Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

    Eind Juni, ben benieuwd.

    Firmware Ver.4.00 for FUJIFILM X-T1 features new AF system with Zone and Wide/Tracking modes for effortless capture of moving subjects

  • #2
    Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

    Al van in het begin vroeg ik mij af waarom je enkel kon spelen met de grootte van het AF-vierkantje en niet met het gebruik van groepen van focuspunten. Binnenkort zal het dus wel kunnen
    Dat de lenzen snel genoeg focussen daar twijfel ik niet aan. Hopelijk brengt de vernieuwde AF het hele systeem een beetje dichter bij de actie-capaciteiten van de gemiddelde moderne SLR...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

      Voor alle details over de nieuwe AF-mogelijkheden: het Fujifilm X-T1/X-T10 AF Handbook
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

      Comment


      • #4
        Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

        Ik ben benieuwd als de praktijk overeen zal komen met wat ze vooropstellen. Dan wordt de camera voor mij interessant.
        Ik zit nog steeds met de Sony A77 II in het achterhoofd, maar in het geval dat de AF mogelijkheden echt goed werken in de praktijk,
        dan wordt de keuze moeilijk. Van de reviews die ik gezien heb vond ik de kleuren weergave van de Fuji beter dan van de Sony, toch zeker
        bij hogere ISO. Als de Fuji dan ook nog eens wat snellere actie (zonder dat het over extremen gaat) zou kunnen pakken, dan
        is het voor mij wel een mogelijkheid. Het feit dat ze hun firmware willen upgraden is een bonus.

        Comment


        • #5
          Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

          Oorspronkelijk geplaatst door chubby Bekijk bericht
          Ik ben benieuwd als de praktijk overeen zal komen met wat ze vooropstellen. Dan wordt de camera voor mij interessant.
          Ik zit nog steeds met de Sony A77 II in het achterhoofd, maar in het geval dat de AF mogelijkheden echt goed werken in de praktijk,
          dan wordt de keuze moeilijk. Van de reviews die ik gezien heb vond ik de kleuren weergave van de Fuji beter dan van de Sony, toch zeker
          bij hogere ISO. Als de Fuji dan ook nog eens wat snellere actie (zonder dat het over extremen gaat) zou kunnen pakken, dan
          is het voor mij wel een mogelijkheid. Het feit dat ze hun firmware willen upgraden is een bonus.
          Ik ben ook benieuwd wat het zal geven, als ze halen wat ze in het filmpje tonen zou dat wel formidabel zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

            Als je de kans krijgt om even een X-T10 in de hand te nemen, krijg je alvast een voorsmaakje. En wordt je (on)geduld daarna nóg meer op de proef gesteld...
            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

            Comment


            • #7
              Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

              We naderen het einde van juni. Is er nieuws over de upgrade of zullen ze juni niet meer halen?

              Comment


              • #8
                Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

                Oorspronkelijk geplaatst door chubby Bekijk bericht
                We naderen het einde van juni. Is er nieuws over de upgrade of zullen ze juni niet meer halen?
                wordt publiek gemaakt op 29 juni dus nog twee dagjes wachten
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

                  Inderdaad, op 29 juni hier te downloaden. Op basis van eerdere updates: beschikbaar vanaf ca. 6 uur 's morgens onze tijd.

                  En ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat die meer dan de moeite waard is!

                  Raadpleeg zeker de nieuwe AF-Brochure of kijk op de speciale AF-site, want de overvloed aan nieuwe mogelijkheden is best verwarrend in het begin!
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

                    Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                    Inderdaad, op 29 juni hier te downloaden. Op basis van eerdere updates: beschikbaar vanaf ca. 6 uur 's morgens onze tijd.

                    En ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat die meer dan de moeite waard is!

                    Raadpleeg zeker de nieuwe AF-Brochure of kijk op de speciale AF-site, want de overvloed aan nieuwe mogelijkheden is best verwarrend in het begin!
                    Ik ga er niet om 6u voor opstaan maar voor 24u zal het toch moeten gelukt zijn
                    BD0723BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

                      Firmware Update 4.00 gaat probleemloos.
                      AF snelheid is indrukwekkend.
                      Vanuit mijn vrij lange ervaring in de fotografische wereld is Fuji de enige die luistert naar zijn klanten.
                      Met deze Update is de FUJI X-T1 GRATIS een totaal NIEUW toestel wat even wennen vraagt.
                      Bij de andere top merken gaat een beperkte firmware update in een andere body met nieuwe benaming en kan je 1.000 en meer euro kosten.
                      Vandaar dat ik uitsluitend met Fuji werk - X-T1, X-E2. S5 Pro en HS 50 EXR welke de macro en zware telelenzen vervangt voor het sporadisch eenmalig gebruik.
                      Met een woord,.. deze Update overtreft de verwachtingen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

                        heb dit net geprobeerd... krijg als melding op de camera : "nieuwe firmware niet gevonden, schakel de camera uit"... zou fuji ergens een foutje begaan hebben ?

                        graag feed back van andere gebruikers

                        mvg

                        Spikkesenior
                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

                          Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                          heb dit net geprobeerd... krijg als melding op de camera : "nieuwe firmware niet gevonden, schakel de camera uit"... zou fuji ergens een foutje begaan hebben ?

                          graag feed back van andere gebruikers

                          mvg

                          Spikkesenior

                          volg richtlijn Fuji :

                          Summary of firmware update steps
                          1. Check the firmware version.
                          2. Prepare a formatted memory card.
                          3. Download the firmware and copy it to the card.
                          4. Put the memory card with the firmware in the camera and update it.

                          Formateer uw memory card
                          download de firmware 4.00,..... en maak copy van deze update " FWUP0005.DAT " op uw memory card
                          plaats de kaart in uw toestel en bij het aanzetten gelijktijdig op DISP/BACK duwen
                          van hieruit gaat u naar OK en Fuji doet de rest !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

                            Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
                            volg richtlijn Fuji :

                            Summary of firmware update steps
                            1. Check the firmware version.
                            2. Prepare a formatted memory card.
                            3. Download the firmware and copy it to the card.
                            4. Put the memory card with the firmware in the camera and update it.

                            Formateer uw memory card
                            download de firmware 4.00,..... en maak copy van deze update " FWUP0005.DAT " op uw memory card
                            plaats de kaart in uw toestel en bij het aanzetten gelijktijdig op DISP/BACK duwen
                            van hieruit gaat u naar OK en Fuji doet de rest !
                            heb dit correct gevolgd, maar toch krijg ik voorgaande foutmelding ? begrijpe wie kan... heb mail gestuurd naar fuji zelf
                            nikon coolpix s9100

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji drijft AF snelheid X-T1 op via Firmware update.

                              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                              heb dit correct gevolgd, maar toch krijg ik voorgaande foutmelding ? begrijpe wie kan... heb mail gestuurd naar fuji zelf
                              voor de andere gebruikers heb het gevonden.. had per ongeluk tweemaal de update opgeladen waardoor ik een (1) kreeg achter fwup0005.dat dit werd dus FWUP0005(1).DAT waardoor de camera de update niet herkende....dus opletten bij het uploaden (en niets anders doen ondertussen, wat ik deed )
                              nikon coolpix s9100

                              Comment

                              Working...
                              X