Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ITWare. Rare mail.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ITWare. Rare mail.

    Hi,

    Zijn hier nog mensen die een mail gekregen hebben van ITWare waarbij je een belangrijke som zou teruggestort krijgen?
    Maar eerst moet je uw kaartgegevens doorsturen zodat ze kunnen terug betalen.

    OPGELET!!!! DIT IS OPLICHTERIJ.

    Ten eerste is die mail zodanig opgesteld dat je niet helemaal begrijpt of ze al dan niet iets zullen terug storten of dat ze integendeel iets zullen afhouden.
    Ten tweede vragen ze het nummer van mijn 'Mister Cash' kaart en dat heb ik nieteens.
    Ten derde is hun Nederlands van het soort met haar op en als je het zogezegde formulier opent is het in het Frans.

    Ik heb dit gemeld aan ITWare want die winkel schijnt wel echt te bestaan, ik wacht hun antwoord af.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: ITWare. Rare mail.

    Als ik de mailtjes moet geloven, dan krijg ik wel elke week van iemand geld...
    De meeste van die mailtjes zijn zogezegd afkomstig van bestaande banken, er zit altijd wel een link bij waarmee je al je gegevens kan doorgeven (zodat ze je rekening vakkundig leeg kunnen maken).

    De "delete knop" is dan de eerste die je moet gebruiken...
    Zo heb ik er net nog eentje gekregen van "Barclays" met als titel "Your online banking has been blocked".
    Die heb ik meteen weg gedaan zonder te bekijken, voor zover ik weet heb ik in de verste verte niets te maken met Barclays.
    Ook als je mailtjes krijgt van je eigen bank moet je voorzichtig zijn, ze proberen om het er zo "echt mogelijk" uit te laten zien, maar meestal is de titel "dear customer" al voldoende om er 100% zeker van te zijn dat die mail niet van je bank komt, maar wel van iemand die probeert om aan je geld te geraken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: ITWare. Rare mail.

      En zeker die zogezegde formulieren niet aanklikken of openen.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: ITWare. Rare mail.

        Ik koop af en toe wel eens iets bij ITware en heb toch geen mails van hun ontvangen.
        En zij hebben mijn mailadres dus ik vermoed dat er anderen achter zitten want deze winkel is TOP
        http://itware.be/ dit is het adres van de winkel zelf

        Comment


        • #5
          Re: ITWare. Rare mail.

          En hier het antwoord van ITWare, ik had het direct door dat er weer een bende bezig is en de winkel misbruiken.

          Beste,

          Bedankt om te melden, nog een aantal mensen hebben deze mail ontvangen ( die inderdaad geen klant zijn)

          We hebben het doorgegeven aan de bevoegde politiediensten. Net zoals bij phising van de banken raad ik u aan deze mail direct te verwijderen.

          Alvast onze excuses,



          Mvg,

          Serge
          ITWare BVBA

          Toch mooi dat ze direct geantwoord hebben vind ik.
          @ Bompie, ik kende deze winkel zelfs niet. Schijnbaar hebben ze zelfs drie winkels.

          Mocht ik alles geloven dan was ik al Multi miljardair.
          Een aantal Afrikaanse nonkels die blijkbaar olie baronnen waren lieten mij hun fortuin na.
          Uit Duitsland heb ik al tientallen reizen gewonnen naar alle uithoeken van de wereld, maar deze keer kwamen ze wel heel dicht bij het geloofwaardige.
          Alleen trok hun Nederlands op geen blaas en was hun formulier in het Frans, euh en dat voor drie Vlaamse winkels.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: ITWare. Rare mail.

            Toch raar heel dat geval.
            Ik zet mijn mailbox open en ga nog eens kijken naar die en zie nu dat er iets bijgekomen is, ik heb er een rood kader rond gezet met vraagteken erachter.
            Hoe kan dat nu dat er aan een eerder ontvangen mail plots iets toegevoegd is? Kunnen de E-Cops dit doen want ik heb een mail gekregen van de 'ECHTE' ITWare dat ze de E-Cops op de hoogte gebracht hebben van die phishing.
            Bekijk ook eens de afzender.

            Last edited by Red Falcon; 16 mei 2015, 09:06.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: ITWare. Rare mail.

              uw adres blurren in de mail heeft weinig zin als het ook als titel in uw venster staat. And that's how you get spam.
              Last edited by Red Falcon; 16 mei 2015, 09:07. Reden: mijn email adres in de balk verwijderd.

              Comment


              • #8
                Re: ITWare. Rare mail.

                Net mail gekregen van ITWare





                Beste klant,

                Vandaag is ITWare het slachtoffer geworden van een geval van phishing. Een mail werd op grote schaal verzonden met de boodschap dat u recht zou hebben op een terugbetaling. Wanneer u op de link klikte werd u echter naar een misleidende kopie van onze website gestuurd waar u om uw kredietkaartgegevens gevraagd werd. Deze mail kwam niet van ITWare, reageer niet op die mail en klik op geen enkele link in dat bericht, heb je toch uw kaartgegevens ingevuld raden we je aan zo snel mogelijk klacht neer te leggen bij de politie.

                ITWare heeft direct gereageerd op de verschillende berichten van deze pishing, er werden zo veel mogelijk gegevens verzameld en er zal een klacht tegen onbekenden ingediend worden. Er werden geen gegevens uit onze database gestolen, er werd enkel misbruik gemaakt van onze identiteit. Toch heeft dit geval ons aangemoedigd onze beveiliging nog verder aan te scherpen. Zo zullen we binnenkort voor al ons verkeer overstappen op een versleutelde verbinding. Volg ons op Facebook voor de updates hieromtrent. Kijk ook zeker altijd naar de URL, enkel als deze begint met itware.be zit je goed.

                We willen iedereen die ons op de hoogte bracht van het misbruik van onze identiteit bedanken. Velen hebben hiervan reeds melding gemaakt via E-cops, we raden iedereen aan hun voorbeeld te volgen.

                Met vriendelijke groeten,

                ITWare

                Comment


                • #9
                  Re: ITWare. Rare mail.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Zijn hier nog mensen die een mail gekregen hebben van ITWare waarbij je een belangrijke som zou teruggestort krijgen?
                  Maar eerst moet je uw kaartgegevens doorsturen zodat ze kunnen terug betalen.

                  OPGELET!!!! DIT IS OPLICHTERIJ.
                  Ik krijg opeens een 'no sh*t, Sherlock" gevoel.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: ITWare. Rare mail.

                    Als je deze firma niet kent, en je krijgt er mail van, dan klopt het al niet.
                    ook gewone mails waar je de afzender niet van kent, moet je voorzichtig zijn.
                    alleen al eens klikken om te kijken wat erin staat kan voldoende zijn om je pc te besmetten.
                    kun je het toch niet laten en wil je toch iets weten, bekijk dan het bronbestand van de mail zonder deze te openen.
                    en zeker niet op antwoorden!

                    mvg,
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: ITWare. Rare mail.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Toch raar heel dat geval.
                      Ik zet mijn mailbox open en ga nog eens kijken naar die en zie nu dat er iets bijgekomen is, ik heb er een rood kader rond gezet met vraagteken erachter.
                      Hoe kan dat nu dat er aan een eerder ontvangen mail plots iets toegevoegd is? Kunnen de E-Cops dit doen want ik heb een mail gekregen van de 'ECHTE' ITWare dat ze de E-Cops op de hoogte gebracht hebben van die phishing.
                      Ik denk dat er in de mail een url stond naar bepaalde image. ITWare heeft deze image vervangen door het nu getoonde STOP verhaal. Er is dus niets toegevoegd.

                      Jan

                      Comment


                      • #12
                        Re: ITWare. Rare mail.

                        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        Ik denk dat er in de mail een url stond naar bepaalde image. ITWare heeft deze image vervangen door het nu getoonde STOP verhaal. Er is dus niets toegevoegd.

                        Jan
                        Die stond er inderdaad in Jan, maar hoe kan ITWare dit dan veranderen?
                        Ik ken van heel dat gedoe niet veel en normaal delete ik onmiddellijk (dergelijke en voor mij onbekende afzenders) mails, maar deze was wel erg goed nagemaakt en was het niet van het slechte Nederlands dan hadden er waarschijnlijk meerdere ingelopen.
                        En ik bestel nogal redelijk veel hardware online, maar deze winkel kende ik niet eens.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ITWare. Rare mail.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Die stond er inderdaad in Jan, maar hoe kan ITWare dit dan veranderen?
                          Eenvoudig.
                          In de mail stond wss een link naar de afbeelding van het logo van de winkel. Zij hebben nu de afbeelding waar die link naar verwijst vervangen door de afbeelding met de waarschuwing.

                          Daarbij de volgende bedenking, een spammer of oplichter kan zo'n link ook naar iets anders doen verwijzen dat minder onschuldig is. Daarom is het aan te raden om je e-mailprogramma in te stellen om NOOIT content van internet automatisch in te laden. In het beste geval weet een spammer doordat je een afbeelding ingeladen hebt dat de mail gelezen is.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment

                          Working...
                          X