Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microsoft stuff

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Microsoft stuff

    Telkens ik in een winkel kom waar ze computers, phones en tablets verkopen, kan ik het niet laten met alles eens te gaan 'spelen'.
    Nooit van mezelf gedacht, maar de laatste tijd doe ik dat meer en meer met producten van Microsoft nl. de Lumia foons en de Surface Pro.

    Kort en bondig : it's seriously good stuff. En met Windows 10 zie ik het ook allemaal 'samenkomen'. Convergentie, heet dat dan.
    Ik ben heel lang een Apple gebruiker geweest, en ben nu al een tweetal jaar Linux en Android gebruiker, maar toch.
    De Surface Pro laat een heel goeie indruk op me na en is eigenlijk het perfecte toestel als aanvulling op een desktop waarmee je het zwaardere werk doet, meer nog dan bv. een iPad.
    En wat de foons betreft : hoeveel ik ook 'speel' met de duurste Android toestellen en de nieuwe iPhones, toch blijf ik aangenaam verrast de Lumia toestellen, door de Lumia 930 natuurlijk, maar ook door de goedkopere Lumia's. Goeie hardware en software die heel soepel en probleemloos draait.
    Ik heb er natuurlijk geen 'on hands experience' mee, dus ik kan geen oordeel vellen over het dagdagelijks gebruik van bv een Windows foon of een Surface. Maar toch ben ik onder de indruk en bedien ik de toestellen met een glimlach op m'n lippen... en dat is niet meer gebeurd sinds ik voor het eerst een Mac en een iPhone/iPad in handen kreeg...

    Dus, I'm excited about Windows 10 !!
    En ik vind dat Microsoft, hoewel ze me in het verleden helemaal niet konden boeien, het deze keer bij het rechte eind heeft. Hopelijk zien de developers dat ook en komen er een hele hoop apps voor het platform. Nog een concurrent erbij, dat kan alleen maar een goede zaak zijn, niet ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Microsoft stuff

    LOVL !! Het is lijk zeggen dat automerk "huppeldepup" al 50 jaar klote-autos maakt maar het model dat ze nu aan 't uitbrengen zijn werkelijk supertop is !... vooral als dat model van nu gebaseerd is op die 50 jaar productie van .. jawel klote-autos ... Wittgenstein achterna .. andermaal

    Comment


    • #3
      Re: Microsoft stuff

      2 van mijn kinderen hebben een Microsoft telefoon gehad.
      Zijn ondertussen vervangen....

      Comment


      • #4
        Re: Microsoft stuff

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        2 van mijn kinderen hebben een Microsoft telefoon gehad.
        Zijn ondertussen vervangen....
        Welke leeftijd hebben die kinderen en hoe oud werden die Microsoft telefoons?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Microsoft stuff

          Kinderen waren 17 en 22.
          Telefoons zijn zeker geen 2 jaar geworden.

          Comment


          • #6
            Re: Microsoft stuff

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            2 van mijn kinderen hebben een Microsoft telefoon gehad.
            Zijn ondertussen vervangen....
            De kinderen ??


            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Kinderen waren 17 en 22.
            Dus toch !

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Telefoons zijn zeker geen 2 jaar geworden.
            zoals de meeste telefoons

            Comment


            • #7
              Re: Microsoft stuff

              ik heb de win10 preview al een tijdje draaien en aan het begin was ik er superenthousiast over. Dat draaide vlotjes, alle hardware werd herkend.maar sinds de laatste update heb ik redelijk wat problemen. Na enkele uren draaien, moet ik de pc herstarten omdat de search niet meer werkt en apps niet meer willen starten. En hun project Spartan is ook maar raar.
              Ieg: het is/was sneller dan win7 en de opdringerige tegels zijn weg. Maar qua grafische look was 7 wel mooier en zelfs ubuntu ziet er beter uit (en die is ook nog steeds interessanter voor bijv. rendering van 3d).

              Het blijt dus een 'meh' gevoel: een grijze middelmaat. het is niet het snelste, noch het mooiste en ook nog steeds niet het intuïtiefste besturingsysteem. Het is en blijft Microsoft.
              Toch voor de pc. Hoe het met tablets en phones zit weet ik niet. Buiten dat de Lumia 520 van mn vrouw meer uitviel dan wat anders.

              Comment


              • #8
                Re: Microsoft stuff

                In smartphones moet Microsoft zijn meerderen kennen.
                Balmer zat apple uit te lachen, maar ze hebben wel zijn broek afgedaan.

                Mijn ervaring met windows phone is ook niet zo goed.

                En wat die windows 10 betreft ben ik ook niet optimistisch. erger nog, ik ben nog nooit zo pessimistisch geweest over een major release.

                Comment


                • #9
                  Re: Microsoft stuff

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  De kinderen ??




                  Dus toch !



                  zoals de meeste telefoons
                  Ze waren 17 en 22 toen ze die telefoons hadden.
                  Andere modellekes gaan hier langer mee hoor.
                  Andere dochter heeft al 3 jaar een iPhone 4s, en de zoon een Moto G.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Microsoft stuff

                    Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                    ik heb de win10 preview al een tijdje draaien en aan het begin was ik er superenthousiast over. Dat draaide vlotjes, alle hardware werd herkend.maar sinds de laatste update heb ik redelijk wat problemen. Na enkele uren draaien, moet ik de pc herstarten omdat de search niet meer werkt en apps niet meer willen starten. En hun project Spartan is ook maar raar.
                    Ieg: het is/was sneller dan win7 en de opdringerige tegels zijn weg. Maar qua grafische look was 7 wel mooier en zelfs ubuntu ziet er beter uit (en die is ook nog steeds interessanter voor bijv. rendering van 3d).

                    Het blijt dus een 'meh' gevoel: een grijze middelmaat. het is niet het snelste, noch het mooiste en ook nog steeds niet het intuïtiefste besturingsysteem. Het is en blijft Microsoft.
                    Toch voor de pc. Hoe het met tablets en phones zit weet ik niet. Buiten dat de Lumia 520 van mn vrouw meer uitviel dan wat anders.
                    En het is nog een preview
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Microsoft stuff

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      En het is nog een preview
                      die dus van goed naar slecht is gegaan.

                      ik vind het raar dat MS maar geen deftige richting weet te kiezen. misschien is het juist dat ze zo wijdverbreid zijn over tig configuraties dat ze niet echt een herstart kunnen maken? Alhoewel dat ik het gevoel heb dat ze met win 10 (en de gratis upgrade) een erop of eronder poging gaan ondernemen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Microsoft stuff

                        Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                        die dus van goed naar slecht is gegaan.

                        ik vind het raar dat MS maar geen deftige richting weet te kiezen. misschien is het juist dat ze zo wijdverbreid zijn over tig configuraties dat ze niet echt een herstart kunnen maken? Alhoewel dat ik het gevoel heb dat ze met win 10 (en de gratis upgrade) een erop of eronder poging gaan ondernemen
                        Het lijkt er heel erg op.
                        Vandaag veel gelezen over Windows en het blijkt dat niemand er nog aan uit geraakt & kan
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Microsoft stuff

                          Vandaag voor de eerste keer een Lumia 535 mee mogen configureren met iemand uit de kennissenkring. Vrij positieve ervaring, maar de tegels die aan mekaar plakken, brrr... ik geraak het niet gewend.
                          - Toch een paar bedenkingen: ik vind niet direct een verkenner terug.
                          - Skype, nochtans (helaas) tegenwoordig een MS product, wil niet koppelen met de dekstopversie.
                          - Ben toch een tijdje zoet geweest om het toestel te kunnen uitschakelen: startte steeds opnieuw op. Dan toevallig de netstroomadapter uit de phone gehaald (batterij was aan het laden) en toen lukt het. Adapter terug aangesloten en de Lumia start vanzelf terug op. Waar dit goed voor is mag me iemand komen vertellen. Je kan die Lumia uitgeschakeld niet laten opladen, tegen alle logica in.
                          Last edited by nete; 15 mei 2015, 23:10.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Microsoft stuff

                            Mja, anders toch ook niet zo tevreden met Android...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment

                            Working...
                            X