Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

    We zijn op zoek naar een matras waarbij rugpijn naar het verleden wordt geslapen ...
    In gedachte hadden we Dorsoo. (http://www.dorsoo.be/nl/)
    Een andere minder gekende kandidaat is eQuilli dat een spin-off is van de KUL. (http://equilli.com/)

    Iemand ervaring of ideeën ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

    Welke matrassen en bedden vindt je in hotels? Boxspring, wij hebben daarvoor geopteerd en zeer tevreden.

    Comment


    • #3
      Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

      Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
      Welke matrassen en bedden vindt je in hotels? Boxspring, wij hebben daarvoor geopteerd en zeer tevreden.
      Het is niet omdat het een hotel is dat men er rustig kan slapen en dat het bed, lees matras daarom ook het van het is ...
      Heb ooit een reis gehad waar ik gewoon een paar nachten niet geslapen heb tot we naar een ander hotel gingen ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        We zijn op zoek naar een matras waarbij rugpijn naar het verleden wordt geslapen ...
        In gedachte hadden we Dorsoo. (http://www.dorsoo.be/nl/)
        Een andere minder gekende kandidaat is eQuilli dat een spin-off is van de KUL. (http://equilli.com/)

        Iemand ervaring of ideeën ...
        Je rugpijnen naar het verleden slapen zal niet gaan. Je slaapcomfort en zodoende je rug een betere steun geven zal wel gaan. Dit zou dan moeten resulteren in minder of geen pijn meer. Alles hangt natuurlijk af van de oorzaak van die rugklachten.
        Het systeem Dorsoo ken ik persoonlijk, is hier in de geburen. Het systeem zit technisch vernuft, logisch en eenvoudig in mekaar. Men gebruikt het systeem van de communicerende vaten die iedereen wel zal kennen van de lessen fysica.
        Het systeem is niet goedkoop en ik raad aan het eerst eens te gaan uitproberen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

          Vergeet ook niet om een goed hoofdkussen aan te schaffen, is al even belangrijk als de rest.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Je rugpijnen naar het verleden slapen zal niet gaan. Je slaapcomfort en zodoende je rug een betere steun geven zal wel gaan. Dit zou dan moeten resulteren in minder of geen pijn meer. Alles hangt natuurlijk af van de oorzaak van die rugklachten.
            Het systeem Dorsoo ken ik persoonlijk, is hier in de geburen. Het systeem zit technisch vernuft, logisch en eenvoudig in mekaar. Men gebruikt het systeem van de communicerende vaten die iedereen wel zal kennen van de lessen fysica.
            Het systeem is niet goedkoop en ik raad aan het eerst eens te gaan uitproberen.
            Pol, mag die matras ook gebruikt worden op een simpele latten bodem of moet je er een passende bijkopen?
            Ik zit met een dubbele hernia maar heb absoluut geen zin om mij te laten opereren, als dat mislukt is er geen weg terug en dus blijft men van mijn rug.
            Enkel een goede kine mag mij onder handen nemen.
            Maar bon, mag de oude latten bodem behouden blijven?
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

              Dr.ir.Karel Van Brussel is een kennis van mij, en heeft daar een studie over gemaakt, en is nu ten volle bezig met matrassen.

              Een persoonlijke service met expertadvies op maat die garant staat voor de juiste keuze, dat is waar Spiers Slaap voor staat. Hier slaapt u op beide oren.

              Comment


              • #8
                Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

                wij hebben hier gekocht en zijn er best tevreden van http://www.livingcomfort.nl

                en van het geld dat je over houdt tov een boxspring koop je dit http://www.amazon.de/Beurer-EM-38-Elektrostimulationsgerät/dp/B002448LZ6/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1432138500&sr=8-1&keywords=em+38+beurer

                Comment


                • #9
                  Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Pol, mag die matras ook gebruikt worden op een simpele latten bodem of moet je er een passende bijkopen?
                  Ik zit met een dubbele hernia maar heb absoluut geen zin om mij te laten opereren, als dat mislukt is er geen weg terug en dus blijft men van mijn rug.
                  Enkel een goede kine mag mij onder handen nemen.
                  Maar bon, mag de oude latten bodem behouden blijven?
                  Dorsoo is eigenlijk gebaseerd op het systeem van de lattenbodem waarvan de latten langs beide kanten eindigen op hydraulische pompjes die met mekaar communiceren en zodoende via het matras de natuurlijke curvatuur van de wervelkolom moeten ondersteunen. En dat is nu net wat een goed matras zou moeten doen, overal evenveel steun geven over de ganse lengte van de wervelzuil om geen doorzakkingen van de wervels te veroorzaken. Sommige ontwerpers van lattenbodems doen het met caoutchouc voetjes, Dorsoo doet het dus met hydraulische pompjes.
                  De Dorsoo lattenbodem is dus één zaak, en het matras is een tweede onderdeel. Misschien kan je daar wel een ander matras opleggen, maar of dat de bedoeling is weet ik niet. De uitvinder van het systeem zal wel zijn argumenten/redenen hebben om zijn eigen matrassen aan te bevelen.
                  Met Dorsoo vervang je dus je ganse systeem, inclusief de lattenbodem.
                  Ik ben op één van de kennismakingssessies voor kinesitherapeuten eens op zo'n systeem gaan liggen. Persoonlijk vond ik het nogal hard. Daarom raad ik aan om het eerst uit te proberen. Je kan ook, als ik mij niet vergis, kiezen tussen een drietal matras-hardheden.
                  Last edited by enero; 20 mei 2015, 20:45.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

                    Mochten wij in de toekomst moeten veranderen van systeem, dan zouden wij allicht ook kiezen voor de boxspring. Volgens komt ht grootste heil uit het matras zelf. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat de ondersteuning niet van belang is. En ik moet ook toegeven dat de hotelbedden die wij de laatste jaren al hebben gehad van dat type zijn en wij, buiten het hoofdkussen een zeer goeie nachtrust hebben genoten. En een hoofdkussen is inderdaad ook zeer belangrijk. In dit opzicht zou ik liever spreken over een nekkussen. Wij slapen al vele jaren op een Sissel kussen :http://www.sissel.be/nl/producten/si...oenen-overtrek
                    Een ander, nl. dit :http://www.medischmatras.be/122/kussenopmaat/ heb ik ook getest. Dit bedrijf verkoopt dus zowel kussens als matrassen en die zijn vervaardigd uit traagschuim. Je kan dit best vergelijken met zand. Als je je hand erin duwt blijft de afdruk ervan er tijdelijk in staan. Wat het hoofdkussen betreft kon ik hieraan persoonlijk niet zo goed wennen. Ik vond dat het teveel drukte ter hoogte van de nek en precies de ademhaling wat hinderde. Maar dit laatste heeft natuurlijk look één en ander te maken met de houding waarin je slaapt. Op je zij en ietsje meer naar buiklig toe, kan dit je dan wel parten spelen. Dus voor mij Sissel qua nekkussen. Het gaat zelf zover dat, als wij met de wagen reizen wij allebei onze kussens meenemen om die slechte hotelkussens niet te moeten gebruiken. En.;, bij Sissel kan je zelfs een reiskussen kopen. Is kleiner dan het gewone en het is speciaal ontworpen om het te kunnen oprollen zodat het weinig plaats inneemt.
                    Last edited by enero; 20 mei 2015, 21:02.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Dr.ir.Karel Van Brussel is een kennis van mij, en heeft daar een studie over gemaakt, en is nu ten volle bezig met matrassen.

                      http://www.spiers.be/uploads/algemee...%20carte_1.pdf

                      En inderdaad Geert, de goeie komen allen op hetzelfde neer en hebben als doel, een perfecte ondersteuning van de natuurlijke wervelkolomcurvatuur.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Dorsoo is eigenlijk gebaseerd op het systeem van de lattenbodem waarvan de latten langs beide kanten eindigen op hydraulische pompjes die met mekaar communiceren en zodoende via het matras de natuurlijke curvatuur van de wervelkolom moeten ondersteunen. En dat is nu net wat een goed matras zou moeten doen, overal evenveel steun geven over de ganse lengte van de wervelzuil om geen doorzakkingen van de wervels te veroorzaken. Sommige ontwerpers van lattenbodems doen het met caoutchouc voetjes, Dorsoo doet het dus met hydraulische pompjes.
                        De Dorsoo lattenbodem is dus één zaak, en het matras is een tweede onderdeel. Misschien kan je daar wel een ander matras opleggen, maar of dat de bedoeling is weet ik niet. De uitvinder van het systeem zal wel zijn argumenten/redenen hebben om zijn eigen matrassen aan te bevelen.
                        Met Dorsoo vervang je dus je ganse systeem, inclusief de lattenbodem.
                        Ik ben op één van de kennismakingssessies voor kinesitherapeuten eens op zo'n systeem gaan liggen. Persoonlijk vond ik het nogal hard. Daarom raad ik aan om het eerst uit te proberen. Je kan ook, als ik mij niet vergis, kiezen tussen een drietal matras-hardheden.
                        Bedankt voor het antwoord Pol.
                        Zoals ik dacht, het is matras + latten bodem oftewel iets helemaal anders.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

                          Een Tempur matras ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

                            Ik heb zelf ook een hernia (op 3 plaatsen dan nog, 2 in de onderrug, 1 in de nek) en soms met uitstraling naar rechterbeen.
                            Ben ook geen voorstander van operatie omdat het succes ervan matig tot slecht is. De ingreep is vergelijkbaar met beenhouwerij en is geen high-tech met dito resultaten.

                            Probleem: ons rug is kappot, er is geen oplossing.
                            Heb al tientallen mensen gesproken die wel een operatie ondergaan hadden en de resultaten zijn mager tot zeer slecht. 1 is met succes geopereerd er aan, maar die dame heeft nu een slechte heup en wil haar niet laten opereren? daar waar het succes op een heupoperatie zeer hoog is. zou ze dan toch niet zo tevreden zijn geweest over haar rugoperatie?

                            Los van dat: het is een echte epidemie die rugklachten en scharlantans maken daar graag misbruik van zoals het verkopen van wondermatrassen.

                            Maar als je een beetje logisch nadenkt, dan weet je dat je in de zak gezet wordt.
                            Dorso met die pompjes? r u kidding? Een mens is van nature niet plat dus niveleren ze dan maar op grond van lastenverdeling? kweet niet hoe seniel de mensen zijn maar mijn inziens wegen je benen minder dan bv je hoofd of je torso. Je gaat met dat systeem problemen introduceren door te verdelen op basis van gewicht van een lichaamsdeel en niet op basis van massa (wat wel steek zou houden). die natuurlijke houding is behoorlijk onzin bij dat systeem en puur geldklopperij.

                            Dan heb je ook nog de wondermatrassen op basis van traagschuim (tempur en consoorten). Is iet beter om in te slapen maar ook niet top. Probleem is ventilatie bij die systemen. Zweten en stinken in eigen nat als een sardientje uit blik dat al 14 dagen in de zon staat. LOL Heb het gehad, nooit meer, em kan nu stinken op het containerpark.
                            En veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur voor wat het maar is.

                            Boxspring is het systeem zoals de bomma er eentje had. In die tijd waren de veren niet zo goed als nu. Dus daar zit zeker een optie maar tis opletten welke je koopt.
                            Dan heb je ook nog de betere pocketveren die mijn inziens beste zijn. Eigenlijk is dat een doorontwikkeling van de ouderwetse matras met veren.
                            Een voordeel is vooral de isolatie maar ook de ventilatie binnenin van die resort-systemen.

                            Zelf heb ik een pocketveren matras gekocht welke 7 drukzones bevat. Elke deel van je lichaam krijgt de juiste tegendruk op basis van massa.
                            Ik zou de factuur moeten zoeken maar ik dacht dat de prijs rond de 700 euro zat per bedhelft wat mijn inziens een eerlijke prijs is als je weet dat in dat ding meer dan 1000 veren zitten.
                            Nadeel is dat je behoorlijk precies op de matras moet liggen.
                            De matras ligt op een lattenbodem van gekend merk ;-) en is een goede combo maar ik denk dat het nog beter zou zijn er een plank onder te steken.

                            Eerste dagen slecht slaap kunnen vatten en nu ben ik oooo zo content ervan dat ik me niet in de zak heb laten zetten.

                            Maar los van dit hoop ik er wel stillekes op dat er een oplossing komt voor de vele hernia-patienten op deze wereld.

                            Comment


                            • #15
                              Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

                              Al eens aan een waterbed gedacht ????
                              Wel uw sporen van uw laarzen doen he als je gaat slapen .

                              3 Hernia's en al dubbel zo veel operaties en ik raad iedereen af om zich te laten opereren.

                              Heb een matras zoals Xafke beschreef gehad (pocketveren) en aan mijn zoon gegeven want slapen dat kwam er niet van.
                              Heb toen voor de lol die van hem genomen eentje van leenbakker spotgoedkoop maar een dikke schuimmatras van 26 cm
                              Resultaat ik slaap nu veel beter en word niet wakker met rugpijn.
                              Ik bedoel nu maar dat het niet altijd het duurste is dat helpt maar dat je als het ware moet zoeken om voor U de beste er uit te kiezen.
                              Zeker veel testen is de boodschap, niet dat je een garage vol matrassen moet gaan verzamelen he

                              Comment

                              Working...
                              X