Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

soms error 99 met sigma lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • soms error 99 met sigma lens

    heb een sigma macrolens 180mm op mijn 10d
    (tweedehands)

    lens werkt enkele fotos goed en geeft dan error99 probleem

    wat kan hiervan de oorzaak zijn ? is wel lens van 1996

    kan laten rechippen bij sigma hier een oplossing bieden ?
    zoja waar moet men dat laten doen en wat is de prijs hiervan ?

    mark

  • #2
    Dit is het antwoord die ik kreeg op een vraag bij Sigma.

    Misschien ben je er iets mee?.........

    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=54077

    Grtz,F@bke
    -------------------------------------------
    Men is nog geen man van geest wanneer men veel ideeën heeft, evenmin als men een goed generaal is omdat men veel soldaten heeft.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Ik heb de laatste tijd dezelfde melding met al mijn lenzen (alle Canon): 50, 85, 28-135, 70-200, 17-40...

      Heb je het enkel met die lens?
      Bij mij gaat het wel beter als ik even de CF uithaal en dan stevig terugsteek...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        heb het enkel met die lens maar ik heb ze nog maar net, dus ze heeft ook nooit perfect gewerkt

        ik vind het wel raar dat ze enkele fotos goed maakt en daarna foutmelding geeft

        andere lenzen werken wel naar behoren

        Comment


        • #5
          Heb je al eens de lenscontacten schoongemaakt? Als dat niet helpt, gewoon terug binnen doen...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            waar binnen doen ? rechtstreeks bij sigma ?
            wat gaat mij dat kosten

            Comment


            • #7
              Ik zou denken rechstreeks bij Sigma. Natuurlijk best even een bestek opvragen.
              Ik denk dat deze gerechipped zal moeten worden... (ik heb een bedrag van €125 in mijn hoofd, maar ik ben niet zeker dat het hiervoor was...)
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                had gehoord dat het om ong 50 euro ging om te rechippen

                heeft iemand hier ervaring mee ?

                mark

                Comment


                • #9
                  80 euro als ze bij sigma nederland binnengaat,oudere lenzen gaan naar singapore en kosten bijna het dubbele! je mag rekenen dat je ze tenminste 3weken kwijt bent in NL en6 tot 8 weken in singapore! ik weet nu wel niet juist vanaf welk bouwjaar ze naar NL of Sing. gaan Ik ben de mijne nu ook al bijna 3 weken kwijt
                  grts; M

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by meuwi
                    80 euro als ze bij sigma nederland binnengaat,oudere lenzen gaan naar singapore en kosten bijna het dubbele! je mag rekenen dat je ze tenminste 3weken kwijt bent in NL en6 tot 8 weken in singapore! ik weet nu wel niet juist vanaf welk bouwjaar ze naar NL of Sing. gaan Ik ben de mijne nu ook al bijna 3 weken kwijt
                    Hangt volledig van uw dealer af:

                    Die dient namelijk de lens met een kopie van zijn aankoopfactuur, de garantiekaart van de klant, kopie aankoopfactuur van de klant naar Sigma te zenden.

                    Dat kost de dealer, Euro 6,33 verzenkkosten heen, een doosje + stro of piepkorrels, een formulier, een etiket, tien minuten werk.

                    Vervolgens komt het bij Sigma aan wordt het gerechipt en wordt het weer terug gestuurd. Sigma rekent hier niets voor aan. Ook de terugzending kost niets.

                    Het is dus een zaak tussen U en uw dealer wat dit gaat kosten.



                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                    Comment

                    Working...
                    X