Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatief voor Telenet

    Hallo,

    is er een alternatieve provider voor Telenet ? Ze blijven doorgaan met prijzen verhogen en toegevoegde waarde verlagen. Dat is niet meer van deze tijd. Ik wil naar een andere provider die de klant ernstig neemt.

  • #2
    Re: Alternatief voor Telenet

    Als je van de regen in de drop wil terechtkomen.... doen.
    Ze zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek hoor, maar Telenet is waarschijnlijk nog één van de betere.
    Ik vrees dat iedereen wel iets negatiefs te melden heeft over zijn of haar provider.

    Comment


    • #3
      Re: Alternatief voor Telenet

      Moderator Note: Verplaatst van Algemeen naar ChitChat (geen fotografisch onderwerp).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Alternatief voor Telenet

        Proximus heeft zijn prijzen ook verhoogd....

        Wat gaat er mis bij Telenet?
        Ik ben er al jaren klant, en vind natuurlijk dat ik te veel betaal.
        Maar alles werkt gewoon goed, en het is 3 keer zo snel als elke andere concurrent.

        Om een goede wifi dekking te hebben in huis moet je wel zelf voor je access points zorgen. Die zijn altijd beter.

        Comment


        • #5
          Re: Alternatief voor Telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
          is er een alternatieve provider voor Telenet ? Ze blijven doorgaan met prijzen verhogen en toegevoegde waarde verlagen. Dat is niet meer van deze tijd. Ik wil naar een andere provider die de klant ernstig neemt.
          Als de klanten tien keer meer data verbruiken dan een paar jaar geleden, dan krijg je toch nog steeds meer dan vroeger voor je geld?
          OK ze hebben de prijzen verhoogd, maar ook niet elke maand of zelfs niet elk jaar.
          Meer betalen is nooit plezant, maar wat wordt goedkoper in het leven?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Alternatief voor Telenet

            Hier de beide, Telenet en Proximus. Licht voordeel voor telenet, vooral wat de service betreft. Op ons privé waar wij Proximus hebben is er al een aantal keer een BBox veranderd omwille van regelmatig uitvallen van de Wifi. Ze komen telkens aandraven met een nieuwe BBox. Ik concludeer dat die apparaten geen chique waard zijn. Maar dat zal niet beter zijn bij Telenet. En het is ondertussen al meer dan duidelijk dat een draadloze verbinding nooit kan wat een bedraadde geeft. Maar een mens wil ook mobiel zijn hé, dus moet je water in de wijn doen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Alternatief voor Telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
              Hallo,

              Ze blijven doorgaan met prijzen verhogen
              En wat doet proximus binnenkort ? Juist, ja, prijzen verhogen.
              Komt er nu ook een facebookpagina zoals toen Telenet prijsaanpassingen doorvoerde ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Alternatief voor Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
                Ik wil naar een andere provider die de klant ernstig neemt.
                Echt ? Als je die vind dan krijg je een Nobelprijs.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Alternatief voor Telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Meer betalen is nooit plezant, maar wat wordt goedkoper in het leven?
                  Er is de laatste tijd één en ander goedkoper geworden m.n. door de negatieve inflatie ofte deflatie. Zoek maar eens op...
                  Maar dat zal natuurlijk niet blijven. "Misschien" ook één van de nuttige gevolgen van een index sprong.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alternatief voor Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
                    Hallo,

                    is er een alternatieve provider voor Telenet ?
                    Neen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
                    Ze blijven doorgaan met prijzen verhogen en toegevoegde waarde verlagen.
                    1, bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstelling.

                    Bedrijven hebben spijtig genoeg maar 1 doel: winst.
                    Dit doen ze meestal via enkele manieren, zoals onderbetaalde lonen, of minder kwalitatieve producten/diensten aan te bieden, of een zo goed als monopolie te hebben op een product.
                    Dit is de enige manier om goedkoper te zijn dan hun concurrent.

                    We leven nog steeds in een vrij land. Niemand is verplicht om bij te dragen aan de winst van deze bedrijven.
                    Is er een alternatief? Vaak een concurrent die gelijkwaardige prijzen/diensten aanbiedt.


                    2, toegevoegde waarde is er niet.
                    Op mijn vorige adres had ik nog analoge kabel, en ik vertikte het om naar digitaal over te schakelen. Omdat ik in die periode bijna geen tv keek, hadden we ons abonnement opgezegd en hebben we bijna 2 jaar geen tv meer gekeken. Wel dvd's, serietjes die je kan huren bij de videotheek of bibliotheek.

                    Op mijn nieuw adres heb ik geen keuze meer gekregen, ik kon enkel nog digitale tv nemen, terwijl je die analoge kabel nodig hebt om digitaal tv te kunnen kijken bij Telenet.
                    Men kan dus evengoed nog steeds analoog aanbieden, maar omdat men digitaal duurder kan verkopen, bieden ze enkel nog dat aan.

                    De meerwaarde? Die is er niet. Daar moeten we eerlijk in zijn.
                    Het aanbod films dat je kan huren via Telenet is zwak, héél zwak. Al enkele keren heb ik een bepaalde film willen huren, die na enkele maanden uit de bioscoop te zijn, in de videotheek lag (inmiddels gesloten), maar niet in de Teletheek te vinden is. Ook oudere alternatieve films en klassiekers, vind ik gewoon niet weer wat ik wil zien.

                    Tegenover de videotheek waar ik vroeger ging, had ik altijd veel recent materiaal, ook veel alternatieve films, had ik sociaal contact met andere mensen, waren de films goedkoper om te huren.
                    En er zijn gigantisch veel kleine zelfstandigen die een videotheek uitbaatten moeten sluiten, zoveel jobs verloren. Waar ik vroeger woonde, waren er 4 videotheken in een straal van 5km die allemaal gesloten zijn op enkele jaren tijd dat Telenet digitaal is gegaan.
                    Je zou dat wel kunnen rechtvaardigen als er een béter alternatief in de plaats komt, maar dat is het helaas niet geworden. En daarom vind ik dat een heel schrijnende situatie.



                    Als de klanten tien keer meer data verbruiken dan een paar jaar geleden, dan krijg je toch nog steeds meer dan vroeger voor je geld?
                    Maar niet noodzakelijk iedereen natuurlijk.
                    Mijn verbruik is drastisch verlaagd.
                    Ook voor internet heb ik een lager abonnement genomen, omdat dat hogere totaal overbodig was.

                    Wat voor tv handig zou zijn is dat je betaalt naar je verbruik. Maar dat gaan ze nooit doen natuurlijk, dan zullen ze hun inkomsten fel zien dalen.
                    Nu goed, wat tv betreft zullen er zoals Netflix in de toekomst nog andere spelers op de markt komen die het kijkgedrag en betaalgedrag anders gaan uitspelen. Hopelijk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alternatief voor Telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      dus moet je water in de wijn doen.
                      Wij doen al jaren veel wijn in ons water, en dat valt reuze mee.
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alternatief voor Telenet

                        eerste hit op google: https://www.aanbieders.be/internet/d...FVMatAodMWkAfQ

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alternatief voor Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht

                          TV Vlaanderen Basic Light heeft slechts 1 optie voor erotiek. Dat noem ik geen meerwaarde hé fhuppel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alternatief voor Telenet

                            Dommel is wel een aardig alternatief.
                            Last edited by Guest5; 10 mei 2015, 00:02.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alternatief voor Telenet

                              Als het enkel voor internet/telefoon is EDPnet. Geen gezeur, een ISP moet voor internettoegang zorgen en dat doen ze ook (mijn lijn kan 40/10 aan en ik krijg ook die snelheid, geen caps dus). Er wordt niets geblokkeerd behalve poort 25 (dat doen alle BE ISP's) en volume is "onbeperkt (ttz ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er iets gezegd werd over hoge volumes).
                              Helpdesk werkt snel en efficiënt, snel antwoord via Twitter en problemen worden gemeld op hun blog (met updates)
                              Geen idee hoe het zit met webspace of mailboxen, ik gebruik enkel internettoegang, de rest is in eigen beheer. Uitgaande telefoon (eigen) VOIP settings (1 voor vaste nrs, 1 voor GSMs), inkomend via EDP.

                              Als Mobistar nu een aanbod heeft dan kan het laatste beetje TN hier ook buiten.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X