Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPhoto gone, dan maar Photo's....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iPhoto gone, dan maar Photo's....

    HoiHoi,

    Voor de mac users.
    Iphoto is niet meer beschikbaar, vervangen door Photos.
    Tot daar geen probleem, wij gaan mee met onzen tijd

    Maar in office for mac of ander bestanden kon ik als media photobooth of iPhoto selecteren.
    maar dat kan nu niet meer, maar Photos komt er niet door als vervanger?

    Dus momenteel krijg ik geen afbeeldingen meer in word.
    Ik weet niet direct op welke keywords te googlen, maar wou eens luisteren of er hier kenners waren met tips.

    mvg
    Koen
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

  • #2
    Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

    Klopt dat het nu niet werkt. Tijdelijke oplossing is het exporteren van de foto naar je bureaublad. Onder invoegen in Word kies je foto en dan afbeelding uit bestand je kiest dan voor de foto op je bureaublad. Dan wordt de foto ingevoegd.
    Succes,
    Carl
    Carl
    Fujifilm X-Pro-1 met XF 35 f1.4 en XF 18 f2.0, Fujifilm XT-1 met Fujinon 18-55 2.8-4.0, Fuji XE-2 met XF 27mm 2.8 en nog wat glaswerk.

    Comment


    • #3
      Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

      Ook zo met lightroom. Daar kan je niet exporteren naar photo's.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

        Maar in office for mac of ander bestanden kon ik als media photobooth of iPhoto selecteren.
        maar dat kan nu niet meer, maar Photos komt er niet door als vervanger?
        Dat lijkt me logisch, Microsoft is Apple al jaren aan het jennen, ze weerhouden bepaalde applicatie's ook, dan zeggen ze bij Apple ook wacht maar even af.
        Pages, Keynote en Numbers werden aangepast.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Dat lijkt me logisch, Microsoft is Apple al jaren aan het jennen, ze weerhouden bepaalde applicatie's ook, dan zeggen ze bij Apple ook wacht maar even af.
          Pages, Keynote en Numbers werden aangepast.
          Da's een beetje naïef vind ik.
          Hoe zou MS in godsnaam baat kunnen hebben bij het niet voorzien van functionaliteit in hun eigen product, dat tenslotte voor OSX bedoeld is.
          Apple deed een update van zijn photo app, Microsoft loopt er blijkbaar wat beetje achteraan, meer niet.
          Mogelijk komt er een update, mogelijk moet je wachten op een nieuwe Word versie.

          Workaround = fotos exporteren naar schijf en vervolgens importeren in Word.

          Comment


          • #6
            Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

            Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
            Da's een beetje naïef vind ik.
            Hoe zou MS in godsnaam baat kunnen hebben bij het niet voorzien van functionaliteit in hun eigen product, dat tenslotte voor OSX bedoeld is.
            Apple deed een update van zijn photo app, Microsoft loopt er blijkbaar wat beetje achteraan, meer niet.
            Mogelijk komt er een update, mogelijk moet je wachten op een nieuwe Word versie.

            Workaround = fotos exporteren naar schijf en vervolgens importeren in Word.


            Als dat naïef is, ja dan ben ik naïef.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

              Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
              Da's een beetje naïef vind ik.
              Hoe zou MS in godsnaam baat kunnen hebben bij het niet voorzien van functionaliteit in hun eigen product, dat tenslotte voor OSX bedoeld is.
              Apple deed een update van zijn photo app, Microsoft loopt er blijkbaar wat beetje achteraan, meer niet.
              Mogelijk komt er een update, mogelijk moet je wachten op een nieuwe Word versie.

              Workaround = fotos exporteren naar schijf en vervolgens importeren in Word.


              Als dat naïef is, ja dan ben ik naïef.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                http://www.onemorething.nl/2015/04/b...or-ios-bewust/

                Als dat naïef is, ja dan ben ik naïef.
                Spannend verhaal, maar dat gaat over IOS, niet over OSX.
                't Maakt verder ook niet uit...

                Ik heb meer aan mensen met ervaringen, of met oplossingen.
                En heb minder aan samenzweringstheorieën...

                waarom zou het wel werken met iphoto maar niet met photo.
                Ik gok dus dat ik ergens een instelling moet kunnen aanpassen.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Spannend verhaal, maar dat gaat over IOS, niet over OSX.
                  't Maakt verder ook niet uit...

                  Ik heb meer aan mensen met ervaringen, of met oplossingen.
                  En heb minder aan samenzweringstheorieën...

                  waarom zou het wel werken met iphoto maar niet met photo.
                  Ik gok dus dat ik ergens een instelling moet kunnen aanpassen.
                  Blijf maar blind dan, want IOS en OSX zijn aan het samensmelten, en Microsoft die net Nokia kocht kan dat onmogelijk leuk vinden.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    ...
                    waarom zou het wel werken met iphoto maar niet met photo.
                    Ik gok dus dat ik ergens een instelling moet kunnen aanpassen.
                    Voor zover ik kan nagaan, werkt het voorlopig niet met MSOffice 2011 (voorlopig de recentste versie). Het 'zou' wel werken met MSOffice 2015 dat nog in beta is. Het is inderdaad al enige jaren geleden dat Microsoft een upgrade voor zijn Office-programma's geleverd heeft.
                    De toepassing die TS zoekt, gebruik ikzelf niet, maar:
                    - inderdaad: Photo is niet zichtbaar als je bv bij MSWord kiest voor Insert Photo>Photo Browser;
                    - het werkt evenmin als je vanuit Photos (de 'opvolger' van iPhoto) een foto rechtstreeks versleept naar het MSWord document;
                    - het werkt wel als je: ofwel uit Photos exporteert, en dan bij MSWord kiest voor Insert Photo>Picture from File, ofwel (en da's eigenlijk nog makkelijker) een foto uit Photos naar de Desktop (Bureaublad) sleept, en dan vanuit de Desktop naar het Word document sleept.
                    - zelf heb ik naast iPhoto 9.6.1 het nieuwere Photos 1.0 staan. Tot vorige week waren de Libraries identiek, maar sindsdien heb ik nieuwere foto's enkel aan Photos toegevoegd, omdat iPhoto 'end-of-the-line' is. Maar dat belet me niet om nog steeds met iPhoto en diens Library aan de slag te gaan.
                    Hopelijk helpt deze uitleg een beetje.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                      Blijf maar blind dan, want IOS en OSX zijn aan het samensmelten, en Microsoft die net Nokia kocht kan dat onmogelijk leuk vinden.
                      samensmelten??
                      Ik zal dan blind blijven, maar heb ik nu "iets" bijgeleerd van jouw commentaren?
                      Neen.
                      Ben ik er 1 stap mee vooruit geraakt?
                      Neen.
                      Ben ik er dan iets mee?
                      Neen.

                      Nogmaals, geen nood aan samenzweringstheorieën, wel nood aan ervaringen/oplossingen.
                      Ik hoop dat je jezelf kan onthouden met vrij nutteloze commentaren te spuien terwijl het niets bijdraagt.


                      @Lesc:
                      Het exporteren van de foto's, had ik inderdaad ook al gevonden, maar is nogal een workaround ('t is in feite voor mijn vrouw, die haar cursussen aan het opstellen is).
                      Benieuwd wat de MSoffice 2015 brengt.
                      Of eens beginnen testen of Pages compatibel genoeg is voor de cursussen langs die kant te maken...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

                        En heb je iPhoto helemaal opgeruimd dan? Precies voor dit soort dingen zou ik de twee naast elkaar houden, zeker voor een tijdje, tot Photos helemaal ingeburgerd is (en compatibel met de andere software waarmee je werkt).
                        Ik heb enkele dagen nog ergens gelezen dat, hoewel schijnbaar de iPhoto Library gedupliceerd wordt als je je bibliotheek voor de eerste maal opent in Photos, dat dat niet waar is. Men spreekt van 'hard links' en hoewel de details boven mijn petje gaan () wil ik dat wel aannemen.
                        Mocht je geïnteresseerd zijn: http://sixcolors.com/post/2015/02/th...os-and-iphoto/
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          En heb je iPhoto helemaal opgeruimd dan? Precies voor dit soort dingen zou ik de twee naast elkaar houden, zeker voor een tijdje, tot Photos helemaal ingeburgerd is (en compatibel met de andere software waarmee je werkt).
                          Ik heb enkele dagen nog ergens gelezen dat, hoewel schijnbaar de iPhoto Library gedupliceerd wordt als je je bibliotheek voor de eerste maal opent in Photos, dat dat niet waar is. Men spreekt van 'hard links' en hoewel de details boven mijn petje gaan () wil ik dat wel aannemen.
                          Mocht je geïnteresseerd zijn: http://sixcolors.com/post/2015/02/th...os-and-iphoto/
                          Mijn vrouw heeft iPhoto 9.6, deze werkt gewoon niet meer op de nieuwe yosemite. (proberen te openen = melding dat we moeten updaten, maar dat kan dus niet meer).
                          Ze werd dus "gedwongen" naar de Photos.
                          Ik was er niet bij toen ze eerste keer Photos opende, maar blijkbaar werd de volledige iPhoto library 'geïmporteerd'.
                          Ik had ook al soortgelijks verhaal gelezen als de link die jij meegeeft, de schijfruimte lijkt alleszins niet geïmpacteerd.

                          Ik had ook al héél wat horror verhalen gelezen over overstappen van iphoto naar photos die volledig misgingen...
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht


                            @Lesc:
                            Het exporteren van de foto's, had ik inderdaad ook al gevonden, maar is nogal een workaround ('t is in feite voor mijn vrouw, die haar cursussen aan het opstellen is).
                            Benieuwd wat de MSoffice 2015 brengt.
                            Of eens beginnen testen of Pages compatibel genoeg is voor de cursussen langs die kant te maken...
                            Uit ervaring weet ik dat een goed opgemaakt document in word nadien openen in Pages altijd wat problemen oplevert.
                            Zeker de positie van foto's in de tekst gaan nooit 100% identiek zijn.

                            Als je Photo's en Word naast elkaar opent, kan je dan niet meer een foto oppikken, en verslepen naar Word?

                            Comment


                            • #15
                              Re: iPhoto gone, dan maar Photo's....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Mijn vrouw heeft iPhoto 9.6, deze werkt gewoon niet meer op de nieuwe yosemite. (proberen te openen = melding dat we moeten updaten, maar dat kan dus niet meer).
                              Ze werd dus "gedwongen" naar de Photos.
                              Ik was er niet bij toen ze eerste keer Photos opende, maar blijkbaar werd de volledige iPhoto library 'geïmporteerd'.
                              Ik had ook al soortgelijks verhaal gelezen als de link die jij meegeeft, de schijfruimte lijkt alleszins niet geïmpacteerd.

                              Ik had ook al héél wat horror verhalen gelezen over overstappen van iphoto naar photos die volledig misgingen...
                              Ik ben in dezelfde val gelopen:
                              1. Geen notificatie van update iPhoto (moet van 9.6 naar 9.6.1);
                              2. Wel notificatie van update Yosemite van 10.10.2 naar 10.10.3; bij die update komt Photos binnen;
                              3. Dan bleek dat iPhoto niet meer werkte (icoon met schuine streep door);

                              4. Naar de AppStore gaan (zoals je meestal doet) is vruchteloos;

                              5. Gemeld in Apple Communities, en oplossing aangereikt gekregen:
                              a) iPhoto 9.6 verwijderen uit Applications,
                              b) naar AppStore gaan, en categorie "Purchases" kiezen,
                              c) daar staat iPhoto tussen, en dat is v. 9.6.1

                              Zoals boven gemeld (en als je in je folderstructuur <Username>/Pictures gaat kijken), ga je zowel iPhoto Library terugvinden als Photos Library, ongeveer even groot (mijn huidige iPhoto lib is 95GB, Photo lib is 98GB), maar zoals uitgelegd wordt in het artikel waar ik boven naar link is dat niet echt een verdubbeling.
                              De iPhoto library opent (opnieuw!) met iPhoto 9.6.1, maar ik zou die enkel gebruiken, niet verder aanvullen wegens 'end-of-the-line'. De Photos library opent met Photos; ik heb mijn eerste nieuwe foto's al toegevoegd.
                              Ik heb zelf nooit iPhoto gebruikt voor mijn RAWs, enkel voor 'snelle consumptie' van JPGs, de obligate familiekiekjes, enz. Ook kaarten/albums, enz. heb ik in het verleden via iPhoto besteld.
                              Last edited by LesC; 27 april 2015, 10:08.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X