Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reistas/Rugzak gezocht voor mijn trip (21 dagen USA)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reistas/Rugzak gezocht voor mijn trip (21 dagen USA)

    Ik ben op zoek naar een tas die ideaal is voor een dag te dragen, waarin zowel fotomateriaal als extra's kunnen (lunch, drank, trui)

    Materiaal dat mee zou gaan is:
    - Nikon D800 + Grip
    - 70-200mm
    - 24-70mm
    - 14-24mm
    - Laptop

    Mefoto statief

    Westkust USA en dit gedurende 21 dagen

    Zelf ben ik uitgekomen op de Vanguard Up-Rise II reeks, iemand hier ervaring mee?
    Gaat bovenstaande materiaal hierin?

    Graag jullie aanraders?
    En is deze kwa grote allowed op vliegtuigen als handbagage?
    More information about my work & my workshops
    http://www.guntherfrans.be

  • #2
    Re: Reistas/Rugzak gezocht voor mijn trip (21 dagen USA)

    Ik gebruik tot mijn grote tevredenheid de " Pro Runner 350 AW " van Lowepro. Gaat steeds mee op het vliegtuig. Nadeel is, maar dat is voor alle dergelijke tassen, dat je wel wat moet uitladen bij de controle.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Reistas/Rugzak gezocht voor mijn trip (21 dagen USA)

      Met vermelde tas heb ik geen ervaring maar je kan hier eens kijken. Er staan ook foto's bij van gebruikers met wat zij allemaal in hun tas hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Reistas/Rugzak gezocht voor mijn trip (21 dagen USA)

        Een Tamrac Expedition zou ook van pas kunnen komen, als je laptop niet te groot is. Een model 6x of 7x is nog te doen qua formaat.
        Je fotomateriaal alleen zou ook in een Velocity 8z sling bag passen, maar die zijn voorzien op tablets en niet op laptops.

        Ik denk ook dat je met een Lowepro Pro Runner of Pro Trekker niet verkeerd kan gaan. De prijs zal wel een stukje boven die Vanguard Up-Rise zitten...
        Eventueel kan je ook eens bij Crumpler kijken. Die maken stijlvolle en handige dingen die niet meteen opvallen als fototas. Ze hebben bijvoorbeeld rugzakken die half op fotospullen voorzien zijn en half op normale rugzak-inhoud zoals eten, drinken, extra kledij enz. Ik vraag mij alleen af of ze van die half-packs hebben met voldoende ruimte voor jouw gear. Ik had zelf bijna een Proper Roady gekocht, maar heb toen een Lowepro Flipside voor een lagere prijs op de kop kunnen tikken
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Reistas/Rugzak gezocht voor mijn trip (21 dagen USA)

          Wat heeft het voor nut dat ik ervaring met een rugzak heb? Ik heb een rugzak verkocht, omdat ik het een onding vond, de nieuwe eigenaar vindt het een heerlijk ding. Naar een grote zaak gaan en proberen en vragen of je met definitieve keuze een uurtje gevuld mag wandelen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Reistas/Rugzak gezocht voor mijn trip (21 dagen USA)

            Ik had op onze trips naar de us altijd een crumpler rugzak mee. Ik weet de naam er niet meer van, maar het is er ene met onderaan een fotivak en bovenaan gewoon allerlei. En dan achteraan onder de schouderbanden, zodat niemand dat openkrijgt als hij op je rug zit, een vak met laptoppouch. Ik nam geen laptop lee, maar daar zatenonnze reisdocumenten.

            Het cameradeel ging open met een verborgen rits. Erboven zatenonnze een rits naar kleinere vakjes, zodat ook hier niemand meteen aan je gear kan.
            Aan de douane nooit veel problemen gehad, enkel de laptop moest er uit.

            Op wandelingen heb ik wel lievere en schoudertas mee, waarvan ik soms, helemaal door de riem kruip en die dan korter maak, zodat hij als een gordel rond mijn middel hangt. Ook die schoudertas van crumpler ging mee om snel te kunnen wisselen van lens. De rugzak bleef dan meestal met de spullen die ik niet nodig had inde auto.
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: Reistas/Rugzak gezocht voor mijn trip (21 dagen USA)

              Toen ik naar de States ging had ik nog geen reflex en dus ook geen rugzak nodig

              Op mijn latere reizen en uitstappen gaat altijd een Tamrac Expedition 7 mee.
              Groot, heel veel plaatsen, de ruimtes zijn aanpasbaar, mogelijkheid om monopod of statief te bevestigen, regenbestendig, ruimte voor laptop en carry-on compatible.

              Dit laatste kan echter altijd veranderen want vliegtuigmaatschappijen passen soms hun afmetingen aan.
              Meestal altijd goed gegaan maar ik heb ook reeds 2x zitten discuteren omdat ze die te groot vonden.

              De tas zelf vind ik zalig om te dragen: super dikke banden,heel stevig, verschillende bevestigingspunten en ook mogelijk tot uitbreiding door middel van MAS en/of SAS.
              Dit zijn bijkomende extra zakjes of draagmogelijkheden.

              Ik heb onder andere 2 MAS fles dragers zodat ik voldoende drank kan mee transporteren.
              Dit zal toch ook niet te onderschatten zijn als je de Westkust gaat afwandelen want je moet toch wel drank voorzien in de meeste parken (Canyons).


              mvg

              Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment

              Working...
              X