Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schouderriem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • schouderriem

    Hallo,

    Bij mijn, en ook andere, toestel zit een draagriem van het merk.
    Ik vind deze nogal ongemakkelijk.
    Na wat rond te surfen heb ik deze gevonden http://www.fotoshopaalten.com/nl/opt...rap-zwart.html
    iemand ervaring of iets anders of beter.

    graag jullie mening

    Rexy
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

  • #2
    Re: schouderriem

    hallo rexy
    ik gebruik black rapid sport daar ben ik heel tevreden over .
    je hebt totaal geen gevoel meer dat je met een zwaar toestel rond je nek loopt .
    ik zou nooit meer willen veranderen naar de gewoone draagriem .

    groetjes jeffrey
    www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

    Comment


    • #3
      Re: schouderriem

      Oorspronkelijk geplaatst door lumos Bekijk bericht
      hallo rexy
      ik gebruik black rapid sport daar ben ik heel tevreden over .
      je hebt totaal geen gevoel meer dat je met een zwaar toestel rond je nek loopt .
      ik zou nooit meer willen veranderen naar de gewoone draagriem .

      groetjes jeffrey
      Idem hier.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: schouderriem

        ik gebruik soms ook de Optech in combinatie met de BDdraagriem. Maar mijn voorlkeur gaat nog altijd uit naar de B-grip. Geen gewicht meer om de hals, je kan er makkelijk mee gaan fietsen en gaan stappen en mogemijk om te bevestigen op een schouderriem van de rugzak.


        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #5
          Re: schouderriem

          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
          Idem hier.

          Gebruik deze ook al jaren met veel plezier.

          Als ik een nieuwe camera koop is het eerste wat ik doe de originele riem verwijderen want die zijn veel te opzichtig en snijden na een tijdje te veel in je nek.
          Zeker als je zwaardere lenzen gebruikt .
          Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

          https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

          Comment


          • #6
            Re: schouderriem

            Bedankt iedereen voor de reactie.

            Ik zie wel twee grote verschillen met Black rapid systeem en mijn voorgestelde systeem Optech Utility Sling Strap.

            1) de prijs ca 50 euro prijsverschil
            2) bevestigd aan de statiefkoppeling lijkt mij niet zo goed.

            Ik kijk nog wat uit vooraleer ik eentje koop dus tips nog altijd welkom.

            Rexy
            Gino
            Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

            Comment


            • #7
              Re: schouderriem

              Bekijk ook eens de Slide van Peak Design, dan heb je het beste van 2 werelden én de mogelijkheid te combineren met statiefplaatjes.

              https://peakdesign.com/
              Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

              Comment


              • #8
                Re: schouderriem

                ook ik gebruik de BlackRapid Sport. 12 uur rond lopen met een canon 60D met grip en 70-200 IS II: geen enkel probleem! En idd, het statiefsysteem is onhandig, maar dat neem ik er graag bij.
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: schouderriem

                  Ik gebruik ook de BlackRapid Sport.

                  Met een 1D Mark II en een 70-200 (± 2,8 kg) of vroeger een Bigma 50-500 (± 3,0 kg) is het mogelijk om uren rond te lopen.


                  Vooral die extra bevestiging om de strap ook vast te kunnen maken onder je oksel vind ik heel handig.

                  De bevestiging aan de statiefkoppeling is sterk genoeg (toestel of lens) en ik vind het zeker geen nadeel.
                  Tijdens het wandelen hangt het hele systeem dan mooi op z'n plaats ter hoogte van je middel.

                  Als je echter die foto van die Optech ziet, dan zou je camera dus helemaal opzij kunnen hangen.
                  Lijkt precies te komen omdat de strap bevestigd is aan de zijkant van de camera.
                  Het lijkt me dan toch dat je met je lens overal tegen kan botsen of slaan.

                  Dat gebeurt met die BlackRapid strap niet (toch bij mij niet).

                  De prijs is inderdaad hoger.


                  Steven
                  1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                  Comment


                  • #10
                    Re: schouderriem

                    Ik gebruik zelf een Sunsniper, maar alleen als ik in de zomer aan zee op stap ben met een zware tele.
                    Weet wel dat er over de Sunsniper (maar ook Black Rapid) vroeger uitvoerig is bericht ivm mankementen. http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ight=sunsniper
                    Zelf heb ik (zoals ik in die lange topic in post #113 beschrijf) een 'veiligheid' aangebracht.
                    Last edited by LesC; 18 mei 2015, 13:32.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: schouderriem

                      Beste,

                      Als ik alles goed gelezen heb en bekeken dan is er maar één conclusie : alle straps zijn goed, het is een kwestie van persoonlijke smaak en overtuiging.

                      Het enige wat mij opvalt is het prijs verschil, hoe bekender het merk, hoe meer er in publiciteit werd of wordt geïnvesteerd hoe duurder.

                      Het is dan aan de potentiële klant ( ik dus ) om de juiste eruit te kiezen.

                      Ik heb ondertussen een keuze gemaakt en besteld.
                      ik laat jullie na uitvoering gebruik mijn ervaring kennen.

                      alvast iedereen bedankt om alle raadgevingen.

                      Rexy
                      Gino
                      Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: schouderriem

                        Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                        ik gebruik soms ook de Optech in combinatie met de BDdraagriem. Maar mijn voorlkeur gaat nog altijd uit naar de B-grip. Geen gewicht meer om de hals, je kan er makkelijk mee gaan fietsen en gaan stappen en mogemijk om te bevestigen op een schouderriem van de rugzak.


                        http://www.fotokonijnenberg.be/b-gri...FWH3wgodebcAsw
                        die draagriemen zijn "het" niet echt voor mij... eens uitgeprobeerd (blackrapid rs7 ofzo), wss zeer persoonlijk
                        maar die b-grip intrigeerde mij enorm, niet overdreven duur, meerdere soorten van toepassingen (strap, klem, riem, én statiefadapter)
                        zodat het zeer breed inzetbaar is
                        toevallig kwam ik dan deze aanbieding tegen die misschien voor nog mensen interessant zijn?
                        http://www.fnl.nl/digitale-fotografi...Press%2BWidget

                        heb dit abonnement aangegaan en indien het goed aanvoelt koop ik (bijna vaderdag) mij de handstrap en statiefadapter erbij
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: schouderriem

                          Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht

                          1) de prijs ca 50 euro prijsverschil
                          2) bevestigd aan de statiefkoppeling lijkt mij niet zo goed.
                          Bravo, je denkt logisch na.
                          Op mijn 5D MKII/70/200 IS II combinatie was ik heel zeker van mijn Optech, nooit een probleem gehad.
                          Persoonlijk zou ik zo'n zware combinatie niet hangen aan iets dat ontworpen werd om ergens op te staan (nl. statief) en al zeker niet aan iets dat ergens indraait, bij optech is er tenminste een lus, die kan niet los, elke vijs wel. Hier op BD zijn al horrorverhalen verschenen van camera's die door zo'n losdraaiende vijs op de vlakte gingen, met schade.
                          Voor de volledigheid, wegens nekwervelproblemen werd de 5D opzij geschoven voor een Fuji systeemcamera, en die hang ik ook netjes aan de door de fabrikant ontworpen bevestigingspunten, waar anders...

                          Bedenk ook dat als je een statief wil gebruiken het weeral losdraaien en achteraf weer vastdraaien is, met het risico dat het niet zorgvuldig genoeg gebeurde wegens haast. Een L-Bracket gebruiken, begin maar te passen en te meten. Kortom, de logica gebiedt een bevestiging aan de door de fabrikant voorziene bevestigingspunten.
                          Allemaal mijn opinie en ervaring hé...
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #14
                            Re: schouderriem

                            Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                            het statiefsysteem is onhandig, maar dat neem ik er graag bij.
                            Als je Manfrotto met een PL12(???) plaatje heb gekozen, is dat geen probleem.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: schouderriem

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Als je Manfrotto met een PL12(???) plaatje heb gekozen, is dat geen probleem.
                              Bedoel je met twee schroeven die kunnen loskomen? Double your chances!
                              ...leeg...

                              Comment

                              Working...
                              X