Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

    Hallo,

    Momenteel heb ik een Canon Eos 1000d maar ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe camera rond de prijs van 700-800 euro (ongeveer). Ik ben nog tamelijk nieuw en volg nog lessen maar merk nu wel op dat ik vaak ruis heb bij de opnames die ik neem om voldoende te kunnen belichten. Ik neem voornamelijk foto's van kinderen, reizen en mooie natuurbeelden (eigenlijk niet echt een duidelijke richting). Ik heb zelf al even gezocht maar ken er niet genoeg van om het bos door de bomen te kunnen zien... Tips naar prijs-kwaliteit aan te raden body's zijn dus zeker welkom!

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

    Als je zogezegd last hebt van ruis met je 1000D dan zal dat weiinig tot niks veranderen als je bij Canon APS blijft.
    Ruis is toch de voornaamste reden voor jou niet ?
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

      Niet de voornaamste maar dat leek mij wel een belangrijke. Het de 1000d heeft al heel wat doorleefd en ik was op zoek naar vernieuwing en denk/verwacht dat nieuwere modellen misschien wel meer te bieden hebben? Maar als ik al die reviews en zo bekijk geraak ik er niet meer echt aan uit (waarschijnlijk omdat ik ook veel termen niet volledig begrijp...)

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

        Die Canon Body's hebben idd meer te bieden in mogelijkheden en uitrusting.
        Echter in beeldkwaliteit is er niet zoveel veranderd bij Canon APS.
        Mijn MFT cameras doen het beter. (Zelfs mijn piepkleine GM5 die amper groter is dan een pakje sigaretten)

        Heb je al veel objectieven van Canon ? Zo ja welke ?
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

          In ieder geval al bedankt voor de moeite en vragen ter verduidelijking! Ik heb het gevoel dat hier op dit forum veel geleerd kan worden

          Ik heb een 50mm f1.8, een 18-55 f3.5-5.6 en een Tamron 24-200 f.3.5-5.6.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

            je kan ook manieren zoeken om je iso lager te houden, want ik vermoed dat daar het schoentje wringt ? je lenzen zijn nu niet in die mate dat je perse bij canon of dslr moet blijven. een recente aps-c zal toch wel een verbetering geven tov een instap toestel van 4-5 jaar geleden.


            ps iced earth ?
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

              Ik ga sowieso niet lager dan 400 want daar is het al op het randje... (idd iced earth super nummer!)

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

                Niet hoger bedoelde ik ; ) nog niet goed wakker

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

                  Oorspronkelijk geplaatst door my own savior Bekijk bericht
                  Niet hoger bedoelde ik ; ) nog niet goed wakker
                  OK.
                  ----
                  echt slechte camera's zijn er niet meer ,wel slechte lenzen, dus is de lens belangrijker dan de camera vind ik.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

                    Oorspronkelijk geplaatst door my own savior Bekijk bericht
                    In ieder geval al bedankt voor de moeite en vragen ter verduidelijking! Ik heb het gevoel dat hier op dit forum veel geleerd kan worden

                    Ik heb een 50mm f1.8, een 18-55 f3.5-5.6 en een Tamron 24-200 f.3.5-5.6.
                    Voor hetgeen je wil fotograferen (zoals je beschreef) huis-keuken-tuin-reis fotografie zie ik geen enkel probleem met het materiaal dat je nu hebt.
                    Een duurdere Canon APS Body ook niet echt als het puur om beeldkwaliteit gaat.
                    Die 18-55 ben je niet duidelijk welke dat is... maar als het hier gaat om de gewone versie zonder stabilisatie.. dan kan ik je alvast zeggen dat dit geen al te beste lens is. (om niet te zeggen slecht)
                    De 50 1.8 valt wel mee... zeker gezien de prijs.... hier kan je u iso instellingen lager houden dan je andere lenzen... maar je moet wel rekening houden dat je DOF ook kleiner wordt als je op 1.8 werkt e.d (gewenst of ongewenst) en gezien het brandpuntafstand van 50mm is dat gevoelig zichtbaar. (is wel goed voor portretten of objecten)

                    Indien je terug een APS Body zou willen dan zijn de Nikon's beter op vlak van "hoge Iso, dynamisch bereik en kleurdiepte" (Nikon D5500 scheelt ong. 1 Stop)

                    Ik kan niet precies jou wensen doorgronden .. dus weeg ik af wat je juist wilt
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

                      Oorspronkelijk geplaatst door my own savior Bekijk bericht
                      In ieder geval al bedankt voor de moeite en vragen ter verduidelijking! Ik heb het gevoel dat hier op dit forum veel geleerd kan worden

                      Ik heb een 50mm f1.8, een 18-55 f3.5-5.6 en een Tamron 24-200 f.3.5-5.6.
                      Voor hetgeen je wil fotograferen (zoals je beschreef) huis-keuken-tuin-reis fotografie zie ik geen enkel probleem met het materiaal dat je nu hebt.
                      Een duurdere Canon APS Body ook niet echt als het puur om beeldkwaliteit gaat.
                      Die 18-55 ben je niet duidelijk welke dat is... maar als het hier gaat om de gewone versie zonder stabilisatie.. dan kan ik je alvast zeggen dat dit geen al te beste lens is. (om niet te zeggen slecht)
                      De 50 1.8 valt wel mee... zeker gezien de prijs.... hier kan je u iso instellingen lager houden dan je andere lenzen... maar je moet wel rekening houden dat je DOF ook kleiner wordt als je op 1.8 werkt e.d (gewenst of ongewenst) en gezien het brandpuntafstand van 50mm is dat gevoelig zichtbaar. (is wel goed voor portretten of objecten)

                      Indien je terug een APS Body zou willen dan zijn de Nikon's beter op vlak van "hoge Iso, dynamisch bereik en kleurdiepte" (Nikon D5500 scheelt ong. 1 Stop)

                      Ik kan niet precies jou wensen doorgronden .. dus weeg ik af wat je juist wilt
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

                        Het zal er ook wat vanaf hangen hoeveel je wil spenderen. geef alleen wat canon als voorbeeld omdat je al canon hebt (in mijn ogen is't toch allemaal het zelfde). bv canon700d met is stm kitlens(zou redelijk goed moeten zijn) kost je ongeveer 539€. de zelfde kitlens maar dan met de nieuwe 760d kost je dan al 873€. Die laatste ga ik mss nog bijkopen als gezinstoestel.
                        Je kan ook alleen een body kopen en nadien een betere lens.
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                          Indien je terug een APS Body zou willen dan zijn de Nikon's beter op vlak van "hoge Iso, dynamisch bereik en kleurdiepte" (Nikon D5500 scheelt ong. 1 Stop)
                          Wel, de TS gaat niet hoger dan 400 iso en dat noem ik geen "hoge iso". Op 400 iso gaat dat zo geen verschil maken, als je nu gezegd had op 1600 iso of hoger, dan misschien.

                          Heb zo het idee dat er eigenlijk iets anders aan de hand is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Voor hetgeen je wil fotograferen (zoals je beschreef) huis-keuken-tuin-reis fotografie zie ik geen enkel probleem met het materiaal dat je nu hebt.
                            Een duurdere Canon APS Body ook niet echt als het puur om beeldkwaliteit gaat.
                            Die 18-55 ben je niet duidelijk welke dat is... maar als het hier gaat om de gewone versie zonder stabilisatie.. dan kan ik je alvast zeggen dat dit geen al te beste lens is. (om niet te zeggen slecht)
                            De 50 1.8 valt wel mee... zeker gezien de prijs.... hier kan je u iso instellingen lager houden dan je andere lenzen... maar je moet wel rekening houden dat je DOF ook kleiner wordt als je op 1.8 werkt e.d (gewenst of ongewenst) en gezien het brandpuntafstand van 50mm is dat gevoelig zichtbaar. (is wel goed voor portretten of objecten)

                            Indien je terug een APS Body zou willen dan zijn de Nikon's beter op vlak van "hoge Iso, dynamisch bereik en kleurdiepte" (Nikon D5500 scheelt ong. 1 Stop)

                            Ik kan niet precies jou wensen doorgronden .. dus weeg ik af wat je juist wilt
                            Ik moet misschien inderdaad eens de tijd nemen om wat uitgebreider mijn ervaringen en doelstellingen te formuleren ;-) In ieder geval bedankt voor je verdiepende vragen!
                            Met mijn huidige camera die ik minstens 5 jaar heb, heb ik tot nu toe voornamelijk wat mijn weg gezocht en op mijn eigen wat beginnen de manuele functies verkennen. Ik merkte zelf bij het volgen van de lessen waar ik onlangs mee startte dat ik eigenlijk al redelijk wat had uitgepluisd zonder er de juiste termen en zo voor te kennen. Ik startte deze lessen met doel om mijn vaardigheden en mogelijkheden wat uit te breiden zodat ik mijn foto's wat kon opwaarderen tot mooie familiefoto's die ook een verhaal brengen, maar tegelijk mij wat wou verdiepen om met fotografie wat meer te gaan doen. Ik zou er graag voor een deel therapeutisch mee aan de slag gaan op termijn, maar zou er even graag wat meer tijd in steken om ook meer creatieve beelden te maken... Daarnaast ben ik ook veel bezig met koken en zou ik graag mijn eten mooi op foto kunnen vastleggen. Ik vermoed dat ik hierdoor een heel breed gamma wil verkennen (en ben er nog niet aan uit of ik het één of het ander wat meer wil uitdiepen).

                            In verband met de lenzen die ik heb: die 18-55 is inderdaad zeer basic en gebruik ik nog nauwelijks... De 50 mm is de lens die momenteel meest gebruikt wordt hier (ondermeer door de grote omvang van de Tamron waar ik mijn weg nog niet echt zo mee heb gevonden...). Mijn ervaringen met mijn toestel zelf zijn over het algemeen positief maar ik merk tijdens de lessen dat andere toestellen onder exact dezelfde omstandigheden hogere iso-waarden aankunnen zonder storende ruis te hebben. Dit terwijl ik snel aan de limiet zit (400 zoals eerder vermeld). Of ik zie iets over het hoofd (wat ook goed kan ). Daarnaast merk ik dat ik systematisch moet onderbelichten volgens de ingebouwde lichtmeter 0-punt is totaal onbetrouwbaar... Een derde element waar ik moeilijkheden mee ondervind is het LCD scherm waarbij de opnames die er goed uitzien uiteindelijk op de computer meestal overbelicht lijken en heel wat minder contrast lijken te hebben. (of soms ook omgekeerd...). Dat zijn zowat de dingen waar ik direct aan kan denken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop spiegelreflexcamera (canon)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Wel, de TS gaat niet hoger dan 400 iso en dat noem ik geen "hoge iso". Op 400 iso gaat dat zo geen verschil maken, als je nu gezegd had op 1600 iso of hoger, dan misschien.

                              Heb zo het idee dat er eigenlijk iets anders aan de hand is.
                              Hier kan ik even niet volgen vrees ik. Wat bedoel je met TS? en de rest is mij eigenlijk ook niet zo duidelijk

                              @Unalom: ik zoek inderdaad voorlopig enkel een body (of dat was toch mijn idee). Is het prijsverschil het waard om in de 760d te investeren? Of zou ik hiermee teveel uitgeven voor mijn doelen?

                              Comment

                              Working...
                              X