Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon: wel 8mp, geen 1.3x?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Canon: wel 8mp, geen 1.3x?

    http://www.bobatkins.com/photography/digital/rumors.html
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=9810956

    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1010&message=9815614

    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1010&message=9815571


    Comment


    • #3
      Geloof jij dat? Ikke dus niet...

      FWIW: mijn hypothesen over PhotoKina 2004:
      Canon: is dringend aan een vervanger toe voor de 10D. De mogelijke opvolger (3D, 20D, 10 MKII - schr. wt. nt. pst.) zal vermoedelijk (zoals de eerdere ref. speculeert) een 8 mp en 1.6x zijn, nog wat toeters en bellen (E-TTL phase II, grotere buffer/sneller) en we zijn rond. Met dit toestel is het terug de concurrentie een stapje voor. We ronden af met een opvolger van de 300D (300D MkII, 3000D), die nog gestripter wordt dan de 300D en een vermoedelijke kostprijs van +/- 500$ zal krijgen. De 300D zal blijven bestaan (maar de prijs zal verder dalen.) dat is alles wat ik verwacht van Canon. Geen 1Ds MkII (waarom zouden ze ook, de 1Ds is twee jaar na dato nog steeds zonder concurrentie én hij wordt nog steeds verkocht aan een verlieslatende prijs voor Canon.), geen klein broertje van de 1D MkII (waarom? Om zichzelf nog wat meer concurrentie te geven?)

      Nikon: van horen zeggens: F6 dat een hybride camera zou zijn - dus, zowel digitaal als analoog; Opvolger voor de D100 (D90?). D2X. Baby D70 (D50?). ??FM3D?? Over deze toestellen is bitter weinig geweten (blijkbaar kan Nikon beter hun rangen sluiten dan Canon.)

      Pentax: baby *ist D en vermoedelijk ist D II (die -ook al weer naar horen zeggen- het AS-systeem van Minolta zou overnemen.

      Minolta: D7: 6Mpix, 1.5x, AS en helemaal geïmplimenteerd op de Dynax 7.

      Olympus: baby E1 en maxi E1...

      Fuji: S3pro
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Originally posted by MarcFoto

        Canon: is dringend aan een vervanger toe voor de 10D.
        Dringend een vervanger? Is de 10D verouderd? Achterhaald? Neen.

        Wél mag er nog een DSLR bijkomen, zoals je zelf aangeeft in de aard van de 300D maar nog een stuk goedkoper.

        Als er een vervanger of opvolger komt, mag deze best 8 of meer Mpixels hebben. Voor eventuele ruis tegen te gaan is het niet ondenkbaar dat Canon naar een grotere CMOS gaat. Zou de 11megapixels sensor in grote getalen niet goedkoper worden, zodat deze als (semi-) professioneel toestel á la 10D gebruikt kan worden of is het nog een jaar te vroeg?



        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Ik vrees ook dat de update van de 10D (echt aan vervaging toe is ie niet heeft immers ook nog geen echte concurrentie) een tegenvaller gaat zijn want 8MP wil ik wel maar heb ik niet nodig. Moest ie nu 1.3 zijn dat zou ik interessant vinden want dat is voor mij zowat het ideale maar 1.6 dan zou er al wat heel interessants moeten bijzitten om mij te overhalen deze te kopen. en een EF-s en ETTLII gaan het echt niet doen voor mij.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hombre
            Dringend een vervanger? Is de 10D verouderd? Achterhaald? Neen.
            Originally posted by Kevlar
            echt aan vervaging toe is ie niet heeft immers ook nog geen echte concurrentie
            nu Fuji (met de S3) en Konica Minolta (met de D7) zich in dit segment willen meten, wordt de 10D h-o-p-e-l-o-o-s verouderd.
            10D is twee jaar oud en verkoopt bijna niet meer (wordt volgens mij zelfs niet meer geproduceerd.) Punt aan de lijn...

            Originally posted by Hombre
            Voor eventuele ruis tegen te gaan is het niet ondenkbaar dat Canon naar een grotere CMOS gaat.
            Met alle respect, maar dit is wezenloze onzin. Toen de D60 de D30 kwam vervangen, werd het aantal pixels verdubbeld maar de ruis bleef hetzelfde. Onderschat de techniek niet...

            Originally posted by Hombre
            Zou de 11megapixels sensor in grote getalen niet goedkoper worden, zodat deze als (semi-) professioneel toestel á la 10D gebruikt kan worden of is het nog een jaar te vroeg?
            Zoals ik al zei: de 1Ds is twee jaar na introductie nog steeds verlieslatend voor Canon. Dat en het feit dat Canon niet in zijn eigen vlees zal snijden: sorry jongens: geen ff, geen megaMpix,... None of it all...

            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Originally posted by MarcFoto
              Originally posted by Hombre
              Dringend een vervanger? Is de 10D verouderd? Achterhaald? Neen.
              Originally posted by Kevlar
              echt aan vervaging toe is ie niet heeft immers ook nog geen echte concurrentie
              nu Fuji (met de S3) en Konica Minolta (met de D7) zich in dit segment willen meten, wordt de 10D h-o-p-e-l-o-o-s verouderd.
              10D is twee jaar oud en verkoopt bijna niet meer (wordt volgens mij zelfs niet meer geproduceerd.) Punt aan de lijn...

              Op basis van enkele artikels, zonder enige grondige test hier verklaren dat de 10D h-o-p-e-l-o-o-s verouderd is lijkt me op z'n minst voorbarig. Van de Fuji lijkt me bovendien het prijskaartje al niet echt concurrentieel, dat is zowat het dubbele van de Canon.
              En van de Konica staan al helemaal weinig gegevens vast.
              Zowiezo moet je als fabrikant al wat extra te bieden hebben om niet voor een Canon of Nikon te gaan, gewoon voor het aanbod lenzen en andere accessoires al.
              Waar de gegevens te vinden zijn over verkochte 10D's en zelfs een stopzetting van dit model weet ik niet. Misschien heb je wel betrouwbare bronnen, ik ga die stelling niet aanvechten.

              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Originally posted by Hombre
                Op basis van enkele artikels, zonder enige grondige test hier verklaren dat de 10D h-o-p-e-l-o-o-s verouderd is lijkt me op z'n minst voorbarig. Van de Fuji lijkt me bovendien het prijskaartje al niet echt concurrentieel, dat is zowat het dubbele van de Canon.
                En van de Konica staan al helemaal weinig gegevens vast.
                Zowiezo moet je als fabrikant al wat extra te bieden hebben om niet voor een Canon of Nikon te gaan, gewoon voor het aanbod lenzen en andere accessoires al.
                Waar de gegevens te vinden zijn over verkochte 10D's en zelfs een stopzetting van dit model weet ik niet. Misschien heb je wel betrouwbare bronnen, ik ga die stelling niet aanvechten.
                No hard feelings maare,
                ff kijken:
                - uit het interview (http://www.dpreview.com/news/0408/04080402dynax7interview.asp) haal ik dat de sensor van de 7D lateraal over 1 cm zal kunnen bewegen. Voor het AS systeem is dat echt niet nodig. Daar haal ik uit (en inderdaad, mss is dat voorbarig) dat dit andere functie's zal toelaten, zoals daar zijn virtuele ff, virtuele hogere resolutie, virtuele full rgb, etc - je kan er wsch zelf wel een paar bedenken.) Lijkt me niet onmogelijk, en dat zou de concurrentie (dus 10D incluis) hopeloos verouderd maken...

                - Fuji S3: 12 Mpix (natuurlijk is dit niet helemaal eerlijk want de extra pixels dienen om een hogere dynamisch bereiek te halen, maar niettemin: de Fuji S2 had al de hoogste resolutie van de hele zooi, de Fuji S3 zal dat nog verhogen.), variabele dynamiek, gebasseerd op F80 (dus snelle AF, ondersteuning silent wave, etc...), film simulatie modes, snelle opstart, etc... Dit maakt de 10D in vergelijking niet echt een killer...

                OK, veel is speculatie, maar Canon speelt traditioneel kort op de bal, en terwijl ze 'safe' zitten met de Ds en Mark II, is er wel degelijk werk op de plank in het lagere segment...
                But wait and see...

                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Originally posted by MarcFoto
                  Originally posted by Hombre
                  Op basis van enkele artikels, zonder enige grondige test hier verklaren dat de 10D h-o-p-e-l-o-o-s verouderd is lijkt me op z'n minst voorbarig. Van de Fuji lijkt me bovendien het prijskaartje al niet echt concurrentieel, dat is zowat het dubbele van de Canon.
                  En van de Konica staan al helemaal weinig gegevens vast.
                  Zowiezo moet je als fabrikant al wat extra te bieden hebben om niet voor een Canon of Nikon te gaan, gewoon voor het aanbod lenzen en andere accessoires al.
                  Waar de gegevens te vinden zijn over verkochte 10D's en zelfs een stopzetting van dit model weet ik niet. Misschien heb je wel betrouwbare bronnen, ik ga die stelling niet aanvechten.
                  No hard feelings maare,
                  ff kijken:
                  - uit het interview (http://www.dpreview.com/news/0408/04080402dynax7interview.asp) haal ik dat de sensor van de 7D lateraal over 1 cm zal kunnen bewegen. Voor het AS systeem is dat echt niet nodig. Daar haal ik uit (en inderdaad, mss is dat voorbarig) dat dit andere functie's zal toelaten, zoals daar zijn virtuele ff, virtuele hogere resolutie, virtuele full rgb, etc - je kan er wsch zelf wel een paar bedenken.) Lijkt me niet onmogelijk, en dat zou de concurrentie (dus 10D incluis) hopeloos verouderd maken...

                  - Fuji S3: 12 Mpix (natuurlijk is dit niet helemaal eerlijk want de extra pixels dienen om een hogere dynamisch bereiek te halen, maar niettemin: de Fuji S2 had al de hoogste resolutie van de hele zooi, de Fuji S3 zal dat nog verhogen.), variabele dynamiek, gebasseerd op F80 (dus snelle AF, ondersteuning silent wave, etc...), film simulatie modes, snelle opstart, etc... Dit maakt de 10D in vergelijking niet echt een killer...

                  OK, veel is speculatie, maar Canon speelt traditioneel kort op de bal, en terwijl ze 'safe' zitten met de Ds en Mark II, is er wel degelijk werk op de plank in het lagere segment...
                  But wait and see...


                  Ook no hard feelings marc maar je kan toch moeilijk een toestel hopeloos verouderd vinden als het op het moment van spreken eigenlijk zo goed als geen concurrentie heeft.

                  En de voorbeelden van toestellen die je aanhaalt als toekomstige concurrenten zijn waarschijnlijk pas binnen 6 maanden beschikbaar als ze dan al beschikbaar zijn. 6 maanden in de digitale fotowereld is een eeuwigheid dus dat er tegen dan al veel betere concurrenten zijn lijkt mij heel normaal. Eerlijk gezegd ik dacht dat de grote concurrent voor de 10D er al 1 jaar geleden zou geweest zijn.

                  Je gaat mij dus niet horen zeggen dat er geen upgrade van de 10D mag zijn dat mag zeker. Maar echt nodig lijkt mij dit nog niet tot die concurrenten die je aanhaalt beschikbaar zijn. En ook hier vind ik dat canon die upgrade van de 10D al lang geleden had mogen uitbrengen want ik ben van het standpunt hoe sneller die ontwikkelingen er zijn hoe beter voor ons klanten. En daarvoor moet je zelf geen concurrentie hebben. Probleem is momenteel lijkt het dat de concurrenten Canon niet kunnen volgen en zij dus hun tijd kunnen nemen voor updates. Slecht nieuws vind ik.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kevlar
                    maar je kan toch moeilijk een toestel hopeloos verouderd vinden als het op het moment van spreken eigenlijk zo goed als geen concurrentie heeft.
                    Die concurrent is er wel degelijk: de D70!
                    (vraag maar aan Canon)...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by MarcFoto
                      Originally posted by Kevlar
                      maar je kan toch moeilijk een toestel hopeloos verouderd vinden als het op het moment van spreken eigenlijk zo goed als geen concurrentie heeft.
                      Die concurrent is er wel degelijk: de D70!
                      (vraag maar aan Canon)...
                      Sorry maar de D70 is geen concurrent voor de 10D maar al eerder voor de 300D alhoewel deze iets lager gepositioneerd is. En ja vraag maar aan canon. Ik heb het gedaan en het antwoord was dat ze toch de verkoop niet gemakkelijk konden volgen van 10D of 300D. En dat kwam van een canon rep in belgie.

                      10D zit in een andere klasse dan D70 en ja hoor D70 zit ergens iets tussen 300D en 10D in. Maar een 10D aan dezelfde prijs als de D70 is voor canon gemakkelijk haalbaar want al de R1D is toch al betaald. Waarom doen ze dat niet omdat hij gewoonweg hoger gepositioneerd is en dus duurder mag zijn.
                      Velen zeggen dat een 300D plastiekerig aanvoelt als je het vergelijkt met een D70. Wel neem daarna eens een 10D vast en je zegt hetzelfde van die D70. Prachttoestel die D70 maar geen rechtstreekse concurrent voor de 10D. Maar onrechtstreeks natuurlijk wel maar dat is een 300D bijvoorbeeld ook.

                      Oh en zelfs indien het een concurrent zou zijn zie ik de noodzaak voor canon om een nieuwe uit te brengen niet. Anderzijds ik ben wel een grote voorstander dat ze een nieuwe zouden uitbrengen.

                      Comment


                      • #12
                        Wat jullie er ook van vinden, of de 10d nu veroudert is, of concurrentie heeft van de d70, canon komt toch weer met iets nieuws, en we zeggen allemaal, we hebben dat niet nodig blablabla. Wedden dat het toch weer een suc6 nummer word, en dat van al die staan tye roepen dat de 10d een topper is, er binnen de 6 maand heel wat de opvolger hebben?
                        Geloof me, de producenten dicteren de markt, en vervangen word er toch. En telkens zakken de "oude" modellen weer wat in prijs.
                        En, wees nou eerlijk, de 10d is ook niet vrij van fouten, een van de grootste handicaps is de 1.6x, kleinere zoeker, en veel minder breedhoek. Als ze nu een 8mpixel 1.3 maken, is dat een ideale oplossing, je hebt gelijk een pak meer breedhoek, zonder in sterk vervormende en peperdure lenzen te moeten gaan, en je tele verlies van 1.6 naar 1.3 word deels gecompenseerd door het groter aantal pixels.


                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by backing_vocal
                          ... De opvolger van de 10D moet voor mij:

                          - Nikonblauwe lucht kunnen weergeven

                          - Firewire hebben

                          - Parameters kunnen aanpassen op een schaal van -5 tot +5, alsook bij de modus Adobe RGB !

                          - Een menu-layout hebben met tabbladen ... (zoals de 300D)

                          - euhm ... cropfactor 1.3x zou interessant zijn ...

                          - En als dat allemaal kan binnen een bedrag van 2000 euro ...
                          Firewire? dat si toch wel echt history m.i. zenne?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Rudy
                            Wat jullie er ook van vinden, of de 10d nu veroudert is, of concurrentie heeft van de d70, canon komt toch weer met iets nieuws, en we zeggen allemaal, we hebben dat niet nodig blablabla. Wedden dat het toch weer een suc6 nummer word, en dat van al die staan tye roepen dat de 10d een topper is, er binnen de 6 maand heel wat de opvolger hebben?
                            Geloof me, de producenten dicteren de markt, en vervangen word er toch. En telkens zakken de "oude" modellen weer wat in prijs.
                            En, wees nou eerlijk, de 10d is ook niet vrij van fouten, een van de grootste handicaps is de 1.6x, kleinere zoeker, en veel minder breedhoek. Als ze nu een 8mpixel 1.3 maken, is dat een ideale oplossing, je hebt gelijk een pak meer breedhoek, zonder in sterk vervormende en peperdure lenzen te moeten gaan, en je tele verlies van 1.6 naar 1.3 word deels gecompenseerd door het groter aantal pixels.
                            Daar ben ik 100% mee akkoord Rudy. Vervangen wordt er toch van mijn part mag het zelfs sneller gaan dan nu het geval is.
                            En is het een 8MP 1.3 dan ben ik kandidaat. Want dat is voor mij ideaal. Full frame wil ik niet. 8mp 1.6 dan ben ik geen kandidaat. Want eigenlijk heb ik met 6MP genoeg maar het mag altijd meer zijn hoor. Nu ja misschien zijn er andere features die mijn interesse opwekken.

                            Eigenlijk ben ik wel erg benieuwd hoe canon, nikon enz op die antishake van Minolta gaan reageren. Alle lenzen hupsakee naar IS zal niet gaan denk ik. Zelf de IS in de body inbouwen gaat veel ontevreden klanten maken die teveel betaald hebben voor hun IS lenzen. Indien die minolta aan dezelfde prijs verkocht wordt dan zijn concurrenten maken ze het de anderen flink moeilijk denk ik.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by backing_vocal
                              ... De opvolger van de 10D moet voor mij:

                              - Nikonblauwe lucht kunnen weergeven

                              - Firewire hebben

                              - Parameters kunnen aanpassen op een schaal van -5 tot +5, alsook bij de modus Adobe RGB !

                              - Een menu-layout hebben met tabbladen ... (zoals de 300D)

                              - euhm ... cropfactor 1.3x zou interessant zijn ...

                              - En als dat allemaal kan binnen een bedrag van 2000 euro ...
                              Zeg firewire ik heb al een oplossing voor veel van jouw problemen hoor.

                              RAW en hop je kleuren en parameters zijn opgelost.
                              Firewire moet kunnen maar een externe reader is veel handiger moet ik dus niet hebben.
                              Menu layout ik herinner mij niks speciaal van die 300D dus dat heb ik niet nodig das meestal toch maar gewoonte zoalng het logisch en snel werkt is het goed voor mij.

                              Maar die cropfactor ja dat wil ik. Maar het zal spijtig genoeg niet waar zijn. Daarvoor zullen we op de 3D moeten wachten vrees ik en die gaat weer duurder zijn

                              Comment

                              Working...
                              X