Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D mrk II kopen of niet kopen!?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D mrk II kopen of niet kopen!?

    Beste forum people,

    Jullie kennen er heel wat van, jullie zijn ook eerlijk over alles zowel de pro's als de contra's dus waar kan ik het beter vragen dan hier?
    Ik twijfel al enige tijd om de upgrade te doen naar een 7D mrk II van de 7D dat ik nu heb.
    Over het algemeen lees en hoor ik er wel goede dingen over, maar her en der ook slechte.
    Zo is er hier op het forum zelf ook al aangehaald dat bepaalde mensen wazige foto's verkrijgen, Volgens andere zou de batterij veel minder lang mee gaan dan canon zegt,...
    Een batterij extra koop ik altijd mee dus dat is nu niet het groot probleem. Maar zoals die focus problemen op bepaalde camera's is toch wel spoiler vind ik.

    Wat raden jullie aan? Kopen, niet kopen, afwachten?

    De rede waarom ik voor de 7d mrk II ga en niet voor een full frame 5D mrk III; Hoofdzakelijk doe ik natuur/vogel fotografie en sportfotografie dus vandaar dat ik de snelle autofocus, frames/sec en goede buffer wel zie zitten.

  • #2
    Re: 7D mrk II kopen of niet kopen!?

    Oorspronkelijk geplaatst door andyosgarcia Bekijk bericht
    Over het algemeen lees en hoor ik er wel goede dingen over, maar her en der ook slechte.
    Feitelijk zal dit het geval zijn met alle producten die op het internet besproken worden. Ikzelf ben in ieder geval zeer tevreden over de 7D II en vind het in vrijwel alle opzichten een merkbare verbetering ten opzichte van de 7D. Uiteraard zijn er gebruikers die minder enthousiast zijn; voor een deel zal dit te maken hebben met een camera die daadwerkelijk gebreken vertoont maar een ander deel van de klachten is terug te voeren op "user error" ..... Naast de 7D II beschik ik ook over een 1D X en vind dat de 1D vooral op het gebied van zeer hoge ISO-waarden duidelijk de meerdere is. Op een aantal andere fronten (waaronder bedieningsgemak en autofocus) doet de 7D II nauwelijks onder voor het vlaggeschip van Canon.
    Last edited by hapa; 19 mei 2015, 17:35.

    Comment


    • #3
      Re: 7D mrk II kopen of niet kopen!?

      Dank u voor de reactie. Hier was ik namelijk naar opzoek naar iemand die hem echt in gebruik heeft en de nodige vergelijking kan stellen met bv je 1D X. Van daar dat ook mijn twijfel was bij die vele gebreken, of het effectief aan het toestel lag of aan de fotograaf er achter.
      Voor wat gebruik jij het toestel voornamelijk?

      Comment


      • #4
        Re: 7D mrk II kopen of niet kopen!?

        Ik schakelde onlangs ook over van de 7d naar de 7dII en ben zeker tevreden over de verbeteringen, vooral de verminderde ruis bij hogere iso-waarden is een pluspunt. De batterij is wel sneller leeg tov de 7d, zeker als de gps functie aan staat. Ik gebruik het toestel vooral in combinatie met een vaste 400mm lens voor vogelfotografie. Het is even wennen om het toestel te leren kennen, maar dat was ook zo toen ik van mijn 450d overschakelde naar de 7d. Te weinig ervaring met de mogelijkheden van het toestel is misschien een van de redenen waarom sommige gebruikers last hebben van scherpstelproblemen? Wat wel aangeraden wordt, is om je lenzen te laten kalibreren met je toestel. Vraag of je je meest gebruikte lens even mag uittesten op een 7dII body, in de betere vakhandel moet dit zeker kunnen. Dan weet je onmiddellijk of je een toestel met of zonder focus problemen hebt.

        Comment


        • #5
          Re: 7D mrk II kopen of niet kopen!?

          Oorspronkelijk geplaatst door andyosgarcia Bekijk bericht
          Dank u voor de reactie. Hier was ik namelijk naar opzoek naar iemand die hem echt in gebruik heeft en de nodige vergelijking kan stellen met bv je 1D X. Van daar dat ook mijn twijfel was bij die vele gebreken, of het effectief aan het toestel lag of aan de fotograaf er achter.
          Voor wat gebruik jij het toestel voornamelijk?
          Voornamelijk- in combinatie met een 100-400 II- bij natuurfotografie... Ik ben erg tevreden over deze combo Wat me te binnen schiet: de stille sluiter is ook erg fijn en verstoort de rust nauwelijks, in tegenstelling tot de luide "klakker-de-klak" van de 1D x
          Last edited by hapa; 19 mei 2015, 20:33.

          Comment


          • #6
            Re: 7D mrk II kopen of niet kopen!?

            Ah goed om weten dat jij ook vogelfotografie doet en dit in combinatie met de 400mm (heb ik nu ook met de 7D). Idd best meenemen naar de shop, was al zeker niet van plan deze in een online shop te kopen, kwestie van heb men vaste winkel, geven goede service,.. Dat kalibreren zou ik denk ik altijd laten doen, weet niet hoe dat met de meeste mensen juist zit. Doe mijn toestel 550D en 7D nu ook regelmatig binnen voor een "groot onderhoud".
            Over het scherpstel probleem dacht ik ook dat het met de menselijke fout had te zien, ipv met fabricage fouten. Fabricage fout kan altijd ook bij canon (ooit voor gehad bij een lens). Maar zijn denk ik toch eerder zelden dan normaal.

            Comment


            • #7
              Re: 7D mrk II kopen of niet kopen!?

              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              Voornamelijk- in combinatie met een 100-400 II- bij natuurfotografie... Ik ben erg tevreden over deze combo
              Goed om weten. Allround zou hij naar het schijnt ook best uit de voeten kunnen. Niet dat ik van plan ben trouwfotografie ofzo te gaan doen

              Comment

              Working...
              X