Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosleutel verloren . Dure grap .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autosleutel verloren . Dure grap .

    Verleden week op het strand mijn autosleutel van een Ford B- Max verloren . Niet meer terg gevonden . Naar de garage gebeld voor een reserve sleutel te maken van de moedersleutel die ik nog heb . Ja mijnheer dat gaat maar het zal u wel een kleine € 240 kosten . Dure wandeling geweest op het strand .

  • #2
    Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Verleden week op het strand mijn autosleutel van een Ford B- Max verloren . Niet meer terg gevonden . Naar de garage gebeld voor een reserve sleutel te maken van de moedersleutel die ik nog heb . Ja mijnheer dat gaat maar het zal u wel een kleine € 240 kosten . Dure wandeling geweest op het strand .
    Ze zijn niet daar rap verlegen.........
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

      Ken je de prijs bij Mercedes?
      De verkoper maakte me wijs dat ik die best niet teveel mag laten vallen want eentje bijmaken was ......... € 400,00 ( tenminste als hij niet overdreef).
      De 18de moet mijn karreke binnen voor groot onderhoud en 1 kaars moet vervangen worden, 4 uur werk alleen voor 1 kaars te vervangen.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

        Laat ze dan maar meteen alle vier vervangen Luc bij die modellen moeten ze de motor laten zakken om bij die gloeikaarsen te komen.
        Die prijzen worden een algemene trend, ook bij andere merken, bij Mercedes kost het ene stukken van mensen en is het andere relatief goedkoop, pinkerschakelaar van mijn Mercedes koste 580€ roetfilter kost 1.600€ zonder montage en reset, injectoren 400€ per stuk enz. Carrosserie stukken daarentegen zijn dan vrij goedkoop.
        Bij mijn Subaru is dat dan net omgekeerd, daar zijn mechanische stukken vrij betaalbaar en kost plaatwerk en glas veel geld.


        Sent from my iPad using Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

          Eén van onze service-auto's was een Focus break. Nieuwe sleutel besteld en na een week moest ik naar de Ford garage komen (met de moedersleutel met het rode lipje).
          Moest de moedersleutel afgeven en de nieuwe sleutel werd in een speciaal apparaat geprogrammeerd. Nieuwe sleutel geprobeerd, maar de motor sloeg telkens af na 5 seconden. Dan maar terug gestart met de moedersleutel, maar met deze sloeg de motor nu ook telkens af na 5 seconden. Toen vroeg men om de sleutel te geven waar ik mee naar de garage was gereden, maar dat was natuurlijk de moedersleutel.
          Dan heeft men nog 2 uur bezig geweest zonder één van beide sleutels werkend te krijgen. Uiteindelijk heb ik de auto moeten achterlaten want men moest software downloaden uit de auto en versturen naar de fabriek in Keulen (werden die Focussen niet in Genk gemaakt ?). Na 4 dagen mocht ik de auto terug ophalen met 2 werkende sleutels. Kostprijs was 200€ (4 of 5 jaar geleden).
          Op de aankoopfactuur van de auto staat het chassisnummer en de sleutelcode. Blijkbaar is dat niet voldoende om een voorgeprogrammeerde sleutel te leveren die meteen werkt.

          Comment


          • #6
            Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

            Jaguar +400€ (xtype, rest weet ik niet)
            Peugeot(meeste modellen) rond de 150€
            240€ is beetje de middenmoot voor een handzendersleutel

            Comment


            • #7
              Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

              Voor dat geld heb je al een goede smartphone..., pure waanzin eigenlijk.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                Autosleutels zijn meer waard dan een portefeuille... dus best meer zorg voor dragen dan ook zeker.

                Bij Opel krijg je er ééntje waarbij het sleutelgedeelte inklapt, de tweede kan niet inklappen...
                Zelfs daar besparen ze op, wat kan dat nu meer kosten om twee identieke sleutels mee te leveren bij een nieuwe wagen !?
                Maar hola als je nieuwe sleutel moet kopen dus.
                Last edited by Guest17; 8 mei 2015, 09:21.

                Comment


                • #9
                  Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                  Sleutels met handzender verkopen is goede business. Verleden jaar een sectionele garagepoort laten plaatsen. Werd geleverd met slechts 1 afstandsbediening.
                  Bijkomende handzender moest 140€ kosten bij de installateur. Was iets heel speciaals met een onkraakbare code die omwisselt na iedere druk op de knop en niet kon nagemaakt worden.
                  Op Google gezocht en in Frankrijk identiek dezelfde originele handzender gevonden voor 49€. Daarna op Ebay in China een clone gevonden voor 16€ die even goed werkt. Het verhaaltje van niet na te maken was dus verzonnen.
                  Hier in de buurt zit een slotenmaker die alle autosleutels met handzender levert @ 90€. Je moet nog wel een werkende handzender hebben. Ik vraag me af hoe hij die aan het werk krijgt zonder het speciale apparaat en alle poespas die men hierbij nodig heeft in een Ford garage. Mijn buurman heeft er verleden jaar 2 voor zijn Pajero laten maken en die werken perfect.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Autosleutels zijn meer waard dan een portefeuille... dus best meer zorg voor dragen dan ook zeker.

                    Bij Opel krijg je er ééntje waarbij het sleutelgedeelte inklapt, de tweede kan niet inklappen...
                    Zelfs daar besparen ze op, wat kan dat nu meer kosten om twee identieke sleutels mee te leveren bij een nieuwe wagen !?
                    Maar hola als je nieuwe sleutel moet kopen dus.
                    Je moet dat uit het standpunt van de autoconstructeurs bekijken. Stel dat ze door die goedkopere sleutel 15€ profijt doen. In de Spaanse Opelfabriek (Zaragoza) rollen alle dagen 1200 Corsa's van de band.
                    1200 x 15€ = 18000€ profijt per dag, enkel door een goedkopere sleutel te leveren. Daar kan men heel wat personeel van betalen of 2 auto's per dag profijt doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Je moet dat uit het standpunt van de autoconstructeurs bekijken. Stel dat ze door die goedkopere sleutel 15€ profijt doen. In de Spaanse Opelfabriek (Zaragoza) rollen alle dagen 1200 Corsa's van de band.
                      1200 x 15€ = 18000€ profijt per dag, enkel door een goedkopere sleutel te leveren. Daar kan men heel wat personeel van betalen of 2 auto's per dag profijt doen.
                      Klopt van uit het standpunt van de constructeur, maar wanneer ik het vanuit mijn standpunt bekijk...wanneer je 25.000 euro betaalt voor een auto ...
                      En bij Opel blijft het niet alleen bij de sleutel hoor. Ik zag een opening onder de armsteun waar een assenbakbekertje in past.
                      Toen ik vroeg waar het assenbakbekertje zelf was, wist men me te vertellen dat dit behoorde tot de optie 'rokerspaket' wat een meerprijs was van 35 euro.
                      Wij zijn beiden niet rokers en er mag bovendien niet door anderen gerookt worden in onze auto, maar soms kan het toch handig zijn voor een wikkeltje van een snoep of zo.
                      Toch maar weer eens een Opel gekocht omdat ik na ongeveer 40 jaar en exact 10 wagens later, nog steeds heel tevreden ben over de kwaliteit .
                      Ze zijn wel meester in opties, maar misschien is dit bij andere merken ook wel zo, ik heb nog nooit bij andere merken geďnformeerd, dus dat weet ik niet.
                      Last edited by Guest17; 8 mei 2015, 11:22.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Klopt van uit het standpunt van de constructeur, maar wanneer ik het vanuit mijn standpunt bekijk...wanneer je 25.000 euro betaalt voor een auto ...
                        En bij Opel blijft het niet alleen bij de sleutel hoor. Ik zag een opening onder de armsteun waar een assenbakbekertje in past.
                        Toen ik vroeg waar het assenbakbekertje zelf was, wist men me te vertellen dat dit behoorde tot de optie 'rokerspaket' wat een meerprijs was van 35 euro.
                        Wij zijn beiden niet rokers en er mag bovendien niet door anderen gerookt worden in onze auto, maar soms kan het toch handig zijn voor een wikkeltje van een snoep of zo.
                        Toch maar weer eens een Opel gekocht omdat ik na ongeveer 40 jaar en exact 10 wagens later, nog steeds heel tevreden ben over de kwaliteit .
                        Ze zijn wel meester in opties, maar misschien is dit bij andere merken ook wel zo, ik heb nog nooit bij andere merken geďnformeerd, dus dat weet ik niet.
                        Je kan natuurlijk ook rekenen:
                        de opel kost eigenlijk 25.035EUR, maar als je hem wilt zonder rokerspakket wilt(want niemand van jullie rookt in de wagen) dan betaal je "maar" 25.000EUR.

                        Het rokerspakket is volgens mij ook iets speciaals, kdacht dat dit apart staat omdat het in sommige landen verboden is te roken in de wagen...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                          Lang geleden bij Kenwood gewerkt, voor de hogere modellen autoradio's koste een aparte slede (leeg stuk ijzer met enkele draden aan) ongeveer de helft van de volledige set.
                          Extreem duur vonden de mensen dit.
                          Maar het standpunt was anders, als je dit zou kunnen kopen hebben tegen 1% van de setprijs dan was het interessant een radio te stelen en ergens een slede te kopen.

                          Met autosleutels is dat ook zo, mocht een sleutel telkens maar 10€ kosten, ge zou nogal eens zien hoeveel jongeren stiekem een dubbeltje zouden laten maken van papa zijn autosleutels.
                          Wees blij dat die sleutels zo duur zijn, het voorkomt nog meer misbruik en diefstal.
                          Maar het klopt, ze profiteren ervan en zouden het bijmaken evengoed kunnen koppelen aan een andere voorwaarde.

                          Wat die sleutel van Ford betreft ... ooit heb ik een defecte sleutel gehad (garantie), ze hadden enkel het chassisnummer nodig om de sleutel zelf te maken, de elektronica was standaard en werd in de wagen geconfigureerd door bepaalde handelingen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Ik zag een opening onder de armsteun waar een assenbakbekertje in past.
                            Toen ik vroeg waar het assenbakbekertje zelf was, wist men me te vertellen dat dit behoorde tot de optie 'rokerspaket' wat een meerprijs was van 35 euro.
                            Wij zijn beiden niet rokers en er mag bovendien niet door anderen gerookt worden in onze auto, maar soms kan het toch handig zijn voor een wikkeltje van een snoep of zo.
                            Bij mijn Dacia was dat bekertje standaard bijgeleverd (ik rook ook niet, maar zo'n "vuilbakje" is soms wel handig).
                            En ik heb er ook twee identieke sleutels met ingebouwde afstandsbediening bijgekregen.
                            Maar als ik toch een nieuwe sleutel nodig zou hebben, dan zal de prijs daarvan ook wel hoog genoeg zijn.
                            Dat is waarschijnlijk bij elk merk wel een probleem tegenwoordig, elk onderdeel, hoe klein ook, daar wordt de maximale winst op gepakt.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                              Bij de schoonvader van ons dochter zijn auto werkte ook een sleutel plots niet meer, de tweede sleutel had ook bij momenten zijn kuren,
                              Na wat gezoek bleek het de transponder te zijn, prijskaartje 1.200€ bij Mercedes.....

                              Comment

                              Working...
                              X