Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digital Photo professional 4 in het Frans!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digital Photo professional 4 in het Frans!

    Ik heb gisteren DPP 4 op een nieuwe Mac gezet en alles is in het Frans! Is er een trucje om dat in het Engels of Nederlands te hebben ook?

    Djienbe

  • #2
    Re: Digital Photo professional 4 in het Frans!

    Vroeger moest ik dat bij Lightroom ook doen, klik rechts op het programma en kies 'toon pakketinhoud'. Je kan meestal (ik heb geen DPP) de talen verwijderen die je niet wil gebruiken.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Digital Photo professional 4 in het Frans!

      Ik heb net even gecheckt: mijn OS is in het Engels, en DDP4 eveneens. Nu, DPP komt origineel op schijf (met je camera) waarna je de updates van Canon kunt downloaden; bij mij staan op schijf verschillende taalversies (geen mogelijkheid zoals in LR om de taal in het programma zelf te veranderen, ook niet via pakketinhoud). Ik zie voor DPP4 wel Engels, Frans en andere talen, maar niet meteen NL. Dus: andere taalversie van schijf laden, of andere taalversie van de Canon website downloaden, zou ik denken.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Digital Photo professional 4 in het Frans!

        Net op zitten zoeken maar kan niks vinden dat de Franse vertaling van 'toon pakketinhoud' zou kunnen zijn. Ik heb hem intussen ook eens van Canon.nl gedownload en weer in het Frans.

        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: Digital Photo professional 4 in het Frans!

          @LesC Ik heb net nog een kleine MacBookAir bijgekocht en dus geen CD lezer. Daarom heb ik hem van de B website afgehaald en nergens zien staan dat ik een Franse versie zou binnen trekken. Maar dan heb ik nog eens geprobeerd van Canon.nl en weer in het Frans. Nu hoeft NL voor mij echt niet maar ik zou de software toch graag in het Engels hebben. In het Frans zijn 101 begrippen weer anders en eer ik dat weer allemaal van buiten ken.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Digital Photo professional 4 in het Frans!

            Ik had versie 4.1 (en nog wat na de komma) geïnstalleerd, ben zojuist naar de Canon.be website gegaan. Moest mijn camera kiezen (7D) en op een bepaald moment ook het serienummer ingeven waarna ik een lijst van mogelijke downloads (reeds voorgeselecteerd op basis van mijn instellingen) kreeg. Heb versie 4.2 (en nog wat) gedownload en geïnstalleerd. Netjes in het Engels zoals voordien.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Digital Photo professional 4 in het Frans!

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ik had versie 4.1 (en nog wat na de komma) geïnstalleerd, ben zojuist naar de Canon.be website gegaan. Moest mijn camera kiezen (7D) en op een bepaald moment ook het serienummer ingeven waarna ik een lijst van mogelijke downloads (reeds voorgeselecteerd op basis van mijn instellingen) kreeg. Heb versie 4.2 (en nog wat) gedownload en geïnstalleerd. Netjes in het Engels zoals voordien.
              Heb het net zoals jij gedaan en dan nog van Canon.be en Canon.nl Ik probeer anders dadelijk eens of er ook iets is als Canon.co.uk als DPP4 dan weer in het Frans komt, is er toch iets raar aan.

              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: Digital Photo professional 4 in het Frans!

                Is vreemd. Wat is de taal van je OS? Eventueel tijdelijk in het E veranderen?

                In deze topic wordt de link naar de US site gegeven: http://forum.belgiumdigital.com/f21/...pp-513164.html
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Digital Photo professional 4 in het Frans!

                  Op een Windows PC vragen ze tijdens de installatie uit welke regio je bent en daarna in welke taal het moet zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digital Photo professional 4 in het Frans!

                    Het is opgelost maar had nog geen tijd om het effe op het forum te zetten. Na nogal wat zoeken en overleg met een langdurig Mac gebruiker heb ik er Canon support bijgehaald en die wisten hoe de vork aan de steel zit. Een Mac wordt volgens hen in B geleverd met taal en regio Frans en Nederlands en zelfs als NL primair staat, zal de Mac een Franse versie van iets binnentrekken als er geen NL versie is. Dus voor iedereen die zijn Franse versie van DPP4 wil inruilen voor een Engelse: Franse versie in de prullenbak gooien, links bovenaan appeltje aanklikken, systeemvoorkeuren, taal en regio. Daar moet je Frans eruit halen en Engels eraan toevoegen. Dan terug opnieuw downloaden en 't is in orde.

                    Djienbe

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digital Photo professional 4 in het Frans!

                      Blij dat je de oplossing (die voor een stukje toch met het Mac OS te maken had) gevonden hebt. Geen wonder dat ik enkel E en NL binnenkrijg. Dat zijn de talen die bij mij in Sys Prefs/Language & Region staan.
                      Het klopt ook wat LFR zegt: bij installatie van een Canon prog moet je telkens opgeven waar je zit en welke taal je wil. Maar inderdaad: als er enkel keuze is tussen NL en F, en DPP bestaat -voor zover ik weet- nog altijd niet in het NL...
                      Dank om het hier te rapporteren: dit kan ook andere Mac/Canon DPP gebruikers van dienst zijn!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X