Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jupio batterijgrip (of andere)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jupio batterijgrip (of andere)

    Beste,

    Dit weekend heb ik mij een Nikon D7100 gekocht, als upgrade voor de Nikon D300. Op zich vind ik het toestel zeer goed, maar ik vind het toestel eigenlijk een beetje te klein. En dan vooral dan in samenwerking met de grotere objectieven (Nikon 300 F4, ...).

    Dus ik dacht om eventueel een batterygrip aan te schaffen. De technische mogelijkheden van de grip interesseren me niet - het is vooral om een betere fysieke houvast te hebben. Ik geef dan ook liever geen +200 € aan een Nikon-grip. Bij Coolblue hebben ze bijvoorbeeld een alternatieve Jupio grip. Iemand ervaring mee? Is deze iets waard? (dan vooral vanuit een mechanisch standpunt gezien).

    Ik zou hem er dikwijls op/afschroeven (afhankelijk van het gebruik - fotografische uitstap met lichte lenzen/zware lenzen).


    Mvg

  • #2
    Re: Jupio batterijgrip (of andere)

    Ik heb mij vorig jaar ook in de verleiding laten brengen door de jupio grip voor de D7000... Was hier absoluut niet tevreden van. Voor mij diende deze om verticale opnames te kunnen maken bij sportopnames. En telkens je in burst mode ging voor 10 foto's of meer gaf de grip geen stroom meer door aan de body en viel deze even uit. Heel erg lastig. Heb mijn grip dan mogen ruilen voor een andere Jupio... maar ook hier hetzelfde probleem... Heb dan maar geopteerd voor de originele, en deze deed het perfect. Voelt ook veel steviger en fijner aan. Zou hem voor geen geld van de wereld meer willen missen.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

    Comment


    • #3
      Re: Jupio batterijgrip (of andere)

      bedankt voor de feedback. Ik had zelf ook nog wat research gedaan, en ze lijken me waardeloos:

      - niet compatibel met de EIGEN Jupio accu's
      - knoppen gaan snel kapot
      - kan de accu van de D7100/D7200 soms leegtrekken
      - mechanisch minder goed (speling + schroef kan snel kapot gaan)

      Ik zal er dus vanaf blijven en gewoon zonder D7100 grip proberen verder werken (vind de Nikon-versie te duur voor wat hij is).

      Comment


      • #4
        Re: Jupio batterijgrip (of andere)

        Ik heb geen ervaring met een Jupio, maar heb wegens omstandigheden via internet een niet nader genoemde grip gekocht via internet voor mijn Canon 6D. Ik had keuze voor verschillende grips en heb niet de goedkoopste en ook niet de duurste genomen. Ik koop daar trouwens ook mijn batterijen voor mijn toestellen (perfect te registreren op mijn toestellen, presteren evengoed of zelfs beter dan originele Canon).

        Grip is er al verschillende keren op en af gehaald zonder problemen. ook bediening is/blijft OK.
        Als ik mijn toestel gewoon gebruik (zonder extreem zware objectieven), hangt alles aan een blackrapid en ook dat gaat uitstekend. Geen beweging in grip.
        Enige minpunt: denk dat da batterijcontacten het misschien sneller zullen laten afweten dan bij een originele grip (weet het niet: ik heb nog geen originele grip gezien), maar dan koop ik maar gewoon een nieuwe

        Ik twijfel er niet aan dat de Canongrip fijner en beter zal afgewerkt zijn, maar voor amateurgebruik voldoet deze third-partygrip uitstekend.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Jupio batterijgrip (of andere)

          ik heb de jupio gehad op de d7100, was daar eigenlijk tevreden van,
          toch zeker de prijs-kwaliteit is goe, je krijgt veel voor t'geld dat je betaald
          maar er zijn zeker nadelen:
          - goe hard aanschroeven van de grip en dan kan je hem nog miniem bewegen tov body (heeft nooit losgelaten en was voor mij aanvaardbaar)
          - de knop voor het scherpstelpunt te verplaatsen, dat werkt in het begin niet erg prettig, het vergt wat wennen, en dan valt het mee

          voordelen:
          - afstandsbediening inbegrepen
          - prijs 1/3de van origineel (dus als je'r 2 moet kopen nog altijd goedkoper en dat is due pas wanneer de garantie verlopen is é)
          - pluimgewicht
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Jupio batterijgrip (of andere)

            op mijn Canon 60D heb ik een phottix, waar ik zeer tevreden van ben.
            op mijn 70D heb ik een Pixel, waar ik niet content over ben: vanaf het begin was het hard duwen op de ontspanknop, en nu, na 5 maand heb ik hem terug binnen gedaan bij Art&Craft, wegens het niet meer werken van diezelfde ontspanknop.
            Misschien een slecht exemplaar? Maar ik veronderstel dat dit ook mogelijk zou kunnen zijn met de originele grips. Maar 200+ euro is idd duur....
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment

            Working...
            X