Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon powershot SX530 HS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon powershot SX530 HS

    Hallo iedereen

    Ik heb even jullie raad nodig.

    Thuis heb ik een D200 liggen maar dit toestel was eigenlijk een miskoop, ik weet daarvoor te weinig van fotografie. Het toestel is meer niet gebruikt dan wel.

    Nu ben ik op zoek naar een toestel dat wat gemakkelijker is in gebruik maar toch een goede lens heeft. Ik ben vooral geïnteresseerd in de Canon powershot SX530 HS. Tamelijk goed van prijs en een optische zoom 50x.
    Zou dit nu een goed toestel zijn of niet?

    groetjes

  • #2
    Re: Canon powershot SX530 HS

    't zal wel aan mij liggen maar ik snap uw redenering niet goed ... de regels van de fotografie zijn dezelfde voor elk toestel waarom zou die SX530HS "gemakkelijker" zijn dan de D200 ? Op "automatisch" doen ze allebei net hetzelfde dacht ik zo ? .. tenzij u gewoon minder "brol" wil meeslepen ? een 50x zoom optisch systeem zit daarbij vol met "optische" compromissen ... FWIW

    Comment


    • #3
      Re: Canon powershot SX530 HS

      Hou er voornamelijk rekening mee dat je van een toestel met APS sensor gaat naar één met 1/2.3 inch, dit is echt een wereld van verschil qua kwaliteit.

      Ik denk dat je hier beter even aangeeft wat je budget is, wat je van het toestel verwacht qua kwaliteit, snelheid, zoom,...
      Waar je het meest zou gebruiken (portret, landschappen, kinderen, sport,...)

      Dan weten we al veel meer of een SX530 de goede keuze is...

      Zowieso is in zijn klasse (de bridge superzooms) de SX530 niet de beste in prijs / kwaliteit, dus laat even weten...
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

      Comment

      Working...
      X