Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"reeds geďmporteerde" foto's toch nogmaals importeren, hoe doe je dat? (Lightroom)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "reeds geďmporteerde" foto's toch nogmaals importeren, hoe doe je dat? (Lightroom)

    Per vergissing heb ik een aantal vroeger reeds geďmporteerde foto's verwijderd uit de Ontwikkelmodule van LR.
    Ik slaag er echter met de beste wil van de wereld niet in om die zoals gewoonlijk, opnieuw te importeren via de Bibliotheekmodule!
    Als ik de bewuste map selecteer dan verschijnen al de thumbs in wazig grijs, wat erop duidt dat ze niet meer selecteerbaar zijn voor import.
    Ik heb rechtsboven in de Bibliotheekmodule al alle mogelijke opties voor "bestandsafhandeling" uitgeprobeerd, niks helpt!
    Hier op 't forum vond ik tot nu ook geen oplossing.

    Wie weet raad?
    Last edited by dréten; 5 mei 2015, 17:22.

  • #2
    Re: "reeds geďmporteerde" foto's toch nogmaals importeren, hoe doe je dat? (Lightroom

    Bij importeren kan je aangeven of je "mogelijk dubbele foto niet importeren" wilt, dat is volgens mij de enige manier om zaken terug te krijgen in de bieb.

    Comment


    • #3
      Re: "reeds geďmporteerde" foto's toch nogmaals importeren, hoe doe je dat? (Lightroom

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Bij importeren kan je aangeven of je "mogelijk dubbele foto niet importeren" wilt, dat is volgens mij de enige manier om zaken terug te krijgen in de bieb.
      Dat bedoelde ik nou net met "Ik heb rechtsboven in de Bibliotheekmodule al alle mogelijke opties voor "bestandsafhandeling" uitgeprobeerd, niks helpt!"

      Is er écht geen andere oplossing?

      Comment


      • #4
        Re: "reeds geďmporteerde" foto's toch nogmaals importeren, hoe doe je dat? (Lightroom

        Al geprobeerd om een bestand te hernoemen?
        Wat ik ook 'ns zou proberen is de bestanden eerst te verplaatsen.
        Een derde optie: corresponderend xmp file verwijderen...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: "reeds geďmporteerde" foto's toch nogmaals importeren, hoe doe je dat? (Lightroom

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Al geprobeerd om een bestand te hernoemen?
          Wat ik ook 'ns zou proberen is de bestanden eerst te verplaatsen.
          Een derde optie: corresponderend xmp file verwijderen...
          bestand hernoemen lukt perfect.
          Alléén....de vroeger gemaakte aanpassingen gaan wel verloren...

          Comment


          • #6
            Re: "reeds geďmporteerde" foto's toch nogmaals importeren, hoe doe je dat? (Lightroom

            Tja... die zitten in het xmp file dat de vorige naam draagt. Al eens geprobeerd om ook die te hernoemen? Ik denk maar hardop maar als ie IMG_1234.CR2 met xmp niet wil importeren, misschien wel als je bij allebei een a of een 1 toevoegt?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: "reeds geďmporteerde" foto's toch nogmaals importeren, hoe doe je dat? (Lightroom

              Heb je al eens geprobeerd om de folder te "Synchroniseren" ?
              Zo zoekt LR naar veranderingen, gedaan buiten (of binnen) LR, in bestanden/mappen.
              Om dit te kunnen doen kan het zijn dat je aan LR moet vragen om de "bovenliggende" map te tonen.
              Learn how to make and manage the folders that contain your photos in Adobe Photoshop Lightroom Classic.


              Of anders "locate missing folders".
              Learn how to make and manage the folders that contain your photos in Adobe Photoshop Lightroom Classic.

              Comment


              • #8
                Re: "reeds geďmporteerde" foto's toch nogmaals importeren, hoe doe je dat? (Lightroom

                Lijkt me een plausibele uitleg.
                'k Ga het ook even uitproberen.
                Je weet maar nooit.

                Comment


                • #9
                  Re: "reeds geďmporteerde" foto's toch nogmaals importeren, hoe doe je dat? (Lightroom

                  Als ze bij het importeren grijs zijn dan betekend dit dat ze al aanwezig zijn in de bibliotheek.
                  Ben je zeker dat je ze uit volledig uit LR verwijderd hebt of enekel uit een collectie.

                  Klik eens in de bibliotheek op Alle foto's en kijk of ze er niet tussenstaan.
                  De xmp files mag niet niet verwijderen anders verlies je de backup van je bewerkingen als de foto's niet meer in je catalog zitten.

                  (xmp files heb je enkle als je dit ingesteld hebt in de catalog eigenschappen).
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment

                  Working...
                  X