Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony alpha 300 stuk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony alpha 300 stuk

    Net is mijn Sony alpha 300 stuk gegaan. Ik heb er vanmiddag nog foto's mee genomen, maar 2 uur later wou ik nog wat foto's maken en toen deed hij raar en kreeg ik de melding 'camerafout' en daarna deed hij niks meer. Ik heb dan de batterij nog eens geladen maar alles blijft zwart. Ik heb er dan wat mee gepruld en als ik de camera op zet (terwijl alles dus gewoon zwart blijft) en ik er dan de batterij uithaal en terug insteek, werkt hij weer wel. Ook als ik dit met de geheugenkaart doe, lukt het me nadien om foto's te nemen. Iemand een idee wat er stuk is? Ik ben bang dat dit laten maken duur gaat uitvallen voor een toestel dat meer dan 6 jaar zijn dienst heeft bewezen. Wat denken jullie?
    Als ik een nieuw toestel moet kopen wil ik weer een Sony want ik ben van dit toestel altijd heel tevreden van geweest. En dan kan ik mijn lenzen toch verder gebruiken of gaat dat niet op elk type Sony? Ik heb een tamron 18-200 F3.5-6.3 die ik heel graag verder zou gebruiken. Daarnaast heb ik ook nog een sony 3.5-5.6/18-70 lens. En ook mijn externe flitser zou ik op mijn nieuw toestel willen gebruiken. Hoe kan ik nagaan of dit past? Het is een Metz 50 AF-1 flitser.
    Welk model zouden jullie aanraden? Ik heb al eens gekeken en de alfa 58 lijkt me wel wat. Ik gebruik mijn toestel alleen voor foto's van mijn gezin, vooral met uitstapjes. Dus niks professioneels, maar wel een degelijk, goed toetsel. Voldoet die alpha 58 aan mijn vereisten (lens en externe flitser kunnen verder gebruikt worden)?
    Alvast bedankt voor de antwoorden!

  • #2
    Re: sony alpha 300 stuk

    Da's natuurlijk niet zo gezellig die gesneuvelde camera van u - laten herstellen zou ik niet meer doen. Dat gaat veel kosten i.v.m. wat de a58 maar kost.

    Op de A58 zal alles werken - voor de flash zal u wel een conversiestukje moeten kopen (het protocol blijft hetzelfde, maar de pinlayout is gewijzigd - daarover is al geschreven - op' t forum en op dyxum - gebruik gerust de zoek-robot - heb wellicht daar al iets over geschreven, dat zal correct functioneren). Besef ook dat de A58 geen compact-flash meer gebruikt, maar SDHC-kaartjes (nu dat is niet de grote kost).

    Als u nog vragen heeft - stel ze gerust.

    Comment


    • #3
      Re: sony alpha 300 stuk

      Bedankt voor je snelle antwoorden. Dat geheugenkaartje en opzetstukje zijn inderdaad de kosten niet. Gelukkig kan ik mijn lens en flitser wel verder gebruiken!

      Comment


      • #4
        Re: sony alpha 300 stuk

        Hier ben ik na het stuk gaan van mijn Alpha 300 ook overgestapt naar de toen nog Alpha 57 (voorganger van de Alpha 58) en ik heb er nog geen spijt van gehad! Ik kon mijn lenzen verder gebruiken alsook mijn opzetflitser. Voor de Alpha 57 was het nog niet nodig een opzetstukje te gebruiken voor de flitser want dit was nog met de 'oude' Minolta schoen.
        Het is een prima toestel om te gebruiken bij uitstapjes, foto's thuis, van het gezin,...
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: sony alpha 300 stuk

          Dank je wel jacky07. Ik ben overtuigd.

          Comment


          • #6
            Re: sony alpha 300 stuk

            Ik ben dus ondertussen de gelukkige eigenaar van een sony a58! Alleen mijn Metz flitser (50AF-1) die ik op mijn sony a300 gebruikte past niet op mijn nieuw toestel. In een antwoord hierboven las ik dat ik een conversiestukje moet aanschaffen. Ik heb al via de zoekrobot wat meer uitleg proberen zoeken, maar weet nog niet welke ik dan moet kopen. Is deze geschikt: http://www.camerashop.be/product/209...r-hs-25sa.html ? Of kan mij iemand zeggen welke ik moet kopen? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: sony alpha 300 stuk

              Volgens mij heb je zo eentje nodig, klik. Die wat jij laat zien is voor de oudere sony camera's. De nieuwere camera's hebben allemaal een universele hot shoe zoals bij Nikon en Canon.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: sony alpha 300 stuk

                Bedankt voor je antwoord! Ik ben helemaal niet thuis in die accessoires.

                Comment


                • #9
                  Re: sony alpha 300 stuk

                  De prijs bij cameranu is laag - zeker in vergelijking met veel andere stores.

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony alpha 300 stuk

                    Bedankt voor de hulp! Heb ondertussen het stukje in huis en mijn flitser werkt perfect.
                    Maar nu heb ik nog een vraagje. Ik ben nog volop mijn nieuwe toestel aan het verkennen. Er zijn duidelijk heel wat snufjes bij gekomen sinds de a300. Zo merk ik dat als ik door de zoeker kijk ik ook steeds een camerabeeld zie, zoiets als de liveview op mijn oude toestel, maar dan dus zowel op het schermpje als in mijn zoeker. Dit vind ik echt wennen. Is er misschien een mogelijkheid om door mijn zoeker gewoon te kunnen kijken, dus zonder 'filmbeeld'? Of is dit niet meer mogelijk? De a58 is toch een spiegelreflexcamera? Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen.
                    Last edited by scgf; 31 mei 2015, 20:31.

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony alpha 300 stuk

                      Nee hoor, je zit vast aan dat 'camerabeeld'. De A58 is eigenlijk een slt en geen slr. De t staat voor translucent wat betekent dat de spiegel 2/3 vh licht doorlaat naar de sensor(om de foto te nemen en live view) en 1/3 vh licht gaat naar de AF module die bovenaan zit. Dus er is geen plaats en licht genoeg voor een optische zoeker zoals bij een traditionele slr. De spiegel blijft ook in zijn positie en klapt niet op bij het nemen van een foto.

                      De evf heeft ook voordelen, je ziet het resultaat vd belichting. Ik heb ook met Sony gewerkt (nu Canon) en nu pas zie ik wat een groot voordeel de evf was. Mijn belichting zit er nu wel vaker naast dan voorheen. Nu is het eerst een foto pakken en dan checken en aanpassingen doen. Met de evf doe je dat sneller.

                      Als je het nuchter bekijkt heeft het totaal geen zin om te zien hoe het in werkelijkheid is. Het is veel belangrijker om te zien wat de camera denkt. Als je wilt sight seeing koop dan een goede verrekijker.
                      Last edited by alex606; 31 mei 2015, 21:51.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment

                      Working...
                      X