Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jump 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jump 2







    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Jump 2

    Moment is beter gekozen dan de vorige. Zeker met deze sluitertijd. Wederom haarscherp en mooie kleuren . Wel even horizon rechtzetten.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

    Comment


    • #3
      Re: Jump 2

      Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
      Wel even horizon rechtzetten.
      Dat deze niet perfect verticaal staat dat is een feit maar je weet toch dat er in België plaatsen zijn waar het wat berg op- of berg afwaarts gaat.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Jump 2

        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Dat deze niet perfect verticaal staat dat is een feit maar je weet toch dat er in België plaatsen zijn waar het wat berg op- of berg afwaarts gaat.
        Dat weet ik maar al te goed, en zo'n reactie vind ik dan ook maar erg flauw. Dat het daar misschien wat bergop loopt zou nog kunnen, maar zeker niet zoveel als de foto doet uitschijnen. De foto toont minsten 10 % "stijging". Als je er niet tegen kan dat er daar commentaar op komt, moet je niet in SC posten. Probeer de foto eens recht te zetten en je zal mss tot de conclusie komen dat het idd zo slecht nog niet is.
        Mvg,
        Gregory
        www.gvg-photo.com

        Comment


        • #5
          Re: Jump 2

          Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
          Dat weet ik maar al te goed, en zo'n reactie vind ik dan ook maar erg flauw.
          Geen verdere commentaar.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Jump 2

            Daarom dat ik soms twijfel of ik nog foto's zou plaatsen, zeker van reacties die er niet toe doen.

            Ik vindt hem goed zo, prima plaat !.

            Pixelboy

            Comment


            • #7
              Re: Jump 2

              Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
              Daarom dat ik soms twijfel of ik nog foto's zou plaatsen, zeker van reacties die er niet toe doen.

              Ik vindt hem goed zo, prima plaat !.

              Pixelboy
              Kijk, dit is weer dezelfde discussie als een tijdje geleden.... Ik wil niemand tegen de kar rijden, en jullie moeten weten dat ik van beide de foto's echt weet te appreciëren.

              Ik weet niet of jullie het nummer SHOOT 20 uit 2012 nog hebben liggen met als titel " Fotografeer voetbal zoals een Pro"... Daar verteld Nico Vereecken ( zeer gekende voetbalfotograaf) hoe ze bij Photonews ( grootste fotoagentschap in België na Belga ) werken.... Toevallig staat er ook een stukje in over corppen en de horizon op p. 45. en ik citeer enkele zinnen: "Snij je foto dan achteraf bij. Alle sportfotografen croppen hun foto's. Let ook op de horizon. Soms ben je zo gefocust op de actie dat je je camera schuin houdt. Nu is er geen enkel voetbalveld dat afhelt. Zet de horizon in de nabewerking weer recht."

              Het zal waarschijnlijk wel "zever" zijn wat hij verteld, maar ik persoonlijk denk van niet... Dit kan dus ook doorgetrokken worden naar jumping. Mijn zus heeft nog aan jumping gedaan, en ik heb nooit een jumping parcours gezien dat afhelt... Ook ik kreeg vroeger commentaar op mijn wielerfoto's dat de horizon niet recht stond en ben daar sindsdien op gaan letten. Het is 2 sec werk in de nabewerking en klaar... Als jullie het niet belangrijk vinden, het zij zo... Maar dan krijg je geen commentaren meer van de mensen die wel op de details letten. Mss alleen daarom al de moeite?
              Mvg,
              Gregory
              www.gvg-photo.com

              Comment


              • #8
                Re: Jump 2

                Ik ben zelf ook al een tijdje bezig met allerhande sportfotografie en ik zal altijd proberen om in nabewerking de horizon of afsluitingen e.d. recht te zetten, alleen maar omdat het beter "oogt". (bij caféploegen heb je wel velden die afhellen hoor, maar dit terzijde

                Comment


                • #9
                  Re: Jump 2

                  Moment vind ik zeker beter. De afzet, de houding van paard en ruiter dragen bij aan een beter beeld.
                  Jammer zijn de overbelichte vlekken in de ondergrond. Mss kun je in raw hier nog iets aan verbeteren.
                  Zelf zou ik ook wat contrast toevoegen, de kleuren zijn ietwat flets.
                  http://www.artenco-fotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jump 2

                    Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                    Kijk, dit is weer dezelfde discussie als een tijdje geleden.... Ik wil niemand tegen de kar rijden, en jullie moeten weten dat ik van beide de foto's echt weet te appreciëren.

                    Ik weet niet of jullie het nummer SHOOT 20 uit 2012 nog hebben liggen met als titel " Fotografeer voetbal zoals een Pro"... Daar verteld Nico Vereecken ( zeer gekende voetbalfotograaf) hoe ze bij Photonews ( grootste fotoagentschap in België na Belga ) werken.... Toevallig staat er ook een stukje in over corppen en de horizon op p. 45. en ik citeer enkele zinnen: "Snij je foto dan achteraf bij. Alle sportfotografen croppen hun foto's. Let ook op de horizon. Soms ben je zo gefocust op de actie dat je je camera schuin houdt. Nu is er geen enkel voetbalveld dat afhelt. Zet de horizon in de nabewerking weer recht."

                    Het zal waarschijnlijk wel "zever" zijn wat hij verteld, maar ik persoonlijk denk van niet... Dit kan dus ook doorgetrokken worden naar jumping. Mijn zus heeft nog aan jumping gedaan, en ik heb nooit een jumping parcours gezien dat afhelt... Ook ik kreeg vroeger commentaar op mijn wielerfoto's dat de horizon niet recht stond en ben daar sindsdien op gaan letten. Het is 2 sec werk in de nabewerking en klaar... Als jullie het niet belangrijk vinden, het zij zo... Maar dan krijg je geen commentaren meer van de mensen die wel op de details letten. Mss alleen daarom al de moeite?
                    Nico Vereecken, leer mij die nu kennen, ik heb er jaren mee gewerkt langs de voetbalvelden.
                    Zeer goede fotograaf, ( sport ).
                    Mogelijk moet je de horizonten rechtzetten maar zoals hierboven aangehaald, ik weet op velden waar je berg op en af moet. Is het dan zo kwaad dat je de realiteit weergeeft, MOET je echt alles kaarsrecht zetten ?, ik denk het niet. Ik heb ook gewerkt met Bruno Fahy, fotograaf Belga ( sport ) en ik meen te weten dat hij mijn mening deelt.


                    Pixelboy.
                    Last edited by pixelboy; 19 mei 2015, 06:06.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jump 2

                      Ik ben ook van het rechtzetten maar vind het hier wel meevallen. De hindernissen staan redelijk recht.

                      Ik zou wel een paar andere aanpassingen doen:
                      - De foto flink croppen tot net achter de amazone en net onder de voorbenen van het paard. Dit maakt de foto veel spannender en haalt gelijk een deel van de storende achtergrond weg. Tenslotte hoeft de staart er niet op te staan om te zien dat het om paardensport gaat.
                      - Flink wat contrast toevoegen en de hooglichten wat terugschroeven zodat de foto wat frisser gaat ogen.
                      - Een tikkie helderheid en levendigheid toevoegen en de achtergrond wat donkerder maken maakt het dan af.
                      Last edited by KCfoto; 19 mei 2015, 23:12.
                      Groetjes, KC
                      www.sportbeelden.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jump 2

                        Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                        Ik zou wel een paar andere aanpassingen doen:
                        Niemand zal het u kwalijk nemen als je hiervan een voorbeeld van zou geven.
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jump 2

                          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                          Niemand zal het u kwalijk nemen als je hiervan een voorbeeld van zou geven.
                          Asjeblieft:



                          Voor de liefhebbers:
                          In lightroom:
                          schaduwen +10
                          zwarte tinten -13
                          Helderheid +11
                          Levendigheid +20
                          Kleine S-curve toegevoegd (voor contrast)
                          De achtergrond 2/3 stop donkerder gemaakt (met het kwastje)
                          Lichte vignettering toegevoegd om de nadruk iets meer op de amazone te krijgen
                          Last edited by KCfoto; 20 mei 2015, 15:52.
                          Groetjes, KC
                          www.sportbeelden.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jump 2

                            Dank u KCfoto. Goed gedaan.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jump 2

                              Een hele mooie Louis !

                              Vermits de hindernissen mooi recht staan zal er wat helling betreft geen vuiltje aan de lucht zijn,
                              Vermits de achtergrond links dichter bij het opnamestandpunt ligt dan rechts en dat opnamestandpunt ook hoger is dan de begane grond is het zelfs heel normaal dat die achtergrond ook schuin wegloopt.
                              Laat dit nu toevallig de lichte helling daar onderstrepen.
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X