Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 speelt foto's kwijt ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 speelt foto's kwijt ?

    Goedenavond,

    Reeds vele jaren ben ik een zeer tevreden gebruiker van de Nikon D300. Vanavond heb ik echter iets heel vreemd voorgehad: Ik ben op een wandeling enkele testfoto's gaan maken. Onderweg heb ik de foto's geëvalueerd (erop ingezoomd etc). Na het thuiskomen en het inlezen van de foto's in mijn CF-kaart, vind ik echter geen enkele foto van vanavond terug.

    - Mijn camera is zodanig ingesteld dat hij absoluut geen foto's maken indien er geen CF-kaart is geplaatst
    - Tijdens het fotograferen kwam het resterende aantal foto's op het scherm
    - Kon tijdens de wandeling tussen de foto's scrollen
    - wanneer ik nu nieuwe foto's maak, zijn de foto's wel zichtbaar op de kaart

    Hier heb ik dus geen verklaring voor. Iemand al zoiets meegemaakt? De verloren foto's zijn niet belangrijk - maar zou graag de mogelijke reden kennen zodat dit zeker nooit op reis gebeurt

    Bedankt

  • #2
    Re: D300 speelt foto's kwijt ?

    en je ziet de foto's nog steeds als je op je camera scrolt met die CF erin?

    Comment


    • #3
      Re: D300 speelt foto's kwijt ?

      Lopen de fotonummers door?

      Comment


      • #4
        Re: D300 speelt foto's kwijt ?

        Soortgelijk probleem ?
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

        Comment


        • #5
          Re: D300 speelt foto's kwijt ?

          Bedankt voor de reacties, het blijft een raar probleem.

          De vorige dag (21/04) had ik ook foto's gaan maken. Een deel daarvan is blijkbaar ook verdwenen. Het zijn dus niet alleen de foto's van 22/04. De nummering maakt een sprong van DSC_5515 naar DSC_5594 (eerste foto die ik gemaakt heb na de verdwijning). Met een data recovery programma vond ik allerlei verwijderde foto's terug, maar niets van die verdwenen serie tussen die DSC_5515 en DSC_5594. Zeer vreemd!

          De link waarnaar demeyereg verwijst is zeer interessant. Ik zal mijn kaartje voor alle zekerheid maar buiten dienst stellen. Sandisk kaartje is 7 jaar oud ...

          Comment

          Working...
          X