Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-E2 gebuikservaringen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-E2 gebuikservaringen.

    Wie gebruikt deze en wat zijn de algemene bevindingen.
    Zaterdag heb ik er voor een prik hier in de buurt zo eentje op de kop getikt, met grip en 18-55 f2.8-4
    toestel heeft slechts 446 kliks en is vier maand oud, en dat voor nog niet de helft van de nieuwprijs.
    Bedoeling was, dat ik alleen het objectief wilde kopen, maar de brave man wilde alles in één keer buiten,
    hij kwam zo laag met zijn prijs dat ik dat echt niet kon laten liggen.
    Die man had er nogthans heel wat werk en tijd in gestoken, zoals twee A4 boeken laten afdrukken, een met de volledige handleiding, en een Engelstalig Ebook van Rico Pfirstinger.
    Dan vraag ik mij af waarom verkopen mensen dat na amper een paar maanden?
    Wat ik er uit haal is evenwaardig aan wat ik uit mijn X-T1.
    Last edited by Guest42; 7 mei 2015, 20:33.

  • #2
    Re: Fuji X-E2 gebuikservaringen.

    Zoals je zelf zegt is de foto kwaliteit van de X-E2 en X-T1 evenwaardig in Jpeg en ben je snel RAW vergeten,.. juist belichte foto's in Jpeg hoeven geen nabewerking. Zelf heb ik op de X-E2 een 27mm lens waardoor het toestel onopvallend is en uiterst klein zodat het probleemloos in mijn tas past en elk ogenblik beschikbaar. Met deze lens dient men te zoomen zoals in het verleden,.. 2 stappen vooruit of 3 achteruit. Door de kwaliteit van deze Fuji toestellen is o.a. de Nikon D800 + lenzen en toebehoren voor een prik de deur uit. De handelingen met de X-T1 zijn eenvoudiger dan met de X-E2 waardoor beginnende waarschijnlijk enige moeite hebben voor het bedienen. Reden waarom nieuwe toestellen vaak snel van eigenaar wisselen. Dit was 35 jaar terug ook zo,.. voornamelijk bij Campion in Brussel kon men in zijn 2de hands etalages koopjes doen van enkele weken oude toestellen,.. sommige hadden enkele foto's op automaat gewoon om te pronken tijdens hun vakantie.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-E2 gebuikservaringen.

      Ik vind de X-E1 en X-E2 erg leuke toestellen, ik vind ze gewoon mooier om te zien. De X-E2 heb ik destijds gehouden, de X-T1 niet. Als Sony met iets dergelijks als alternatief voor de A7R zou komen deed ik die ook gelijk buiten.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-E2 gebuikservaringen.

        Hallo,

        Hier nog een X-E2 bezitter ...
        Zoals je aangeeft, de beeldkwaliteit is gelijk aan die van de X-T1 maar dan in een nog compactere behuizing.
        Voor de rest zit hem het grote verschil in de zoeker en de ergonomie van de bedieningsknoppen - daar heeft de X-T1 er wat meer van aan de buitenkant

        De X-E2 is ook mijn "vakantiecamera" ...
        Hier een aantal foto's uit Andalousië (RAW, nabewerking met ACR en Nik).
        https://www.flickr.com/photos/jajabd...7649193977284/

        Van al mijn camera's (en dat zijn er heel wat) is de X-E2 nog steeds mijn favoriet, samen met de Fuji XF 18-135mm.
        Dat is een "multifunctioneel geheel", net niet meer compact - maar wel o zo handig en goed om mee te werken
        En, het is best heel moeilijk om met de X-E2 een (technisch) slechte foto te maken ....

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X-E2 gebuikservaringen.

          'k Heb enkele weken geleden mij ook een X-E2 aangeschaft als 2de body naast de X-T1 en ben er zeer tevreden van. Geeft een beetje het gevoel van mijn X-100S. De kwaliteit van de foto's is identiek aan de X-T1 / X100S. Wat mij meteen opviel was hoe goed de knoppen aanvoelen op de achterkant van de X-E2 (vooral de 4 selector knoppen links/rechts/boven/onder en het instelwiel). Die zijn verdorie veel, veel beter dan op de X-T1. Waarom heeft Fuji deze niet gebruikt op de X-T1?
          XE-2: spijtig dat ze bij de laatste firmware updates het niet mogelijk hebben gemaakt om het Q-menu aan te passen en de 4 selector toetsen te programmeren zoals bij de X-T1 (je kan er maar 1 van aanpassen). Op die manier had ik beide bodies een beetje hetzelfde kunnen configureren.

          Comment

          Working...
          X