Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED ø 62mm ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED ø 62mm ???

    Hallo,
    Bij mijn D 70 heb ik de kitlens 18-70, waar ik trouwens zeer tevreden over ben maar welke ik persoonlijk meer bij de groothoek lenzen catalogeer.
    Daar ik ook als all-round lens meer zoom zou willen zou ik een paar meningen willen horen over de volgende lens. Nl. Nikkor AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED ø 62mm. met een eventuele converter. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze lens en waar kan ik enkele foto's bekijken met deze lens. Ik dacht eerst nog aan de Nikor 80-400, maar dan moet ik waarschijnlijk veel van object wisselen en daarom zou ik om dit te overlappen eerst de 28-200 lens aanschaffen.
    In een volgend leven kan ik dan nog gaan voor den 80-400.
    Andere alternatieven of raadgevingen altijd welkom.
    Mvg,
    Geert

  • #2
    Hier kun je alvast wat foto's bekijken:
    Nikon D70

    Comment


    • #3
      Ik heb sedert een paar weken de Nikkor 28-200G als aanvulling bij de D70 kitlens. Voor mijn (foto)smaak is de 28-200 geen echte vervanger voor de 18-70, daarvoor gebruik ik het 18-28mm bereik te vaak (ik heb zelfs een 12-24mm). Maar ik mis evenzeer het telegebied met enkel de kitlens, vandaar...

      De 28-200G is momenteel mijn meest gebruikte lens: licht, erg soepele bediening, scherp, goede beeldkwaliteit, ... Meestal gebruik ik daarnaast ook de kitlens; het feit dat de 18-70 en de 28-200 overlappen maakt dat je niet al te dikwijls van lens moet wisselen.

      Heel wat foto's met de 28-200G staan op mijn gallery http://www.pbase.com/rdelbar/ronse (bij elke foto is de gebruikte lens vermeld). Ik ben pas terug uit vakantie, dus er volgen binnen de komende dagen nog wel meer foto's o.m. met de 28-200G.

      René
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

      Comment


      • #4
        Aan de mooie foto's te zien, is het toch een zeer goede lens. Ik dacht niet dat je voor die prijs al zo een kwaliteit kon krijgen.
        Maar ja, het ligt natuurlijk niet enkel aan de lens !!

        Bdankt voor de reaktie's.

        mvg,
        Geert

        Comment


        • #5
          Heel erg mooie foto's hoor. Die Nikkor 80-200 f3.5 - 5.6G doet het trouwens goed in de reviews:



          Nikon D70

          Comment

          Working...
          X