Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro flipside 400 aw: Compacter alternatief gezocht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lowepro flipside 400 aw: Compacter alternatief gezocht.

    Aangezien ik een zeer tevreden gebruiker ben van een Lowepro flipside 400 en mijn assortiment in de loop der tijd is gekrompen, ben ik op zoek naar een compacter alternatief. Logischerwijze kom ik dan bij het kleine broekje terecht, namelijk de Lowepro flipside 300!
    Helaas vrees ik dat de zeer smalle heupriem tijdens een dagtocht het draagcomfort niet ten goede komt.

    Een vroeg me daarom af of er een goed alternatief is voor bv de Lowepro flipside 300 met eventueel een aw-hoes, al kan dit laatste wel opgelost worden met een los te verkrijgen regenhoes.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Lowepro flipside 400 aw: Compacter alternatief gezocht.

    Kijk ook eens naar een fastpack, ook zeer degelijk.
    Hier zou je goed de merken moeten kunnen vergelijken, er staan zelfs foto's bij van gebruikers met wat die allemaal in hun tas steken ;

    Comment


    • #3
      Re: Lowepro flipside 400 aw: Compacter alternatief gezocht.

      Bedankt voor deze zeer handige link

      Om mijn oude fototas te vervangen ben ik intussen bij de volgende fototassen terecht gekomen.

      Wat moet er zoal in kunnen!
      Body: Canon 7D
      Lenzen: Canon 17-55 IS USM f2.8 / Canon 70-200 f4 / Canon 100mm Macro / Canon 50mm f2.0
      Flitser Canon EZ 580II
      Accessoires ……..

      Tenba Shootout Backpack LE small.
      Buiten de wat groot uitgevallen tas, lijkt me deze prima te kunnen voldoen. Helaas is de prijs wel aan de zeer hoge kant.

      Lowepro Transit Sling 150AW.
      Bij deze tas heb ik de vrees, dat de schouder door de enkele riem bij langdurig dragen overbelast wordt.

      Lowepro Pro Runer 200AW
      Enig groot nadeel bij deze tas is dat de ritssluiting aan het voor-compartiment niet beveiligd is met clipsen.
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

      Comment


      • #4
        Re: Lowepro flipside 400 aw: Compacter alternatief gezocht.

        Al eens gekeken naar een Tamrac Velocity sling bag? Bestaat in een aantal maten.
        Ik gebruik er zo een om mee op stap te gaan. Mijn Flipside 400 is een stuk groter en eerder bedoeld om bijna al mijn materiaal in mee te nemen.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Lowepro flipside 400 aw: Compacter alternatief gezocht.

          Die "Tamrac Velocity sling Pack" ziet er echt niet slecht uit en lijkt me er precies handiger uit te zien dan een Lowepro Transit Sling.
          Als ik het goed heb is het verschil tussen de X en Z-versie, dat je een plek heb om een tablet te kunnen meenemen?

          Eens kijken of hier in de buurt een winkel is waar ik Tamrac kan bekijken.
          Sony A7 mkIII
          Is all I need :-)

          Comment


          • #6
            Re: Lowepro flipside 400 aw: Compacter alternatief gezocht.

            Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
            Als ik het goed heb is het verschil tussen de X en Z-versie, dat je een plek heb om een tablet te kunnen meenemen?
            Ik denk het. Voor een laptop is het vak niet groot genoeg, dat kan ik je wel zeggen. De Z-reeks is aan de onderkant niet afgerond, waardoor er wellicht ook iets meer plaats in de breedte overblijft. Ik heb een 7z die momenteel gevuld is met mijn XT1 met 4 lenzen, een flitser en in het zakje vooraan een paar kleine spullen zoals filters, batterijen, ... Deze mag je gerust ruim noemen voor een mirrorless set.

            Voor jouw set vrees ik wel dat het nipt wordt. Eens uitproberen zou dus geen slecht idee zijn. Ik denk dat de body met 70-200 gemonteerd er waarschijnlijk net in kan qua hoogte, maar als je links en rechts nog lenzen stopt, moet je ook nog weg kunnen met de zonnekappen. Als je niet wil dat alles dicht op mekaar gepakt zit, ben je allicht beter af met een 9x of 10x. Qua afwerking binnen en buiten is een Velocity net zo goed als een Flipside, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Er zit geen regenhoes bij een Velocity.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Lowepro flipside 400 aw: Compacter alternatief gezocht.

              Na lang zoeken heb ik eindelijk de geschikte tas gevonden.
              Eindelijk een handige tas met enorm veel opbergmogelijkheden en een grote opening om even snel je camera met zonnekap eruit te toveren

              Sony A7 mkIII
              Is all I need :-)

              Comment

              Working...
              X