Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschap nieuwe apple computer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschap nieuwe apple computer

    hoi,

    ik heb nu nog een macbook pro die 5 jaar oud is.
    Deze begint toch wat zijn tanden te tonen naar snelheid, vooral bij werken in lightroom en Photoshop. Als ik werk in 1 van deze programma's, dan doe ik best niets anders meer.

    Sowieso wil ik wel bij Apple blijven, vooral voor de duurzaamheid en besturingssoftware.
    ik heb nog geen enkele andere laptop gehad, waar ik zo tevreden van was qua stabiliteit en werkgemak.

    ik ben nog aan het twijfelen wat mijn volgende aankoop zou zijn als hij sneuvelt.

    Als ik bij een macbook pro blijf zou ik sowieso de 15" willen, 13" vind ik te klein.
    Maar sinds de update met de retina schermen / flashopslag is de goedkoopste +/-€2250.

    Gegevens macbook pro :

    15-inch: 2,2-GHz Retina-display
    Specificaties

    2,2-GHz quad-core Intel Core i7
    Turbo Boost tot 3,4 GHz
    16 GB 1600-MHz geheugen
    256 GB PCIe-flashopslag1
    Intel Iris Pro Graphics

    Ingebouwde batterij (8 uur)2
    Multi-Touch-trackpad


    Langs de andere kant vind ik de iMac's van 21,5" ook wel interessant, prijsgewijs kan je voor €1929 de zwaarste versie (qua processor), een upgrade naar 16Gb ram en upgrade naar Fusion Drive van 1Tb.

    Gegevens iMac :

    2,9-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,6 GHz
    16 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 8 GB
    Fusion Drive van 1 TB
    NVIDIA GeForce GT 750M 1GB GDDR5

    Wat zijn jullie ervaringen met deze toestellen?
    ik weet wel dat er ook een verschil zit qua draagbaarheid, mijn macbook dat ik nu heb neem ik maar uitzonderlijk mee naar buiten. Op reis komt ie mee om mijn SD kaartjes te ledigen. maar dat hoeft in principe ook niet. Daarmee dat ik overweeg om toch naar iMac te gaan.

    bedankt voor de moeite ;-)
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

  • #2
    Re: Aanschap nieuwe apple computer

    In jouw geval (weinig nood aan 'portability') zou ik vlot voor de iMac gaan. Je zou je oude MacBook kunnen houden (tenzij je nog een prijsje krijgt bij inlevering - sommige Apple-dealers doen dat tegenwoordig) om mee te nemen, om je SD-kaartjes te ledigen, zoals je zegt.
    Laat alleszins -als je voor een 21.5-inch zou gaan- maximaal uitrusten, want achteraf zou veel moeilijker zijn, en zeker niet door de gebruiker zelf.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment

    Working...
    X