er was juist een artikel gewijd aan die Nikon lens in Chip Foto Magazine en die lens viel reuze mee.
                    Lijkt me wel interessant maar is er dan nog behoud van autofocus?
                    Er bestaat ook een Novoflex adapter (Canon body naar Nikon lens) maar dan heb je enkel manuele scherpstelling.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gelijkwaardiige Nikon-camera voor Canon 7D mk II

                      Even gekeken naar de specs maar deze adapter bied geen autofocus en geen sturing over diafragma.
                      "The important thing is not the camera but the eye..............

                      but the camera helps "

                      Comment

                      Working...
                      X