Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon a40 ringetje verdwenen, help voor oplossing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon a40 ringetje verdwenen, help voor oplossing

    Een tijdje geleden kocht ik de Canon A40 aan. Reeds enkele keren ondervond ik het probleem dat de ring rond de lens automatisch los kwam, maar telkens merkte ik dit op en kon ik het terugplaatsen.

    Tijdens mijn vakantie vorige week, had ik opnieuw dit probleem. De ring is nu echter spoorloos verdwenen. Ik heb de support van Canon gecontacteerd en men stuurt ons door naar een firma "Etbass"... na deze firma gecontacteerd te hebben kwam ik te wete da dit snullig ringetje mij 1,50 euro kost... maar de administratie- en verzendingskosten maken dat het me meer dan 25 euro zou kosten...

    Nu was m'n vraag : weten jullie hier aub geen andere oplossing voor ? Dit gaat enkel om zo'n dom ringetje, en een 2 megapixel-camera is nu ook niet "zo" veel waard meer...

    u eeuwig dankbaar zijnde,
    groetjes
    wouter

  • #2
    Etbass is een officieel repair centre van Canon in Roosendaal (Nederland).

    Ik heb geen idee of je die onderdelen ook gewoon zelf te pakken kunt krijgen om zelf de reparatie te doen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Het gaat eigenlijk niet om een "reparatie"... het is enkel dat ringetje (dat weg moet gehaald worden wanneer je er een lens op wil zitten) dat verdwenen is...

      meer dan 800 bef administratiekosten voor zo'n dom plasticje is toch onverantwoord

      Comment


      • #4
        Een andere mogelijkheid: zet er standaard een lensadapter en UV-filter op! Zo is je lens altijd beschermd en hoef je je geen zorgen meer te maken rond het verdwenen ringetje...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Ga zelf tot ginder dan heb je geen transportkosten te betalen ... het zal u wel misschien meer kosten aan benzine maar allé ...
          Kunt je het niet verkrijgen via uw dealer?
          Of kan je niemand vinden met een defect toestel?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Dat idee van die lensadapter is waarschijnlijk nog zo slecht niet ? Waar kan ik zoiets krijgen voor de Canon A40 en hoeveel zou me dat kosten ?

            Alvast bedankt
            groetjes
            wouter

            Comment


            • #7
              Bij top-foto kost die adapter (Canon LA-DC 52B Objektivadapter) €23.90. Zet daar nog een filter op (kost +/- hetzelfde) en je bent veilig...
              Soligor heeft er trouwens ook zo'n adapter (Soligor Objektivtubus Canon Bajonett A30/40 - 52mm) en die kost daar €19,90
              Ik heb enkel even gekeken bij top-foto, maar er zijn nog andere merken die zo'n adapters maken...

              Voordeel van die adapter is dat je er dan ook vb. een teleconvertor op kunt zetten...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X