Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart/wit mix Lightroom 6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwart/wit mix Lightroom 6

    Ik heb een vreemd fenomeen aan de hand. Sinds enkele weken weerlichtte LR6, tot nu toe zonder opmerkelijke problemen. Nu heb ik vandaag wat vreemds ontdekt. Om de één of andere reden past LR geen automatische zw-mix meer toe als ik op de sneltoets "V" druk en dit enkel als de bestanden als dag zijn geïmporteerd. Bij import als NEF heb ik dat probleem niet.
    Als ik op Zwart/Wit druk in de rechter menu heb ik het probleem ook niet, dan past hij ook de automatische ZW-mix toe, zoals in de voorkeuren aangegeven (automatische zwart wit mix toepassen zijde eerste omzetting)

    Zou iemand anders dit probleem ook hebben?
    Hopelijk kan iemand me een oplossing geven voor dit probleem?

  • #2
    Re: zwart/wit mix Lightroom 6

    De shortcut 'V' staat omzetten naar zwart-wit, of dat nu jpg, dng of tif is. Hier werkt dat altijd.
    Windows?, taal? Toetsenbord?
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: zwart/wit mix Lightroom 6

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      De shortcut 'V' staat omzetten naar zwart-wit, of dat nu jpg, dng of tif is. Hier werkt dat altijd.
      Windows?, taal? Toetsenbord?
      Apple, macbook air, laatste versie os.
      Hij inderdaad om naar zwart wit, maar de tinten staan allemaal gelijk, terwijl hij normaal automatisch zou de tinten moeten voorstellen.
      Lukt bij NEF maar niet bij dng. Het vreemde is dat als ik op zwart wit klik, hij de tinten wel automatisch voorstelt.

      Comment

      Working...
      X