Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handdoek wegwerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handdoek wegwerken

    Hi all,

    Gisteren een shoot gehad op de heide, omdat de ondergrond nogal hard was heb ik een handdoekje onder mijn model gelegd. Ik krijg hem zelf niet zo goed weggewerkt in photoshop. Ik heb nu enorm het gevoel dat ze 'op de foto geplakt' lijkt. Iemand die me zou kunnen helpen?

    Origineel:

    IMG_6310 by Jelle Smeets, on Flickr

    Eigen poging 2:

    IMG_6311_2 by Jelle Smeets, on Flickr

    Eigen poging 1:


    IMG_6311_1 by Jelle Smeets, on Flickr
    Last edited by jiggyland; 20 april 2015, 16:25.
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

  • #2
    Re: Handdoek wegwerken

    Zoals je kan zie op je originele foto valt er op de handdoek en een stukje ervoor een schaduw.
    Probeer die ook in je bewerkte versie te krijgen (met zwarte brush en op multiply blend mode) dan krijg je direct een realistischer gevoel.

    Comment


    • #3
      Re: Handdoek wegwerken

      Oorspronkelijk geplaatst door $ilverstone Bekijk bericht
      Zoals je kan zie op je originele foto valt er op de handdoek en een stukje ervoor een schaduw.
      Probeer die ook in je bewerkte versie te krijgen (met zwarte brush en op multiply blend mode) dan krijg je direct een realistischer gevoel.
      Bedankt voor de tip, net even geprobeerd. Ik vind het zelf toch niet je dat. Kan iemand me zeggen hoe dat ik dit nog 'realistischer' kan krijgen? In het vervolg is het natuurlijk zonder handdoekje, maar hopelijk kan ik de foto toch nog 'redden'.
      In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

      Comment


      • #4
        Re: Handdoek wegwerken

        Ik vind jouw poging #2, met wat schaduw dus, goed geslaagd. Ik denk dat jij de enige bent die hierop gaat letten (omdat jij hier wat "geshopt" hebt); kijkers gaan eerst naar de ogen van het model kijken, en dan naar de rest. Ik vraag me af wie jouw bewerking zal zien.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Handdoek wegwerken

          je poging #2 is inderdaad goed geslaagd, maar als je het wilt verbeteren maskeer dan de schaduw waar de grassprietjes voor het model en schaduw komen. Ook de grassprietjes op het been wegwerken die afgekapt zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Handdoek wegwerken

            Vraag jij nog verbetering?
            Je 2de is heel goed. Iemand die het niet weet, ziet dat echt niet.

            Comment

            Working...
            X