Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Out of this time

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Out of this time

    Toen ik vorige week een urban bezoek bracht aan een oude gieterij in Wallonië kwam ik in een hoop rommel een oude negatief foto op gelatine glas tegen
    Toen ik wat dichter keek en het stof verwijderde zag ik drie mannen met snorren die iets aan het maken waren. Wow, op dezelfde plaats als waar ik stond.
    Eenmaal thuis heb ik het oude negatief omgezet naar een digitale opname. Ik viel van de ene in de andere verbazing wat een detail. Men was fonten pompen aan het bewerken na het gieten……Tijdsperiode ? ik schat 1900-1920 omdat de gelatine negatieven op glas toen uit de markt gingen.
    Nu ik weet wel dat dit geen fashion is en niet mijn foto (welja ik heb die gevonden en gered, en digitaal ontwikkeld) meer niet. Maar kon het niet laten die even te plaatsen. Als je meer wil weten over de urban trip en de context, lees dan dit…

    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Out of this time

    Buiten zeggen dat dit prachtig is zou ik het niet weten wat te zeggen. TOP plaat

    Comment


    • #3
      Re: Out of this time

      Ziet er echt wel uit als op foto's uit mijn grootvaders tijd, ik mis alleen nog wat extra rommel

      Ik schat ook begin 1900, het lijkt ook wel wat op het Petzval-lens effect !
      Last edited by Frakske; 28 april 2015, 10:08.
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Out of this time

        Prachtig tijdsbeeld !

        Comment

        Working...
        X