Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sweex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sweex?

    Hello, ik zie verschillende digi's in aanbieding bij mediamarkt, en wil nu men eerste aanschaffen, wat me opvalt is dat sommige camera's blijkbaar betere kwalificaties kunnen voorleggen (meer pixels en opt zoom) maar toch stukken goedkoper zijn dan anderen, is het kwaliteitsverschil in de merken dan zo groot?
    Zo zie ik een 'Sweex' camera DC 3000 met 4x optische zoom en 4mpixels voor slechts 89 euro. Is dit een goede koop of zou ik voor de ietwat duurdere,gerenomeerde merken zoals Canon, Kodak gaan?

    Thx

  • #2
    Ik denk dat de resultaten van zo'n camera flink zullen tegenvallen.
    Bij een merk-camera weet je vooaf meestal wat je koopt. Ik ken ook iemand die zo'n toestelletje gekocht heeft waar ze bij VT4 zoveel reclame over maken. Dat is zo'n heel klein cameraatje, en als je dat op tv ziet, dan zijn de foto's altijd "fantastisch". Maar als je dat prul zelf uitprobeert, dan krijg je geen foto's, maar spikkels (of grote pixels ) op het scherm .
    Sweex staat niet echt bekend voor goede fototoestellen.
    Ik denk dat je beter die 89 euro bijhoudt, want aan zo'n toestel ga je erg weinig plezier beleven. Je kan beter wat meer uitgeven, want dat zal je na aankoop van die Sweex achteraf toch nog moeten doen om goede foto's te maken .
    Laat je niet leiden door het aantal pixels, een camera bestaat uit meer onderdelen dan alleen maar een beeldsensor. Een goede camera met "maar" 3 megapixels geeft meestal veel betere resultaten dan een spotgoedkope 5 megapixel-camera.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Die Sweex en consoorten... Dat zijn geen camera's.
      Da's speelgoed voor de kinderen.
      Een deftige foto mag je er nooit van verwachten ! Maar dat is ook de bedoeling van de fabrikant niet.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Black B@ndit
        Ik denk dat de resultaten van zo'n camera flink zullen tegenvallen.
        Bij een merk-camera weet je vooaf meestal wat je koopt. Ik ken ook iemand die zo'n toestelletje gekocht heeft waar ze bij VT4 zoveel reclame over maken. Dat is zo'n heel klein cameraatje, en als je dat op tv ziet, dan zijn de foto's altijd "fantastisch". Maar als je dat prul zelf uitprobeert, dan krijg je geen foto's, maar spikkels (of grote pixels ) op het scherm .
        Sweex staat niet echt bekend voor goede fototoestellen.
        Ik denk dat je beter die 89 euro bijhoudt, want aan zo'n toestel ga je erg weinig plezier beleven. Je kan beter wat meer uitgeven, want dat zal je na aankoop van die Sweex achteraf toch nog moeten doen om goede foto's te maken .
        Laat je niet leiden door het aantal pixels, een camera bestaat uit meer onderdelen dan alleen maar een beeldsensor. Een goede camera met "maar" 3 megapixels geeft meestal veel betere resultaten dan een spotgoedkope 5 megapixel-camera.
        Sweex staat dat niet voor Spelen Worstelen en Experimenteren ?

        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          volgens de cyfers zouden die een grotere ccd moeten hebben dan mijn cmos... beeld je de interpolatie maar zelfs in. Elke foto zal kleurrijk zijn van de rode, blauwe, groene, zwarte, .. puntjes

          Comment


          • #6
            Een heel belangrijk punt bij camera's is en blijft de lens. Die bepaalt al voor een groot stuk de kwaliteit van de foto... En laat dat nu net hetgene zijn dat ook een aardige duit kost en waarop die goedkopere merken het liefst besparen...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              vodde in een woord
              spijtig , maar voor die prijs kocht ik een fuji Q is toch iets beter
              NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

              Comment


              • #8
                Thx allemaal voor de goede raad, denk dat ik voor een Canon powershot A80 ga gaan

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Cu2
                  Thx allemaal voor de goede raad, denk dat ik voor een Canon powershot A80 ga gaan
                  met deze link hoef je niet zo lang te zoeken om er één te vinden
                  http://www.tweakers.be/pricewatch/64872

                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Cu2
                    Thx allemaal voor de goede raad, denk dat ik voor een Canon powershot A80 ga gaan
                    ZEER wijs besluit, waar je geen spijt van zal krijgen.

                    Comment

                    Working...
                    X