Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini statief

    Beste,

    Binnen paar weken vertrek ik op reis en zou graag een mini statief meenemen!
    Ik werk met een Nikon D7100 met o.a. 24-120mm Nikkor lens!

    Heb al op diverse sites zitten kijken maar geraak er niet echt uit! Reviews spreken soms mekaar tegen!
    Wie heeft zo'n statief in bezit en vooral, welke kan een D7100 met zo'n lens erop dragen zonder al teveel ellende te hebben van dreigen om te vallen etc....zoek dus iets degelijks! Prijs speekt geen rol! maw...wat raadt u me aan!

    Met dank! Luc

  • #2
    Re: Mini statief

    Oorspronkelijk geplaatst door Luc D90 Bekijk bericht
    Beste,

    Binnen paar weken vertrek ik op reis en zou graag een mini statief meenemen!
    Ik werk met een Nikon D7100 met o.a. 24-120mm Nikkor lens!

    Heb al op diverse sites zitten kijken maar geraak er niet echt uit! Reviews spreken soms mekaar tegen!
    Wie heeft zo'n statief in bezit en vooral, welke kan een D7100 met zo'n lens erop dragen zonder al teveel ellende te hebben van dreigen om te vallen etc....zoek dus iets degelijks! Prijs speekt geen rol! maw...wat raadt u me aan!

    Met dank! Luc
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

    Comment


    • #3
      Re: Mini statief

      Ik hen enkele maanden geleden gekozen voor de Vanguard VS-82 Table Top Tripod.
      Klein en handig.
      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

      Comment


      • #4
        Re: Mini statief

        Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
        Ik hen enkele maanden geleden gekozen voor de Vanguard VS-82 Table Top Tripod.
        Klein en handig.
        Ja heb het eens bekeken maar overal waar ik kijk op websites "geen zoekresultaten gevonden" OF "niet meer leverbaar"!

        Comment


        • #5
          Re: Mini statief

          Ik ben een manfrotto befree aan het overwegen, niet goedkoopste maar goeie dingen v gelezen so far..


          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Mini statief

            Heb ik ook al zitten naar kijken en er een paar gevonden (carbon) op internet maar max draaggewicht 4 kg vind ik nipt!

            Comment


            • #7
              Re: Mini statief

              Misschien is een Joby Gorilla Pod iets voor jou. Paar jaar geleden eentje kado gekregen en bijzonder tevreden van. Kan dacht ik tot 5 kilo dragen, en uitermate flexibel qua plaatsing!
              --> Klik <--
              Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
              Canon G7X Mark II

              Comment


              • #8
                Re: Mini statief

                Zal zoiets worden denk ik! Thx voor alle reacties mensen!

                Comment


                • #9
                  Re: Mini statief

                  Ik heb de grootste gorillapod en gebruik die nu met de Fuji XT1 en 50-140 lens als zwaarste combinatie. Dit model zal ook geen problemen geven met een D7100 + 24-120.
                  Voor combinaties met grotere lenzen heb ik nog altijd mijn twijfels, maar hun demo-videootjes met zwaarder materiaal laten toch uitschijnen dat het allemaal zonder moeite lukt.

                  De grip van de X-balhoofd quick release plaat is niet geweldig, maar het is wel arca-swiss compatibel. Je zou eventueel een ander balhoofd kunnen gebruiken; de gorillapod is ook zonder balhoofd te krijgen.

                  Hoedanook is dit het eerste compacte statief dat ik bijna evenveel vertrouw als mijn 'gewone' driepoot, en het zit gewoon vast aan de zijkant van mijn vrij compacte rugzak. Ik vind het een aanrader, maar het grootste model is ook niet goedkoop meer.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mini statief

                    Thx ook voor uw reactie Pieter! Mercietjes! :-)

                    Comment

                    Working...
                    X