Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleuren aanpassen tot realistische huidskleur.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleuren aanpassen tot realistische huidskleur.

    Ik sukkel elke keer weer met de de huidskleur van artiesten, zeker als er veel blauw of veel Rood (LED) licht is. Nu vroeg ik me af hoe jullie dit oplossen
    En of je eventueel eens zou willen tonen op deze RAW en uitleggen hoe je aan het resultaat bent gekomen. En eventueel ook een linkje naar een PSD om de aanpassingen te kunnen analyseren.
    Dit is wat ik er reeds van maakte.



    Alvast bedankt voor de tijd en moeite

  • #2
    Re: Kleuren aanpassen tot realistische huidskleur.

    Ik heb jouw bewerkte foto genomen en dan selective color --> reds --> en dan de magenta slider naar links en het ziet er volgens mij al beter uit.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Kleuren aanpassen tot realistische huidskleur.

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Ik heb jouw bewerkte foto genomen en dan selective color --> reds --> en dan de magenta slider naar links en het ziet er volgens mij al beter uit.
      Dank u, 't kan blijkbaar simpel zijn

      Comment


      • #4
        Re: Kleuren aanpassen tot realistische huidskleur.

        Als er veel gekleurd licht hebt, heb je ook veelkleurige huidtinten. Als ik iets belicht met een rood lamje kan er ook alleen rood licht reflecteren.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Kleuren aanpassen tot realistische huidskleur.

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Als er veel gekleurd licht hebt, heb je ook veelkleurige huidtinten. Als ik iets belicht met een rood lamje kan er ook alleen rood licht reflecteren.
          Ik heb er al verschillende gesprekken over gevoerd: Moet je de kleuren van artiest gekleurd door het podiumlicht gaan aanpassen naar een realistische huidskleur of hoort het er gewoon bij?
          In het begin stoorde het mij helemaal niet, nu meer een meer. Vooral als rood of blauw alles gaan overheersen. vandaar mijn vraag hoe dit door jullie opgelost wordt.

          Comment


          • #6
            Re: Kleuren aanpassen tot realistische huidskleur.

            Ik denk dat je een beetje de gulden middenweg moet bewandelen.

            Als je bv een close up van een artiest hebt, zoals in jouw foto, dan kan het inderdaad storend zijn als het gezicht en haar er volledig magenta of andere kleur uitziet. Dit 'storend zijn' komt omdat je geen andere referentiepunten ' hebt die als realistisch uitziend' kunnen ervaren worden.

            Maar als je deze referentiepunten wél hebt, bv in een grotere fotocontext of als je duidelijk ziet dat er gekleurde spots in een groter geheel verwerkt zijn, dan kan het volgens mij wél.

            Ik denk dat je uw gevoel een beetje moet volgen, ook wat vind ik mooi en wat niet.

            Comment


            • #7
              Re: Kleuren aanpassen tot realistische huidskleur.

              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
              Ik heb er al verschillende gesprekken over gevoerd: Moet je de kleuren van artiest gekleurd door het podiumlicht gaan aanpassen naar een realistische huidskleur of hoort het er gewoon bij?
              In het begin stoorde het mij helemaal niet, nu meer een meer. Vooral als rood of blauw alles gaan overheersen. vandaar mijn vraag hoe dit door jullie opgelost wordt.

              Ik zou van die huidskleur afblijven, echt waar.
              Als ik uw foto bekijk is heur haar ook gekleurd door de spots en heeft +/- dezelfde kleur als haar huid.
              Als je nu haar huidskleur zou aanpassen dan klopt dat niet meer en is de sfeer uit uw foto.
              Enfin ja, je zal wel voorstanders en tegenstanders hebben, maar als de huidskleur bewerkt dan is voor mij de sfeer eruit.
              Uw foto's zijn trouwens niet mis, je bent zelfs heel goed bezig vind ik.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Kleuren aanpassen tot realistische huidskleur.

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik zou van die huidskleur afblijven, echt waar.
                Als ik uw foto bekijk is heur haar ook gekleurd door de spots en heeft +/- dezelfde kleur als haar huid.
                Als je nu haar huidskleur zou aanpassen dan klopt dat niet meer en is de sfeer uit uw foto.
                Enfin ja, je zal wel voorstanders en tegenstanders hebben, maar als de huidskleur bewerkt dan is voor mij de sfeer eruit.
                Uw foto's zijn trouwens niet mis, je bent zelfs heel goed bezig vind ik.
                Geheel met Red Falcon eens. Het is toch zo dat de beelden registreren wat je zelf ook waarneemt? Mijn inziens pas een probleem als dat niet meer zo is.
                http://www.smuttynose.nl

                Comment

                Working...
                X