Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

    Mijn Canon 430EX flash is niet compatibel met mijn 7D mk II vandaar dat ik aan het uitkijken ben naar een andere flash.
    Maar .... veel geld wil ik er absoluut niet aan uitgeven omdat ik slechts héél sporadisch een flash gebruik.
    Om die reden ben ik op zoek gegaan naar niet merk gebonden flitsers en kwam bij het volgende uit:
    - GODOX Speedlite V850kit
    - VOELOON V58 High-Speed Sync Flashlight E-TTL II
    - YONGNUO YN600EX-RT
    - NISSIN Di 700
    - NISSIN Di700A

    Vraag is nu of iemand hier met één of meer van deze flitsers ervaringen heeft of is het "weggesmeten geld" om te overwegen een dergelijke flash aan te kopen.
    Alvast hartelijk dank voor het eventueel meedenken en/of uitwisselen van ervaringen.
    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

  • #2
    Re: Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

    Een 430ex zou probleemloos moeten werken op een 7D mk II. Werkt de flash op andere Canon bodies ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Een 430ex zou probleemloos moeten werken op een 7D mk II. Werkt de flash op andere Canon bodies ?
      Hij werkt op mijn 7D maar bij de 7D mk II krijg ik steeds de foutmelding dat de flash niet compatibel is.
      Voor de 7D mk II moet men over een flash beschikken met e-TTL II.
      Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

        Als Canon iets gewijzigd heeft op de nieuwe bodies, zou het dan wel jammer zijn als oudere speedlites er niet meer op werken.
        Misschien uitkijken naar een 430exII ?
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

          OPGELOST !!!
          Dank zij de reactie van dleemans ben ik terug wat gaan grasduinen in de handleiding van de 7D mk II en wat vond ik daar op blz. 264: dat ik de externe flits moest aanzetten op het toestel en vervolgens om in een ander menu te geraken op het flash symbool moest drukken om in een ander menu terecht te komen.
          Voila, de 430EX werkt maar beperkt zich tot gewoon flashen maar ben al tevreden moet niet gauw gauw wat gaan kopen.

          Maar .... toch nog graag feedback over de niet merk gebonden flashen voor het geval ik er toch een nieuwe met meer instelmogelijkheden via het menu van de 7D mk II in kan stellen.
          Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

            Gelukkig opgelost.Had al een manuaal gedownload via Canon USA,en iedere EX flash zou compatiebel moeten zijn met de 7DII.Dat je 430EX niet kunt sturen via je camera,is normaal .Dan moet je een ETTL II hebben.Maar normaal zou je 430 hetzelfde moeten doen,als op je vorige camera.

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

              Hello,

              je lijst met flitsers is merk gebonden designed for Canon ETTL.Het is mogelijk,dat deeze in de toekomst aan opvolgende Canon toestels niet compatibel zijn.
              Flitsers van Metz hebben een USB aansluiting voor updates.
              Greets Carsten
              It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
              (Duke Ellington)

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

                Ik heb een yongnuo ttl flash en metz ttl's (gehad). Hoewel de YN vervangen is door een 600ex gebruik ik de YN soms nog wel offcamera. Met metz heb ik minder goede ervaringen maar dit kon ook aan het type of mijn exemplaar liggen. de metz heb ik na één dag al terug gebracht wegens inconsequente power output. Ik heb er momenteel nog geen maar ben wel van plan om binnenkort nog een phottix mitros+ bij aan te schaffen. Deze een week grondig kunnen testen en zeer tevreden over. Kost ook maar de helft van een tweede 600ex en heeft een ingebouwde odin ttl trigger (systeem dat ik las triggers gebruik dus spaart me een extra trigger uit).

                Op dit moment gebruik ik dus een 430exII, 600ex rt, yn ttl (tegenhanger van de 580 ex, juiste type nummer weet ik nimmer) en nog een manuele godox.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

                  Ik heb ook de 7D mark II en ik werk steeds met de Yongnuo 568III. Heeft geen TTL, maar ik aanzie het niet als een gemis..Heb ook een Metz 44 liggen,die dan wel TTL aankan, maar gebruik hem niet. Mijn ervaring met TTL is dat mijn batterijen te snel leeg zijn en de foto meestal overbelicht. Met de YN's heb ik het meer zelf onder controle. Voor de prijs van 1 Canon-flitser heb ik bijna 4 YN's, dus er mag al eentje kapot gaan (wat trouwens nog niet gebeurd is).
                  Mijn ervaring : prijs/kwaliteit is meer dan behoorlijk.
                  Canon 1DX mk II - Canon 5D mk II Canon 7D Mk II - Canon L 24-70 f2.8 - Canon L 70-200 f2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

                    Ik heb pas mijn Canon 580 EX II verkocht en voor de prijs die ik er voor gekregen heb, heb ik 2 stuks van de YONGNUO YN600EX-RT kunnen kopen

                    Was heel tevreden over de Canon maar vind het prijsverschil veel te groot en de YONGNUO YN600EX-RT doen ook wat ik van een goede flitser verlang.
                    Bovendien is het bereik een stuk groter,heb meer mogelijkheden met twee flitsers en mocht er toch eentje kapot gaan heb ik er nog steeds een over,hé

                    De kwaliteit van afwerking is wel iets minder dan de Canon maar als je ermee omgaat zoals het moet mag dat geen probleem zijn.
                    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft ervaring met niet merk gebonden flitsers ?

                      Ik heb de Nissin Di 700 en ik ben daar wel tevreden over, maar flitsen is voor mij ook iets wat ik eerder vermijd. Ik werk wel met Nikon en deze flits zit in vergelijking met de Nikon flitsen tussen de sb700 en de SB900 van Nikon op vlak van sterkte en mogelijkheden (Ik ken de canon flitsen helemaal niet). Wat ik er vooral leuk aan vind is dat die als slave off-camera op een infraroodsignaal reageert, dat is niet met alle goedkopere flitsen zo.

                      Comment

                      Working...
                      X