Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monitor voor fotobewerking?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke monitor voor fotobewerking?

    Hallo,

    ben op zoek naar een nieuwe monitor die zeer goed is voor fotobewerking.
    De ASUS proart 27 PA279Q staat momenteel bovenaan mijn lijstje maar is ook zeer prijzig.
    Alternatief is dezelfde maar dan in 24" > Asus ProArt PA248Q maar ook deze is prijzig voor een 24"

    Is 24" nog oké of toch beter 27"?

    In 27" ben ik ook naar volgende meer betaalbare monitors aan het kijken:

    Dell UltraSharp U2713HM
    en
    BenQ GW2765HT (100% sRGB)

    Heeft iemand ervaring met één of meerdere van deze monitors?

    Alvast bedankt voor raad en feedback

    Indien er nog andere monitors zijn die het bekijken waard zijn laat maar weten...

  • #2
    Re: Welke monitor voor fotobewerking?

    Kijk eens naar de reviews op prad.de

    TFT Monitor Test des Dell U2713HM: In Teil 1 begutachten wir den Lieferumfang, daweitern die begutachten wir die Optik und die mechanischen Eigenschaften des 27 Zoll Bildschirms.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Welke monitor voor fotobewerking?

      Merci.

      Meest recente review die ik hier zie is bijna 2.5 jaar oud

      Deze vond ikzelf wel interessant:



      Here's our roundup of the best monitors for photo editing right now, from cut-price bargains to high-end beauties

      Comment


      • #4
        Re: Welke monitor voor fotobewerking?

        Hoi,


        Laatst de dell U2515H gekocht en zeer tevreden van! Kleuren komen mooi en echt over.
        Enige nadeel wat ik tegenkom heeft met de touch knoppen (aan/uit, menu functies) te maken. als je koude vingers hebt registreert die niet altijd.


        Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

        Comment


        • #5
          Re: Welke monitor voor fotobewerking?

          Ik heb die monitor gezien bij Tones en hoewel ik hier een 27' Dell Ultra sharp heb kan die in de verste verte niet tippen aan deze Asus PA279Q KLIK.
          Dit scherm is sierlijker, heeft betere kleuren dan mijn gekalibreerde Dell en is zeker even scherp, en eigenlijk had ik de indruk dat de Asus nog scherper was en een beter contrast had.

          In de CRT tijd stak Eizo met kop en schouders uit boven al de rest, dat waren schitterende monitoren, maar of ze nu nog zo uittoren boven de rest betwijfel ik sterk.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Welke monitor voor fotobewerking?

            De Asus proart staat idd bovenaan mijn lijstje maar is dan ook dubbel zo duur als de Dell.

            De BenQ is dan misschien wel een mooie compromis?

            Comment


            • #7
              Re: Welke monitor voor fotobewerking?

              zijn 4K monitoren de moeite. Ik had net een linkje geplaatst naar hardware.be met een test. Maar als ik dan verder zoek op de monitoren naar reviews, dan merk ik dat velen er toch (nog) niet tevreden van zijn. Is het beter nog wat te wachten met deze technologie?
              Last edited by Guest5; 14 mei 2015, 11:45.

              Comment


              • #8
                Re: Welke monitor voor fotobewerking?

                Oorspronkelijk geplaatst door stefx Bekijk bericht
                De Asus proart staat idd bovenaan mijn lijstje maar is dan ook dubbel zo duur als de Dell.

                De BenQ is dan misschien wel een mooie compromis?
                Inderdaad zijn die dubbel zo duur, maar als je ze naast elkaar zou moeten zien dan betaal je vlotjes het verschil want het verschil is inderdaad heel groot en je wou toch een goede monitor voor fotobewerking.
                En 27' is tegenwoordig toch de standaard hé.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke monitor voor fotobewerking?

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefx Bekijk bericht
                  De Asus proart staat idd bovenaan mijn lijstje maar is dan ook dubbel zo duur als de Dell.

                  De BenQ is dan misschien wel een mooie compromis?
                  Als die Asus echt zo goed is dan vind ik de prijs voor een 27 duim niet eens overdreven. Ik ben stilaan ook aan de aankoop toe van een dergelijk scherm en de Asus zal zeker overwogen worden.

                  M V G

                  Eugène
                  BD1766BE

                  Comment

                  Working...
                  X