Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

    Hallo,

    Ik heb een vraagje.
    Ik wil een nieuw fototoestel kopen, maar weet niet wat.
    Mijn budget is 1000€.
    Ik heb 2 mogelijkheden:

    1.een vriend van mij verkoopt zijn Nikon D300,samen met een lens AFS Nikkor 18-200f3.5,met een handvat Multipower battery pack MB-D10,en nog een paar accessoires.
    Hij vraagt daar 1000€ voor.Nu heb ik gelezen dat een Nikon D300 een goed toestel was, maar voorbij gestreeft is.

    2.Ik koop een nieuw toestel,merk Nikon of Canon en welke lens??

    Een TAMRO lens AF70-300mm 4-5.6DI SP VC USD voor Nikon is dit iets???

    Ik ga mijn toestel gebruiken om op autoraces rijdende auto's te kunnen trekken.

  • #2
    Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

    1000€ voor die set is er écht over! (toch zéker van een vriend)
    met je budget kan je heel makkelijk starten voor die autoraces,
    zeker als je ook bereid bent 2de hands te kopen!
    wat is je ervaring tot nu toe?
    pure beginner of al enige kennis?
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

      Canon 7D tweedehands, die vind je nu erg veel met de komst vd opvolger de 7DII. Meer als 500€ zou ik daar niet aan uitgeven, nieuwprijs is nu 800€.
      +
      Canon 70-200/F4

      Deze lens is scherper dan de Tamron die jij voorstelt. En 200mm op een crop camera zou genoeg moeten zijn voor autoraces.
      Last edited by alex606; 10 mei 2015, 20:19.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

        Hallo,

        Wanneer ik nu met nieuwe spullen zou moeten beginnen zou mijn voorkeur uitgaan naar een full frame, of een systeem camera, dat is de toekomst.
        Compact en een hele goede kwaliteit. In deze camera range zijn Olympus en Sony marktleider.

        Wellicht even doorsparen voor een Sony A7?
        Sony Alpha 99 + grip, Sony Alpha 77 + grip, Minolta 7D; Minolta 17 - 35; Sony CZ 16-35 2.8; Sony CZ 24 - 70; Sony CZ 135; Minolta 50 mm 1.7; Sony 70 - 200; 50 mm macro, Sony flitser hvl 58 FM etc.

        Comment


        • #5
          Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

          Ik heb de hele avond rondgekeken op diverse sites,ben er een beetje wijzer van geworden.
          Wat vinden jullie van een D5200 of een D3300 of een D5300.
          Een van deze, met een Tamron AF 70-300mm 4-5.6 DI SPVC USD lens,prijs van deze lens valt mee 279€
          Welke van deze toestellen is het beste geschikt om bewegende beelden bij autosport te trekken?

          Comment


          • #6
            Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

            Een tweedehands 7D met 70-200 f4 zoals Alex al voorstelde in post 3 is een betere optie voor autorace's.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

              met een d5200 starten is de beste budgetkeuze als je idd voor nikon zou gaan
              2de hands 7d van canon is eentje voor de gevorderde of zeer enthousiaste beginneling
              bij nikon heb je daar dan de d7100 maar die kost dubbel zoveel uiteraard (en in mijn ogen is hij het ook waard)
              d5300 heeft tov d5200 enkel wifi en gps ingebouwd zitten, dit moet je voor jezelf uitvissen
              alles hangt af van het feit hoever je in fotografie staat, want uit een d7100 of 7d haal je qua kwaliteit van beeld hetzelfde dan van een d5200
              het zijn de extra "snel" knoppen en duurzamere bouw + betere AF die het hem in deze hogere klasse body's doen
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

                Heel veel ervaring heb ik niet met fotografie, maar wil het wel leren.
                Een Nikon D 5200 en bij www.digitalstreet.nl 419€
                Ik ga ook niet elke dag foto's nemen, slechts een paar keer per maand.
                Eigenlijk alleen op autoraces.
                Welke lens raden jullie mij aan?

                Comment


                • #9
                  Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

                  Een Nikon D5200 of een D3300 kost evenveel, welke is de beste keuze?
                  Samen met een Tamron AF 70-300mm lens 279€ ben ik voor 703€ gesteld voor nieuw materiaal, of heb ik dan prul om op autosportwedstrijden foto's
                  te gaan maken.
                  Mijn max budget is 1000€ en ik zou nog een extra batterij willen kopen en een draagzak.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

                    Als je daarvoor gaat, koop dan de kit versie met de 18-55 VR II, voor dat beetje meerprijs ( 60 euro ? ) heb je een heel goed lensje en heb je mooi bereik gevuld van 18 tot 300 mm..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door racer1 Bekijk bericht
                      Een Nikon D5200 of een D3300 kost evenveel, welke is de beste keuze?
                      of heb ik dan prul om op autosportwedstrijden foto's
                      te gaan maken.
                      In mijn ogen heb je dan zeker geen prul... per slot van rekening heb je voor autosport geen nood aan hoge sluiters.... Je kan in slechte lichtomstandigheden nog altijd pannen... Zorg wel dat je de Tamron SP 70-300mm f 4.0-5.6 AF DI VC neemt. Deze blijkt nog redelijk goed uit de reviews te komen en heeft een redelijke AF.
                      Mvg,
                      Gregory
                      www.gvg-photo.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

                        Als je voor iets beter wil gaan met je budget zou ik toch ook eerst eens goed rondneuzen in de tweedehands gear!

                        Op de tweedehandsrubriek hier op de site kun je met een beetje geduld iets geschikt vinden, met betere performances dan als je -beperkt door jouw budget- iets nieuws zou zoeken.
                        Bij Canon zou ik opteren voor een 650D, 700D met inderdaad een 70-200 f/4 liefst IS (tweedehands dan). Nikon heeft dan de D5200/5300 maar de objectieven ken ik minder goed.
                        Besef dat je toestel het goedkoopste item is, en dat je voor goed glas meer zult moeten uitgeven.
                        O, ja... een objectief dat je best ook bijneemt of plant: een goede basiszoom zoals de 17-50 van Tamron of Sigma: is niet overdreven duur en vervolledigd jouw set uitstekend.
                        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

                          Na dagen lang zoeken ga ik voor:

                          Nikon D5300 met kitlens 18-105mm
                          en een Tamron 70-300mm f/4-5.6 DI SP VC USD

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk toestel moet ik in hemelsnaam kopen?

                            Mijn sony a6000 [emoji6]

                            Comment

                            Working...
                            X