Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip Nikon D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijgrip Nikon D7100

    Ik ben momenteel aan te kijken om een batterijgrip aan te schaffen voor mijn Nikon D7100. Zeker in de studio gaat dit handig zijn..

    Ik was gaan kijken bij Fotokonijnenberg en de MD-D15 van Nikon kost maar liefst 239 euro. Zij bieden nu wel 'hun' versie van de grip aan (Meike) voor slechts '87,40' euro.
    Wegens mijn beperkte budget valt de Nikon versie sowieso af...

    Iemand enige ervaring met deze Meike-grip?
    Op foto lijken ze identiek, al zal er toch wel een serieus kwaliteitsverschil moeten zitten, of niet?
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

  • #2
    Re: Batterijgrip Nikon D7100

    Niemand enige ervaring met Meike?
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

    Comment


    • #3
      Re: Batterijgrip Nikon D7100

      Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
      Niemand enige ervaring met Meike?
      ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb het zelf ook al overwogen (heb ook een d7100).

      na wat reviews gelezen te hebben zou ik toch voor de nikon gaan, "a poor man pay's twice" is hier van toepassing imo.

      soms slecht contact etc, veel speling op de knoppen en op de bevestiging zelf,...
      Nikon Powah

      Comment


      • #4
        Re: Batterijgrip Nikon D7100

        ik heb de jupio versie gehad, enige dat niet perfect was, was de knop voor het scherpstelpunt bij te regelen (joystick)
        dat was minder "handig" voor te bedienen, is ook te zien hoe intensief en vaak je zoiets van plan bent te gebruiken
        wel handig dat je er infrarood afstandsbediening bij krijgt
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Batterijgrip Nikon D7100

          Een batterijgrip is een nutteloos attribuut, de huidige camera's zijn ergonomisch zo gemaakt dat ze goed te bedienen zijn voor zowel horizontaal als verticaal gebruik.
          Wanneer die grippen noodzakelijk zijn dan zitten ze wel standaard aan de camera gebouwd. De camaragrippen stammen nog uit een ver verleden met ingebouwde motor voor snelle filmtransport en dat had toen nut vooral bij sportfotografie.

          Comment


          • #6
            Re: Batterijgrip Nikon D7100

            bij mij diende deze vooral om beter te kunnen kadreren en met iets tragere sluiter te kunnen werken in portretstand
            ik voel mij (niet veel) een tikkeltje geforceerd als ik dit zonder grip deed
            en ik kon hem zo stil niet houden...
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Batterijgrip Nikon D7100

              Ik heb een batterygrip van Phottix op mijn D90. Gebruik deze al een paar jaar nog geen enkel probleem mee gehad. koste toen iets van een 68€.

              Comment

              Working...
              X