Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw scherm

    Beste mede-leden,

    Ik gebruik vandaag alleen mijn laptop voor beeldbewerking, wat zeker niet voldoende is.
    Ik wil een beeldscherm kopen, maar heb daar geen ervaring me.

    Als computer gebruik ik mijn laptop, een nieuwe (2014) Macbook Pro 13'' Retina, en ik dacht aan een 29'' IPS - scherm aan te kopen.

    Een kollega dacht dat Dell UltraSharp U2913WM goed zouden zijn.
    Heeft iemand die scherm, en is het goed genoeg voor een (semi)professioneel?

    Normaal gezien gaat het alleen voor beeldberwerking zijn, maar kan ook videobewerking worden, zeker niet hoofdzaak.

    Bedankt

    // Matz

  • #2
    Re: Nieuw scherm

    29 inch en 1080p ... voor video ok maar voor fotobewerking ?

    Ik zou eerder denken aan een 27 " en 2.560 x 1.440 resolutie.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw scherm

      Als je (semi)proffessioneel werkt dan zou ik toch voor een EIZO gaan (met hardwarecalibratie).
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw scherm

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Als je (semi)proffessioneel werkt dan zou ik toch voor een EIZO gaan (met hardwarecalibratie).
        Dat zou een volgende stap zijn denk ik, ik heb geen 1500 EUR voor in een scherm te steken op dit moment, voor 500 krijg ik een 27 of 29'' scherm die goed genoeg zou moeten zijn, probleem is gewoon welke...

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw scherm

          Ik ben momenteel aan het kijken naar een CS240 van eizo. Allt he goodynes van een 10 look up table maar maar een 700 euro in aankoop. Je werkt dan met een kalibrator van jezelf maar met software van eizo.
          Als je geen extreem goede kwaliteit nodig hebt en 1500 eruo overkill is, is dat imo een mooi oplossing
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw scherm

            Ben ook aan het kijken naar een extern scherm. Mijn onderzoek brengt mij bij de Eizo CS240, schijnt een beest van een monitor te zijn. Iemand hier ervaring mee? Ik zou het willen gebruiken met een macbook pro (late 2013). Heb ook al even gedacht aan een 4K display, maar dat is echt een dure aangelegenheid (ColorEdge CG248-4K). Ik denk dat de CS240 mij geeft wat ik nodig heb: goede ergonomie (rug en schouderproblemen), portret mode, eerlijke kleuren (mits calibratie), goeie aansluitingen.
            Als er iemand ervaring heeft met dit scherm hoor ik het heel graag.
            Alvast bedankt.
            Mvg,
            Steven
            Canon 70D met • EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM • EF-S 24mm f/2.8 STM • Canon 5D Mark iv met • EF 24-70mm f/2.8 usm II • EF 100mm f/2.8L Macro IS USM • EF 135mm f/2 L USM • EF 40mm f/2.8 STM • EF 70-200mm f/2.8 L ISII USM www.stevenlefebrefotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw scherm

              Oorspronkelijk geplaatst door Leuvenaar230 Bekijk bericht
              Ben ook aan het kijken naar een extern scherm. Mijn onderzoek brengt mij bij de Eizo CS240, schijnt een beest van een monitor te zijn. Iemand hier ervaring mee?
              Steven,

              Ik heb er zo twee in een dual monitor setup. Dat zijn inderdaad heel goede schermen. Het enige verschil met de CX reeks is dat daar geen calibratietool in zit. Ik heb ze aan een quadro kaart hangen voor een 30 bit workflow en ik kalibreer met een colormunki. Dat werkt als een droom.

              grts
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw scherm

                Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                Steven,

                Ik heb er zo twee in een dual monitor setup. Dat zijn inderdaad heel goede schermen. Het enige verschil met de CX reeks is dat daar geen calibratietool in zit. Ik heb ze aan een quadro kaart hangen voor een 30 bit workflow en ik kalibreer met een colormunki. Dat werkt als een droom.

                grts
                Hi Jinkx,

                Welke colormunki gebruik jij? Er zijn drie modellen. Denk je dat ik voldoende heb met het basismodel Smile? Of zou ik toch beter gaan voor het Display model? http://xritephoto.com/documents/lite..._Family_en.pdf In eerste instantie ga ik mijn macbook pro eens kalibreren vooraleer het externe scherm aan te schaffen.
                Bedankt alvast voor uw antwoord.
                Grts,
                Steven
                Canon 70D met • EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM • EF-S 24mm f/2.8 STM • Canon 5D Mark iv met • EF 24-70mm f/2.8 usm II • EF 100mm f/2.8L Macro IS USM • EF 135mm f/2 L USM • EF 40mm f/2.8 STM • EF 70-200mm f/2.8 L ISII USM www.stevenlefebrefotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw scherm

                  Hoi,

                  als jullie me toestaan ga ik even inpikken op dit topic, omdat ikzelf ook aan het uitkijken ben naar een tweede beeldscherm, liefst 27 duim. De CG reeks van Eizo is inderdaad duur en is dit niet overkill voor een (goede) amateur? Ik heb ook graag de beste kwaliteit, dat wel.

                  Dus vraag ik me inderdaad af of een CS 270 niet voldoet voor ons, ik heb zelf ook een Color munki en doe regelmatig aan scherm en beamer calibratie van mijn apparatuur.

                  Wat is jullie opinie?

                  M V G

                  Eugène
                  BD1766BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw scherm

                    Op hardware.info is ook veel te vinden.
                    François

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw scherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                      Hoi,

                      als jullie me toestaan ga ik even inpikken op dit topic, omdat ikzelf ook aan het uitkijken ben naar een tweede beeldscherm, liefst 27 duim. De CG reeks van Eizo is inderdaad duur en is dit niet overkill voor een (goede) amateur? Ik heb ook graag de beste kwaliteit, dat wel.

                      Dus vraag ik me inderdaad af of een CS 270 niet voldoet voor ons, ik heb zelf ook een Color munki en doe regelmatig aan scherm en beamer calibratie van mijn apparatuur.

                      Wat is jullie opinie?

                      M V G

                      Eugène
                      Een goede CS Eizo kost al snel +/- € 1.000 terwijl een goede Dell (Dell UltraSharp U2715H LED IPS) iets minder dan € 515 kost.
                      U heeft al een ColorMunki + die Dell en u bent gesteld.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw scherm

                        In zijn prijsklasse is de serie Dell UltraSharp alom geprezen. Omdat de Eizo-kwaliteit mij toch te duur was koos ik voor de 24" Dell Ultrasharp met een resolutie van 1920 x 1080
                        Er zijn 24" schermen met een hogere resolutie maar...
                        Verkijk je niet op een hoge native resolutie en probeer het eerst uit in de praktijk.
                        Als de resolutie te hoog is (hoe hoger hoe beter lijkt de norm van veel verkopers), worden de menu's en werkbalken van Photoshop onaangenaam klein.
                        Straatfotograaf in Antwerpen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw scherm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                          Als de resolutie te hoog is (hoe hoger hoe beter lijkt de norm van veel verkopers), worden de menu's en werkbalken van Photoshop onaangenaam klein.
                          Volgens mij kan je die tegenwoordig wel vergroten hoor?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw scherm

                            Zonder twijfel gaan voor de Eizo. Kwaliteit is top en ze geven 5 jaar garantie!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw scherm

                              IK heb na lang wikken en wegen de dell ultrasharp u2515 gekocht. veel reviews gelezen. Ik ben geen pro en wil ook geen top prijs betalen. Ik werk momenteel op een 8 jaar oud 22" samsung tn lcd scherm met net geen full hd resolutie (nog steeds super maar soms wil je toch net iets meer resolutie en net iets groter scherm). Ik heb bewust geen 27" scherm gekocht omdat ik maar een kleine bureau heb en mijn scherm op arm afstand heb staan.
                              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                              Comment

                              Working...
                              X