Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KwaZulu Natal (Zuid Afrika)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KwaZulu Natal (Zuid Afrika)

    Ik wil 2 weken spenderen aan deze provincie in ZA, individueel met huurwagen en tent.
    Welke highlights willen jullie mij aanbevelen en waarom?
    Welke fotogenieke plekjes kennen jullie in de Drakensbergen, eventueel leuke campings dichtbij (handig voor zonsop- en -ondergang).
    iSimangaliso Wetland Park lijkt ook veelbelovend. Iemand info? Waar verblijven, welke plekjes bezoeken, gids nodig of niet?
    Iemand al gedoken bij Sodwana? Tips of aanbeveling duikschool?
    Zou ik Hluhluwe bezoeken, of een andere game reserve? Na die 2 weken ga ik nog naar Kruger en omstreken.
    In Kruger ga ik de camping reserveren, maar is het nodig in KwaZulu Natal ook alles op voorhand te reserveren tijdens onze zomer (winter daar)?

    Graag hoor ik jullie ervaringen zodat ik mij een beetje doelgericht kan voorbereiden.
    Alvast bedankt.
    Last edited by kohraya; 24 april 2015, 18:19. Reden: titel aangepast

  • #2
    Re: KwaZulu Natal (Zuid Afrika)

    Als je de Drakensbergen bezoekt, neem dan meteen ook de gelegenheid te baat om ook het hooggelegen koninkrijk "Lesotho" (= apart land) te bezoeken (de bergweg ernaar toe is alléén toegelaten met 4X4). Je ziet er mooie uitgestrekte landschappen met hutjes van de lokale bevolking. Deze bevolking is nog zeer authentiek. Onderweg passeer je ook de hoogstgelegen pub van Afrika.
    Natuurreservaat "Hluhluwe Umfolozi Game Reserve" is een aanrader. Je ziet er gemakkelijker een deel van de "big 5" dan in het Krugerpark (wat véél uitgestrekter en ruiger is). Neushoorns, olifanten, giraffen, zebra's, ... zie je er gegarandeerd. Met wat geluk misschien ook een roedel wilde honden.
    Voor campinginfo / duikinfo kan ik je spijtig genoeg niet helpen.
    groetjes.
    KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

    Comment


    • #3
      Re: KwaZulu Natal (Zuid Afrika)

      Behalve Kruger wil ik nog één of meerdere parken bezoeken. Je bevestigd wat ik al dacht: Hluhluwe is dus een aanrader.
      Ik weet nog niet of ik Lesotho binnen rij. Ik heb gewoon een Corolla (van nog geen 16€ per dag).
      Zo eentje heb ik al eerder gehuurd toen ik ZA, Mozambique (tot waar de weg berijdbaar was) en Swaziland bezocht. Goed te doen, maar geen 4x4 dus.
      Wellicht moet ik ook een toeslag betalen indien ik de grens over wil. Maar dat beslis ik later wel.
      Eerst de reacties hier afwachten
      Alvast bedankt voor de eerste reactie.

      Comment


      • #4
        Re: KwaZulu Natal (Zuid Afrika)

        Het is wel een aantal jaren sinds ik laatst in die deel van de wereld was, dus heel up to date info heb ik niet. Er zijn meerdere plaatsen in de Drakensberg waar jij leuke wandelingen kan maken. Wel als jullie hoog in de Drakensberg gaat kamperen, de spullens 's avonds in de tent houden. Er komt soms 's avonds bezoek langs. Net om de noord kant van Lesotho in de Vrijstaat heb jij Golden Gate park. Die is ook leuk voor een dag of 2. St lucia (iSimangaliso)is een prachtige natuur gebied met vollop wild en vogels. Bij de camping daar krijg jij ook soms 's avonds bezoek, maar dan van de soort met 4 benen.
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

        Comment


        • #5
          Re: KwaZulu Natal (Zuid Afrika)

          Golden Gate park staat genoteerd

          Comment


          • #6
            Re: KwaZulu Natal (Zuid Afrika)

            Wij zijn in 2007 voor 28 dagen naar Zuid-Afrika geweest met http://www.suidafrikareise.nl . Alles tot in de puntjes geregeld en best betaalbaar. Ik zou nog wel eens terug willen maar nu voor een dag of 14. We denken ook aan kruger ; swaziland dan naar st-Lucia en zo terug naar boven. Iets zoals dit : http://www.suidafrikareise.nl/fly-dr...-14-dagen.html

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: KwaZulu Natal (Zuid Afrika)

              Heel interessante link om mijn reis verder voor te bereiden.
              Bedankt !

              Comment

              Working...
              X