Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenscovers voor fotografie in de regen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenscovers voor fotografie in de regen

    Iemand een idee waar men regenhoezen kan kopen aan een interessante prijs voor een 70-200 objectief (op een canon 7D)?

  • #2
    Re: lenscovers voor fotografie in de regen

    Lekkere vraagstelling weer "een interessante prijs"

    CameraNU.nl
    Kamera-Express

    En zo zal je vast nog wel meer web sites kunnen vinden die dit aanbieden tegen een interessante prijs... hoe je daar dan ook tegen aankijkt!

    Comment


    • #3
      Re: lenscovers voor fotografie in de regen

      mijn excuses voor de dubieuze vraagstelling !!!

      Comment


      • #4
        Re: lenscovers voor fotografie in de regen

        Kijk hier eens;

        Comment


        • #5
          Re: lenscovers voor fotografie in de regen

          Thx J-P, die had ik blijkbaar nog niet gezien!

          Comment


          • #6
            Re: lenscovers voor fotografie in de regen

            Ik gebruik de 70-200 f2,8 L IS II zonder zo'n lenscover in de regen, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
            De 70-300 L IS kan daar niet zo goed tegen, omdat die uitschuift als je aan de zoomring draait is die ook moeilijker af te dichten (die is een keer inwendig aangedampt na een regenbui, maar verder werkt die nog steeds perfect).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: lenscovers voor fotografie in de regen

              Diepvrieszakjes van 6 liter werken ook. Zitten in al mijn tassen in geval van echt extreme.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: lenscovers voor fotografie in de regen

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik gebruik de 70-200 f2,8 L IS II zonder zo'n lenscover in de regen, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
                De 70-300 L IS kan daar niet zo goed tegen, omdat die uitschuift als je aan de zoomring draait is die ook moeilijker af te dichten (die is een keer inwendig aangedampt na een regenbui, maar verder werkt die nog steeds perfect).
                ik was mij aan het afvragen of dat geen kwaad kon, nu ja, er is natuurlijk nog een verschil tussen motregen en een fikse regenbui, tis nu niet dat ik vaak in de regen sta, dus misschien toch geen onnodige kosten doen en gewoon enkel bij zware regen gebruik maken van plastic zakken, alvast bedankt voor de reacties ;-)

                Comment


                • #9
                  Re: lenscovers voor fotografie in de regen

                  Hier stond ik zelf in de regen, met de 70-200 f2,8 L IS II op de 1DX:


                  Dit was ook iets meer dan wat motregen:


                  Als je de camera inpakt in plastiek (of een ander waterdicht materiaal), en dat dicht niet 100% af, dan komt er nog water binnen.
                  De kleinste opening "zuigt" als het ware water naar binnen door de capillaire werking.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: lenscovers voor fotografie in de regen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Hier stond ik zelf in de regen, met de 70-200 f2,8 L IS II op de 1DX:


                    Dit was ook iets meer dan wat motregen:


                    Als je de camera inpakt in plastiek (of een ander waterdicht materiaal), en dat dicht niet 100% af, dan komt er nog water binnen.
                    De kleinste opening "zuigt" als het ware water naar binnen door de capillaire werking.
                    nice pictures Bart! dat kan ik wellicht niet met mijn cropcamera ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: lenscovers voor fotografie in de regen

                      Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                      nice pictures Bart! dat kan ik wellicht niet met mijn cropcamera ...
                      Dat lijkt mij sterk overdreven of je moet bedoelen dat jij het niet kan.

                      Daarbij heb ik het idee dat motregen weleens bedreigender zou kunnen zijn als echte regen.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment

                      Working...
                      X