Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS D30 DSLR okkasie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS D30 DSLR okkasie

    hallo , op dit moment heb ik een pentax 330 GS, best tevreden alleen de aktiefotos willen nie echt lukken veel anticipeer en pre werk werk.

    nu zag ergens een aanbieding okkasie voor een EOS D30 DSLR (iets ouder type veronderstel ik).

    mijn vraag is dit een goede zet om deze aan te kopen en zo het DSLR werkt te ontdekken ( zonder dat je heel hoge PIXEL foto's hebt).of is dit zonde van het geld ?

    ofwel dacht ik aan de DIMAGE Z3 maar ik weet nie of die eigenlijk wel in aanmerking komt voor actiefoto's.(in de beschrijving staat snel maar ja wat is snel he)



    kan er iemand een reactie geven


    dank u bij voorbaat
    EOS 300D / REBEL kitlens + SIGMA 70-300 F4-5.6 II APO macro SUPER + EF 50 MM 1.8 + SiGMA ef 500 super dg + BG-01

  • #2
    Ha de Jim sé

    De Canon EOS D30 is een prachtig toestel om mee te beginnen.
    Hou er wel rekening mee dat je snel nog enkele honderden euro's kwijt bent voor wat deftig glas.

    Als je het financieel aankan zou ik zeggen : DOEN

    Greetz,

    J.
    johnvde

    Comment


    • #3
      Helemaal mee eens, ik heb de D30 sinds een jaar en ben er heel tevreden mee! Mijn G2 komt niet veel meer buiten, tenzij tijdens het duiken.

      De stap van een compact toestel naar een DSLR is enorm. Reken inderdaad op wat extra budget voor lenzen. Bij mij is dit ondertussen al een veelvoud van het toestel, maar dat heb je zelf in de hand, dus dat kan je in principe onder controle houden.

      Reken ook een beetje tijd om het toestel te leren kennen (dat geldt voor elke DSLR) en er meer mee te doen dan enkel point-and-shoot (afhankelijk ook van je voorgaande ervaring).

      Plezier verzekerd!
      Bart.
      Canon EOS 5D

      Comment


      • #4
        hoeveel zou de body (okkasie ) dan mogen kosten
        EOS 300D / REBEL kitlens + SIGMA 70-300 F4-5.6 II APO macro SUPER + EF 50 MM 1.8 + SiGMA ef 500 super dg + BG-01

        Comment


        • #5
          +- 500euro.Afgezien wat erbij is.2e batterij eventueel is intressant.
          Er staat er eentje ook te koop op BD.
          mvg

          Comment


          • #6
            Probeer eens een D30 van iemand te lenen of even te mogen gebruiken in de situaties waarin uw 330GS tekortschiet.

            De D30 is een prima camera (heb hem zelf gehad, heb nu zijn opvolger de D60) en zeker een aanrader. Het enige waarvan ik vind dat hij iets tekortschiet is zijn focussnelheid. Dit laat te wensen over in vergelijking tot bijv. de 300D en 10D, maar is volgens mij nog steeds sneller en accurater dan de 330GS.

            Vandaar mijn advies om de camera eens uit te proberen alvorens u tot aanschaf overgaat...

            Succes,

            Michael
            www.lowspark.nl

            Comment

            Working...
            X