Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Travel laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Travel laptop

    Hallo!

    Wij zoeken een laptop dat zeer geschikt is voor reizen, maar ook ideaal voor mijn foto's onderweg veilig op te kunnen plaatsen!
    Iemand een idee wat de ideale laptop voor mij zou kunnen zijn?

    Dus een laptop die zeer goede wifi heeft, zodat zwakke signalen ook goed ontvangen kunnen worden op reis.
    eventueel (moet niet) een 3/4G connectie.
    minimum aan 250GB ruimte. (Geen cloud services en al die dingen, ik wil mijn foto's veilig bij mezelf hebben)
    compact en licht (minder dan 14inch en minder dan 2kg)
    En liefst in Windows 7, maar geen must (niet zoveel zin om W8.1 te gebruiken, terwijl 10 uitkomt deze zomer ^^)
    Verder moet die gewoon goed kunnen werken op internet en google earth, office kunnen draaien.
    het is niet nodig op photoshop of zware games er op te kunnen gebruiken.

    Bedankt op voorhand!

  • #2
    Re: Travel laptop

    Als Windows niet moet zou ik toch denken aan een Macbook.
    Zeer licht en een heel lange batterijduur.

    Comment


    • #3
      Re: Travel laptop

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Als Windows niet moet zou ik toch denken aan een Macbook.
      Zeer licht en een heel lange batterijduur.
      Liefst wel Windows, ik heb geen ervaring met Macbook :/ Of windows op een macbook plaatsen ? ^^

      Comment


      • #4
        Re: Travel laptop

        Een alternatieve oplossing voor een laptop is een (goede) tablet samen met voldoende geheugenkaarten.
        Veel lichter, goede WiFi en even goed voor de doorsnee fotograaf-reiziger.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Travel laptop

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Een alternatieve oplossing voor een laptop is een (goede) tablet samen met voldoende geheugenkaarten.
          Veel lichter, goede WiFi en even goed voor de doorsnee fotograaf-reiziger.
          Daar had ik eerst ook gaan gedacht, maar ik twijfel enorm, voornamelijk omdat de android omgeving zoveel anders is, misschien eens testen..

          Comment


          • #6
            Re: Travel laptop

            Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
            Daar had ik eerst ook gaan gedacht, maar ik twijfel enorm, voornamelijk omdat de android omgeving zoveel anders is, misschien eens testen..
            Er zijn ook Windows tablets, en waarom zo argwanig naar Win8 ? Of je nu van win7 of van win8 gaat upgraden naar win10 maakt achteraf niet veel verschil uit denk ik. Intussen kan je de nieuwe layout al gewoon worden.

            Android is niet echt een optie omdat die hopeloos zitten te knoeien met kopieermogelijkheid naar externe opslagmedia. Voor de rest is Android top.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Travel laptop

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Android is niet echt een optie omdat die hopeloos zitten te knoeien met kopieermogelijkheid naar externe opslagmedia. Voor de rest is Android top.
              Dat wil ik nu eens uitgelegd zien, zie.

              Mijn Asus TF300 gaat zowat overal mee. Gewoon als tablet is die gewoon handig (zoals alle tablets) maar door het extra keyboard waar ook een batterij in zit heb ik extra werktijd en dan is er nog het extra SD slot en USB aansluiting. Tijdens vakanties maak ik zowel van de foto's als van de HD video backups door de SD kaartjes van foto- en videocamera naar USB stick te kopieren. Dat geeft GEEN problemen en ik heb er dan ook nog nooit moeten mee "knoeien". De app Ghost Commander doet wat denken aan norton commander uit de DOS periode en is een ideale manier om snel data over te zetten.

              Sidenote: BeFunky doet het zeer goed om foto's te bewerken/verkleinen voor publicatie op mijn blog. Verscherpen, kleurcorrecties, enz.

              Voor zo ver ik hoor van (enkele) mensen met Win-tablets is de batterijtijd slechter dan op Android devices. Zelf geen ervaring dus info "as is".
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Travel laptop

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Dat wil ik nu eens uitgelegd zien, zie.

                Mijn Asus TF300 gaat zowat overal mee. Gewoon als tablet is die gewoon handig (zoals alle tablets) maar door het extra keyboard waar ook een batterij in zit heb ik extra werktijd en dan is er nog het extra SD slot en USB aansluiting. Tijdens vakanties maak ik zowel van de foto's als van de HD video backups door de SD kaartjes van foto- en videocamera naar USB stick te kopieren. Dat geeft GEEN problemen en ik heb er dan ook nog nooit moeten mee "knoeien". De app Ghost Commander doet wat denken aan norton commander uit de DOS periode en is een ideale manier om snel data over te zetten.

                Sidenote: BeFunky doet het zeer goed om foto's te bewerken/verkleinen voor publicatie op mijn blog. Verscherpen, kleurcorrecties, enz.

                Voor zo ver ik hoor van (enkele) mensen met Win-tablets is de batterijtijd slechter dan op Android devices. Zelf geen ervaring dus info "as is".
                Dit klinkt wel zeer interessant!
                Ik zal eens verder kijken voor zo'n tablet-laptop combi
                bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: Travel laptop

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Voor zo ver ik hoor van (enkele) mensen met Win-tablets is de batterijtijd slechter dan op Android devices. Zelf geen ervaring dus info "as is".
                  Ik heb een Asus Transformer Pad TF701 met Android (ook met keyboard dock met ingebouwde batterij) en de batterijduur kan niet slechter zijn. Vorig jaar gekocht (model was al uit, denk dat het nu zo'n anderhalf jaar tot twee jaar op de markt is). Soms is het normaal, maar meestal is het na een nachtje volledig leeg (battery drain), zelfs bij een volledig uitgeschakeld toestel.
                  Is blijkbaar een gekend probleem met sommige toestellen van dat model en Asus doet er niets aan. Er is al maanden sprake van een firmware update maar nog steeds niets.
                  Ook zit ik vast aan Android 4 (4.2 bij levering, nu 4.4.2). Een update naar 4.4.4 is er niet gekomen en Lollipop mag ik al helemaal vergeten...
                  Eerste Android tablet, en meteen ook de laatste. M'n vrouw heeft een veel oudere iPad 2, draait de nieuwste iOS en apps nog als een zonnetje...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Travel laptop

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Ik heb een Asus Transformer Pad TF701 met Android (ook met keyboard dock met ingebouwde batterij) en de batterijduur kan niet slechter zijn. Vorig jaar gekocht (model was al uit, denk dat het nu zo'n anderhalf jaar tot twee jaar op de markt is). Soms is het normaal, maar meestal is het na een nachtje volledig leeg (battery drain), zelfs bij een volledig uitgeschakeld toestel.
                    Is blijkbaar een gekend probleem met sommige toestellen van dat model en Asus doet er niets aan. Er is al maanden sprake van een firmware update maar nog steeds niets.
                    Ook zit ik vast aan Android 4 (4.2 bij levering, nu 4.4.2). Een update naar 4.4.4 is er niet gekomen en Lollipop mag ik al helemaal vergeten...
                    Eerste Android tablet, en meteen ook de laatste. M'n vrouw heeft een veel oudere iPad 2, draait de nieuwste iOS en apps nog als een zonnetje...
                    Neem de tablet van het toetsenbord...
                    Ik heb het ook gemerkt na meer dan een jaar dat de batterij van de tablet plots veel "verbruikte" als die een tijd af stond. Als je tablet en toetsenbord apart laat als de tablet niet in gebruik is blijft het keyboard op 100% en loopt de tablet zeer weinig af in "standby".
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Travel laptop

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Neem de tablet van het toetsenbord...
                      Ik heb het ook gemerkt na meer dan een jaar dat de batterij van de tablet plots veel "verbruikte" als die een tijd af stond. Als je tablet en toetsenbord apart laat als de tablet niet in gebruik is blijft het keyboard op 100% en loopt de tablet zeer weinig af in "standby".
                      Is misschien een oplossing. Maar zou niet mogen... Wat me nog het meeste stoort, is dat er geen Lollipop zit aan te komen...
                      Maar goed, back on topic.
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Travel laptop

                        Ik heb met de accu van de Asus Transformer geen problemen, zelfs als die eens 14 dagen niet wordt gebruikt dan zijn de accu's (in het tablet zelf + in het toetsenbord) nog lang niet leeg.
                        Het is ooit wel gebeurd dat die leeg was, maar dat kwam doordat ik de tablet in stand-by had weggelegd.

                        Maar ik vind Android lang niet zo handig als Windows (ik vind er gewoon niet alles wat ik wil, mijn eerste PC had Windows 95 als besturingssysteem, het is dus een gewoonte om daarmee te werken, en Andriod doet niet alles op dezelfde manier).
                        Op de Windows 8 zet ik wel altijd meteen de "Classic Shell" zodat die net hetzelfde werkt als wat ik vroeger gewoon was met Windows 7.
                        Daardoor is er helemaal geen probleem om over te stappen van Windows 7 naar 8.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Travel laptop

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Dat wil ik nu eens uitgelegd zien, zie.
                          Ik heb een apparte app mogen kopen en installeren eer Android wou lezen en kopiëren vanaf een extern USB geheugen. En die app kent dan weer enkel FAT en FAT32, met mijn kaartje van 64GB, geformateerd in de camera was ik er aan voor de moeite. Gelukkig kan ik dan wireless de foto's overzetten, maar dan weer enkel JPG, RAW niet.
                          Kortom een geknoei van jewelste. Waarom Android zo paranoide is inzake benadering extern geheugen is me een raadsel.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Travel laptop

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Waarom Android zo paranoide is inzake benadering extern geheugen is me een raadsel.
                            Zoals je gelezen hebt, heb ik daar absoluut geen problemen mee. Mijn RAW bestanden worden perfect gecopieerd van SD naar USBstick en omgekeerd. Ik gebruik de tablet zelfs voor timelapse met mijn D90 waarbij ik kies waar de foto's (RAW + JPG) opgeslagen worden.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Travel laptop

                              een mini laptop ? (hoe heet zo'n ding alweer , netbook of zoiets ?)
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X