Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom instellingen overzetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lightroom instellingen overzetten

    Omdat lightroom5 enorm traag is gaan werken, heb ik besloten om op mijn pc een "nieuwe gebruiker" aan te maken. Die zal ik dus gebruiken om alléén met lightroom te werken. Intussen ben ik al zover, en LR loopt inderdaad een stuk soepeler.
    Alléén...nu moet ik alle settings zoals verscherping, ruisrductie, enzovoort nog opnieuw instellen.
    De vraag is dus: kan ik die niet op één of andere wijze ineens overzetten vanuit de LR waarmee ik tot voor kort werkte in de andere gebruiker?

  • #2
    Re: lightroom instellingen overzetten

    Dat kan, maak een preset van die instellingen en kopieer die naar de nieuwe gebruiker.
    http://www.adobelightroompresets.net...resets/how-to/ op deze link kan je vinden waar ze staan.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: lightroom instellingen overzetten

      Bedankt voor je snelle reactie Lieven.
      Ik heb de link al eens diagonaal gelezen.
      Maar komt die preset dan niet gewoon op dezelfde plaats terecht?
      Ik gebruik in principe dus dezelfde LR, maar vanuit een andere gebruiker, toch? Niet?

      Comment


      • #4
        Re: lightroom instellingen overzetten

        Nee Dréten, dat is het hem juist, het pad zit onder de gebruiker, dus per gebruiker is er zo'n map.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: lightroom instellingen overzetten

          Bij Mac is dat zeker zo: instellingen kunnen per gebruiker verschillen. Ben niet op de hoogte van hoe het onder Windows is, maar ik vermoed dat als je op je PC inlogt onder een andere gebruikersaccount, je andere instellingen kunt maken en opslaan.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: lightroom instellingen overzetten

            Intussen heb ik het principe door!
            Dat zijn zo van die dingen die je niet regelmatig genoeg doet om ze te kennen, hé.
            Nu nog uitvlooien hoe ik die intussen gekopieerde preset moet actief krijgen zodat ze toegepast worden tijden de fotoimport.

            Comment


            • #7
              Re: lightroom instellingen overzetten

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Intussen heb ik het principe door!
              Dat zijn zo van die dingen die je niet regelmatig genoeg doet om ze te kennen, hé.
              Nu nog uitvlooien hoe ik die intussen gekopieerde preset moet actief krijgen zodat ze toegepast worden tijden de fotoimport.
              Tja, ik weet niet bij voorkeuren of zo, maar als je bij de eerstvolgende import rechts op je scherm (Appy during Import) instelt:


              dan blijft dat zo totdat je het om een of andere reden wil afzetten.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: lightroom instellingen overzetten

                Yep! Gefixt. 't Loopt als een zonnetje alemaal.

                Bedankt hé!!

                Comment


                • #9
                  Re: lightroom instellingen overzetten

                  Weer op weg.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: lightroom instellingen overzetten

                    Jah...nu heb ik weer een probleem:
                    Heb nu een aantal foto's nabewerkt.
                    Als ik daar nu een JPG van wil maken via "exporteren" dan verschijnt een venstertje met in de titelbalk volgende melding:
                    "Niet alle exportbewerkingen zijn uitgevoerd"
                    En daaronder in het witte veld: "Er staan geen gerenderde foto's op de schijf" (en ik weet dus zéker dat ik alle CR2's naar de pc heb overgezet.
                    en daaronder: IMG_6090.cr2

                    Wat wordt bedoeld met die melding?
                    weet iemand raad?
                    Last edited by dréten; 28 april 2015, 20:01.

                    Comment


                    • #11
                      Re: lightroom instellingen overzetten

                      Niemand die dit al heeft voorgehad en intussen de oplossing heeft gevonden?

                      Comment


                      • #12
                        Re: lightroom instellingen overzetten

                        Nee... nog niet voorgehad. Vind dit een beetje een moeilijke vraag. Draai v.5.7 (en v.6) op Mac, in Engelse versie (OS Engels, internationale tutorials, fora, etc. Engels, dus best in het Engels...), bovendien op Mac (OSX 10.10.3). Als ik de foutmelding nog in het Engels zou vinden, zou ik bv eens rondsnuisteren op de Adobe support sites, maar met jouw laatste info kan ik eigenlijk niet veel aanvangen.
                        Want wat wil je bij export precies laten uitvoeren? Blijkbaar iets dat niet kan. Heb je daar alle parameters al een goed bekeken en onderzocht?
                        Maar er zijn hier grotere LR-kenners dan ikzelf.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: lightroom instellingen overzetten

                          Wat ik wil?
                          Net als wat ik altijd al deed nl: exporteren naar een map en intussen de nabewerkte RAW's converteren naar JPG.
                          In de LR die ik gewoonlijk gebruik vanuit mijn normaal account is dat altijd goed gegaan. Ik heb nu echter zoals ik hiervoor al uitlegde, een gastaccount aangemaakt en ik vind dat LR hier sneller werkt. Alleen...ik kan geen JPG's maken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: lightroom instellingen overzetten

                            Gaan File/Export en klik op Add, daar kan je alles instellen om te exporteren naar een bepaald formaat of grootte.

                            Oh ja, bovenaan zie je destination, hard drive, e-mail, CD/DVD etc.
                            ...leeg...

                            Comment


                            • #15
                              Re: lightroom instellingen overzetten

                              Zou kunnen dat je onvoldoende rechten hebt op de map naar waar je wil exporteren?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X