Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gitariste

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gitariste


  • #2
    Re: Gitariste

    Leuk exp . iets te weinig verbinding vd elementen onderling echter .................
    Grtn thierry

    Comment


    • #3
      Re: Gitariste

      Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
      Leuk exp . iets te weinig verbinding vd elementen onderling echter .................
      vind ik er ook van.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Gitariste

        Bedankt voor de commentaren.
        Interessante opmerking over te weinig verbindingen. Want ik heb er net enkele van de verbindingen nog weggedaan, bv. was nog een stuk kaak verlicht van de rechter gezichtshelft dat ik heb verwijdert. En nog een paar andere kleine dingen.

        Ik besef dat er verschillende elementen in de ruimte lijken te zweven maar dat was ook mijn bedoeling, dat vond ik juist intrigerend; de nodige verbindingen worden dan door de kijker als het ware mentaal gemaakt, dacht ik. Maar dat valt blijkbaar niet zo in de smaak.

        Comment


        • #5
          Re: Gitariste

          Oorspronkelijk geplaatst door AndyDi Bekijk bericht
          Bedankt voor de commentaren.
          Interessante opmerking over te weinig verbindingen. Want ik heb er net enkele van de verbindingen nog weggedaan, bv. was nog een stuk kaak verlicht van de rechter gezichtshelft dat ik heb verwijdert. En nog een paar andere kleine dingen.

          Ik besef dat er verschillende elementen in de ruimte lijken te zweven maar dat was ook mijn bedoeling, dat vond ik juist intrigerend; de nodige verbindingen worden dan door de kijker als het ware mentaal gemaakt, dacht ik. Maar dat valt blijkbaar niet zo in de smaak.
          géén kwestie van smaak hoor :-) De compo valt uiteen of ontbreekt hier teveel....................
          Grtn Thierry

          Comment


          • #6
            Re: Gitariste

            Ik heb al een paar keer zitten nadenken over deze opname.

            Een bevriend kunstenaar zei me ooit "de kunst van kunst is, in het meest ideale geval, een gevoel over te brengen met niets"
            Picasso schilderde een paar strepen, niemand begreep hem destijds, en de werken zijn nu miljoenen waard.
            De kern was abstractie.

            De kunst is hier geweest om zoveel uit de opname weg te laten dat enkel puur de essentie overschiet.

            Als die boodschap overkomt dan maakt het mijn inziens niet uit of de verbindingen er zijn of niet.
            Bij mij werkt het, dus vind ik het best goed.

            Een idee dat zeker vatbaar is voor herhaling.
            Dan kan je een setup maken waarbij je heel bewust elementen kan toevoegen of wegnemen bij de opname.

            Comment


            • #7
              Re: Gitariste

              Ik vind dit een geslaagde foto. Je kan nog eens experimenteren met de "Fill Light" LR slider als je dat nog niet hebt gedaan, maar de verbindingen lijken mij zo ook al prima.
              En je kan eventueel nog rechts een stukje zwart bij aanplakken om het geheel minder vierkant te maken.

              Comment


              • #8
                Re: Gitariste

                Al verschillende keren terug geweest hier bij deze opname. Eerste indruk is dan natuurlijk hehe wat een donkere foto. Maar de andere commentaren gelezen, dan merk ik ook dat er veel meer in zit als ik in eerste instantie dacht. Ik begin hem goed te vinden...
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment


                • #9
                  Re: Gitariste

                  Bedankt iedereen voor de reactie. Heel leuk en insprerend.

                  Er komen hier verschillende dingen terug die me ook hebben bezig gehouden, over het te veel of te weinig detail, lichten verder opvullen of niet, te veel of te weinig zwart aan de zijkanten. Uiteindelijk is het dan dat geworden. En jullie zien, ik heb het ook niet verder aangepast na de verschillende commentaren hier.

                  De essentie in deze opname is voor mij: de handen, het instrument, dan de lichaamshouding en het hoofd. Een gitaarspeelster in een ingetogen moment. Trouwens heerlijk: een fotosessie die tegelijkertijd ook een concert is.
                  Last edited by AndyDi; 4 mei 2015, 20:12.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gitariste

                    Oorspronkelijk geplaatst door AndyDi Bekijk bericht
                    Bedankt iedereen voor de reactie. Heel leuk en insprerend.

                    Er komen hier verschillende dingen terug die me ook hebben bezig gehouden, over het te veel of te weinig detail, lichten verder opvullen of niet, te veel of te weinig zwart aan de zijkanten. Uiteindelijk is het dan dat geworden. En jullie zien, ik heb het ook niet verder aangepast na de verschillende commentaren hier.

                    De essentie in deze opname is voor mij: de handen, het instrument, dan de lichaamshouding en het hoofd. Een gitaarspeelster in een ingetogen moment. Trouwens heerlijk: een fotosessie die tegelijkertijd ook een concert is.
                    Leerzaam voor de kijker ook met de verschillende commentaren en uitleg. Voor mij een prettige foto waarbij er voldoende beeld "licht" aanwezig is om het plaatje te "vullen".
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gitariste

                      Het uitgangspunt van de maker is goed, maar ik zou de gitarist minstens 2 handen geven. Rechts OK, links is het nog minder dan Django Reinhardt.
                      Liever de onderste belichte delen weglaten dan trek je de aandacht naar de driehoek handen en hoofd.
                      Just my 2 cents ...
                      Vriendelijke groet, laGrange
                      http://lagrange.1x.com
                      "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gitariste

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
                        Het uitgangspunt van de maker is goed, maar ik zou de gitarist minstens 2 handen geven. Rechts OK, links is het nog minder dan Django Reinhardt.
                        Liever de onderste belichte delen weglaten dan trek je de aandacht naar de driehoek handen en hoofd.
                        Just my 2 cents ...
                        Bedankt!
                        Van de linkerhand zie je alleen de twee vingers die de actuele akkoord maken, toegegeven: weinig. Nog eens een reductie op de essentie.

                        Uiteraard had men meer kunnen concentreren op de driehoek handen en hoofd. Dan zou je wel de kleermakerszit niet zien die wellicht ook bijdraagt aan de uitstraling.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gitariste

                          Ik vind dit prachtige minimalistische fotografie.
                          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                          Comment

                          Working...
                          X